יום שני, 6 בדצמבר 2010

תנ"צ אהובה תומר הובאה למנוחות: "אישה מדהימה, היית סמל"


בארץ 

אור הלר

כ-2,000 בני אדם הגיעו לבית העלמין הצבאי בחיפה כדי ללוות את הקצינה המוערכת בדרכה האחרונה. "רק איתני הטבע הכריעו אותך", אמר המפכ"ל דודי כהן. ראש עיריית חיפה נפרד בדמעות: "היית אהובה על כולם". סגניתה של תומר: "את לא מבינה שאי אפשר כאן בלעדיך?"



 פרסום 



דרכה האחרונה: מפקדת משטרת חיפה תת-ניצב אהובה תומר, שמתה הבוקר (שני) מפצעיה בבית החולים רמב"ם, הובאה למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה. כ-2,000 בני אדם, בהם בני משפחתה, ראש עיירית חיפה יונה יהב, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', כל צמרת המשטרה ורבים מפקודיה הגיעו כדי לחלוק לה כבוד אחרון.

תומר נפגעה אנושות ביום חמישי האחרון, כשנסעה ברכבה מאחורי האוטובוס של צוערי שירות בתי הסוהר, ונלכדה באש הקטלנית. היא פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נאבקו הרופאים על חייה במשך ארבעה ימים. הבוקר הם נאלצו לקבוע את מותה. 

שישה תתי ניצבים נשאו את ארונה של תומר, בת 52 במותה. בן זוגה ואחיה אמרו קדיש מעל קברה. "אנחנו בני משפחת משטרת ישראל עומדים כאן היום המומים וכואבים", פתח מפכ"ל המשטרה , דודי כהן, את דברי הפרידה. "נפרדים מתת ניצב אהובה תומר, אשת חיל, פורצת דרך, מפקדת נערצת, חברה".

"ימים קשים הם לנו", המשיך המפכ"ל. "ימים בהם מבכה משטרת ישראל את טובי מפקדיה, טובי אנשיה. במשימת האש נהרגו לצדה של אהובה תנ"צ ליאור בוקר וסנ"צ איציק מלינה, שאותה ליווינו אתמול למנוחת עולמים. יחדיו, מודעים לסכנה, אך מודעים גם לאחריותם של שוטרים, נכנסו לקו האש. מבין הלהבות השתקף לו ערך ההגנה על חיי אדם, ערך שאין שני לו".

רב ניצב כהן אמר כי אהובה היתה אישה חזקה שבמשך 29 שנות שירות הטביעה את חותמה בכל תחנות השירות. "במהלך כל שירותיה הייתה קצינה נחושה ואסרטיבית, עם נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה, מפקדת מבטן ומלידה. אהובה, חברתנו לדרך, 'אפילו סלעים נשברים', כתבה דליה רביקוביץ'. רק איתני הטבע הכריעו אותך. אהובה, האישה שיכלה לכל משימה, טילים על הצפון, מאבק בפשיעה, הפרות סדר קשים, אשת מבצעים לעילא".

"את אהובה לא נוכל להחזיר לשורותינו", הוסיף המפכ"ל, "אך את הסמל, השליחות, המסירות - את כל אלו נוכל לאמץ. שוטרי משטרת ישראל מצדיעים לתת ניצב אהובה תומר.

"לא יאומן שאני עומד במעמד זה כדי להיפרד ממך"


לאחר המפכ"ל נשא דברים ראש עיריית חיפה, שנפרד ממפקדת משטרת עירו בדמעות. "אהובה, אהובתי, לא יאומן שאני עומד במעמד זה כדי להיפרד ממך, זה לא יאומן שכדור האנרגיה שאת כל כך סימנת, שוב לא יתהלך ביננו", אמר. "יצא לנו בשני אירועים חשובים ויוצאי דופן בעיר שלנו לעבוד יחד - מלחמת לבנון השנייה והשריפה הגדולה עכשיו. תמיד היית בחזית, תמיד היית איפה שההתרחשות. את היית המשטרה והתגלמות המשטרה, אבל הטוב שבה".

יהב הזכיר כי לצד האסרטיביות שלה הייתה באהובה הרבה אהבה. "קיבלתי ממך הרבה פעמים 'לאו' אבל זה נעשה באהבה. הענקת משמעות יוצאת דופן לשם שלך - אהובה. היית אהובה על כולם. הרבה פעמים בשיחות אישיות הבטחת לי שתעברי לגור בחיפה. לא כך פיללתי, לא כך חשבתי. היית לנו סמל בצורה שהתנהלת, בצורה שהענקת לנו ביטחון".

סגניתה של תומר, סגן ניצב אתי מאירסון, נפרדה בדמעות והזכירה את אישיותה המיוחדת. "היינו שתי נשים יחד, אמרת לי שנצליח לנצח ולהראות לעולם, אבל השארת אותי לבד", אמרה מאירסון שליוותה את תומר מקרוב בעבודתה.

"את לא מבינה שאי אפשר כאן בלעדיך? שתדעי, שאני מתקשה לקבל את המציאות החדשה", הוסיפה. "היית לי מפקדת כריזמטית, יצירתית, חרוצה, עניינית, אמיתית וטובה. מפקדת טובה ודגולה, אישה מדהימה".

"שילוב נדיר בין מקצועיות לרגישות אנושית"

יונה יהב בהלוויה. "הענקת משמעות יוצאת דופן לשם שלך"
 יונה יהב בהלוויה. "הענקת משמעות יוצאת דופן לשם שלך"  
 צילום : חדשות 10 
  
סגניתה של תומר ציינה כי חייה היו המשטרה. "ראשונה בכל משימה ובלי דקה אחת של פחד. הוכחת שאין נשים כמוך בזה הייקום. תחנת חיפה תהיה לך תמיד בית חם ומשפחה אוהבת. קציני ושוטרת תחנת חיפה מזילים עוד דמעה ומצדיעים לגבורתך".

מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, חלק גם כן כבוד אחרון למפקדת הנערצת. "קצינה כריזמטית שהייתה למפקדיה משענת. לפקודים היוותה סמכות מקצועית, דמות לחיקוי ומופת", אמר קורן.

"אהובה הקשוחה, החזקה, המובילה והסוחפת, שמה את כל העוצמות שלה. השילוב הנדיר בין המקצועיות לרגישות האנושית בלטו", הוסיף קורן והביע את געגועיו. "אהובה היקרה, היום אנחנו שוטרי המחוז אבלים, חפויי ראש, מצדיעים לך. לכם, משפחה יקרה, אנו שוטרי המחוז נהיה לכם בית חם ותומך. קשה לי כבר עכשיו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג