יום שני, 6 בדצמבר 2010

ניצב משנה אהובה תומר מתה מפצעיה



דורון נחום

מפקדת משטרת חיפה נפגעה אנושות בכל חלקי גופה כשנסעה מאחורי אוטובוס צוערי השב"ס שנלכד באש. הבוקר קבעו הרופאים את מותה. משפחתה: "מודים לכל עם ישראל על התמיכה והאהבה"


אחרי מאבק ממושך על חייה שנמשך ארבעה ימים מפקדת תחנת חיפה נצ"מ אהובה תומר, שנפגעה אנושות בשריפת הענק בכרמל, מתה היום (שני) מפצעיה בבית החולים רמב"ם. הלוויתה תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.
אהובה תומר. מתה מפצעיה
 אהובה תומר. מתה מפצעיה 
 צילום : דוברות המשטרה 
  

"בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של תת-ניצב אהובה תומר", נמסר בהודעה משותפת של משפחתה, של המשטרה ושל בית החולים. "המשפחה מודה לכל עם ישראל על התמיכה, האהבה והדאגה העצומה שגילו כלפי אהובה. המשפחה מבקשת להודות ולחזק את משטרת ישראל כולה, את מפכ"ל המשטרה דודי כהן, מפקד המחוז ניצב שמעון קורן, מפקד המרחב תנ"צ רוני עטיה וכל שוטר ושוטרת שעמדו לצדנו בשעה קשה זו".

ניצב משנה תומר נפגעה ביום חמישי האחרון באורח אנוש מהלהבות כשהובילה את פינוי כלא דמון. במשך ימים ארוכים נאבקו הרופאים על חייה, אך היום בשעות הבוקר חלה הידרדרות במצבה. סימני החיים דעכו והרופאים שהוזעקו לחדרה ניסו לייצב את מצבה מספר פעמים. סמוך לשעה 08:00 איבדה את הדופק והרופאים החלו בפעולות החייאה ממושכות - אך ללא הועיל. זמן קצר לאחר מכן נאלצו לקבוע את מותה.

ביום חמישי הצטרפה תומר עם רכבה אל מבצע הפינוי של כלא דמון. היא נסעה מאחורי אוטובוס צוערי שירות בתי הסוהר שעלה באש ועשרות מיושביו נהרגו. "שמעתי את הצעקות שלה בקשר ואת הבקשות לסייע לה", סיפר רשף חזי לוי מכבאות חיפה מיד לאחר האירוע. תומר, שנקלעה אל האש, נפצעה אנושות ואושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם כשהיא מונשמת וסובלת מכוויות ברוב חלקי גופה.

סגן מנהל בית החולים, ד"ר ירון בראל, הכיר את תומר באופן אישי וסיפר עליה מיד לאחר אישפוזה. "אני מכיר את אהובה היטב מהעבודה, מאירועים של עבודה משולבת של בית החולים רמב"ם ומשטרת חיפה. זה מוסיף על הקושי", אמר בעודו נאבק על חייה.

אהובה תומר: דרך רצופת חלומות ומאבקים





אהובה תומר, בת 53, עלתה לארץ מרוסיה כשהייתה בת שנתיים. בתום שירותה הצבאי התגייסה למשטרה ושירתה כקצינת המבצעים המרחבית הראשונה במשטרה. בהמשך מונתה לתפקיד מפקדת תחנת נהריה, אבל דווקא כשהיא קרובה לשיא הקריירה נתקלה בקשיים.

המפקדת שדרכה היתה רצופה במאבקים נאלצה עתה להתמודד עם חקירה של המחלקה לחקירות שוטרים, שהובילה להשעייתה ולהגשת כתב אישום בגין קבלת כספים במרמה נגדה. אבל היא שוב לא ויתרה וזוכתה. הביטחון שהפגינה והנחישות הפכו אותה לדמות חזקה ומוערכת.

לאחר הזיכוי, אהובה שבה אל המדים הכחולים והייתה קרובה מתמיד לתפקיד שחלמה עליו כל חייה: מפקדת מרחב החוף של המשטרה. גם את החלום הזה הגשימה ועשתה היסטוריה כשהפכה לאישה הראשונה שמונתה למפקדת תחנת המשטרה הגדולה בישראל. היום, בקרב האחרון, היא לא יכלה יותר ואיבדה את חייה.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג