יום ראשון, 28 בנובמבר 2010

חשיפה : המשטרה סגרה תיק חקירה למאהבת של ניצב דנינו


יואב יצחקNews1.co.il
חשיפה ב-News1: המשטרה סגרה
תיק חקירה למאהבת של ניצב דנינו
דנינו. בזכות הקשרים [צילום: יח"צ]

חשיפה ב-News1: מ' מאשימה את בר-לב ואת המאהבת ש': "סיממתם ואנסתם אותי"

תיק החקירה נסגר באופן בלתי תקין ולאחר שהמאהבת סיפרה לחוקרת על קשריה עם דנינו  החקירה נגד המאהבת - עולה חדשה מברזיל ששמה הוא מרסיה, נפתחה בעקבות תלונה שהגישה עובדת זרה שהגיעה עימה מברזיל  העובדת ששהתה שלא כדין בישראל מועמדת עתה לגירוש  הפרקליטות הורתה לפתוח מחדש את התיק  בידיעות אחרונות צינזרו את המידע הנוגע לקשר הרומנטי של דנינו עם מרסיה לאחר שהגיעו עימו ל"הבנות" דנינו לא יוכל להיות מועמד למפכ"ל  דנינו: שקר וכזב; אגיש תביעת דיבה

▪  ▪  ▪
חשיפה חדשה ב-News1: המשטרה סגרה שלא כדין תיק חקירה נגד מי שנודעה כמאהבת של ניצב יוחנן דנינו - שהיה ראש אגף החקירות. תיק החקירה נסגר לאחר שהמאהבת תודרכה על-ידי דנינו, ולאחר שלחוקרי המשטרה נרמז מפורשות על קשריה עם דנינו. נודע, כי נוכח המידע הבעייתי נפרדה מרסיה מבעלה.

העובדה שמדובר במאהבת של דנינו, צונזרה על-ידי ידיעות אחרונות. בעקבות ערר שהוגש הורתה הפרקליטות, בימים אלה, לפתוח מחדש את התיק בחלק מהעניינים. במח"ש מגלים עתה עניין בנושא, בעקבות מידע שהועבר אליהם.

ניצב דנינו, העומד כיום בראש מחוז דרום, הוא אחד הקצינים הבכירים במשטרה. בתפקידו כראש אגף החקירות הוא עסק, בין היתר, בחקירת: פרשות אולמרט, פרשת קצב, פרשת הירשזון ואחרות. הוא נחשב עד כה לאחד המועמדים הבולטים לכהונת מפכ"ל המשטרה, במקום דודי כהן המסיים תפקידו בקרוב. בעקבות חשיפת המידע עתה, לא יוכל דנינו להיות מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה.


העובדת הזרה הועסקה בניגוד לחוק

התלונה הוגשה על-ידי אזרחית ברזיל, בחורה שהגיעה לישראל ושהתה בביתה של המאהבת - מרסיה קלנר-פוליסוק ("מרסיה"). בתלונה נטען כי מרסיה התייחסה אליה באופן בלתי ראוי, העבידה אותה שלא כדין ובכפייה, עיכבה את דרכונה, הגבילה את חופש תנועתה, עשקה אותה ועוד ועוד. כמו-כן נטען, כי עצם העסקתה כעובדת זרה בוצע שלא כדין, והיא הועסקה תוך ביצוע עבירות בעניין שכר מינימום או שעות עבודה ומנוחה.

חוקרי המשטרה ידעו, שתקו וטייחו

במשטרה עשו מאמץ מיוחד לסגור את תיק החקירה, מבלי להעמיד לדין את מרסיה. כך לדוגמה: העובדת הזרה נחקרה על-ידי חוקרת דוברת ספרדית, למרות ששפת האם של העובדת היא פורטוגזית. פעולות חקירה בסיסיות לא בוצעו, ואף לא נחקרה כדבעי העובדה הפשוטה: העובדת הזרה הועסקה על-ידי מרסיה ללא היתר חוקי.

ל-News1 נודע, כי העובדה שמדובר במאהבת של דנינו הייתה ידועה לכמה גורמים ובהם לידיעות אחרונות - עובדה שבעטייה טופלה הנילונה (מרסיה) באופך רך ובלתי חוקי. ואולם למרות זאת, בכתבה מינואר 2010 שבה תוארו חלק ממהלכי החקירה הבלתי-תקינים, נמנעו בידיעות אחרונות מלפרסם את העובדה כי מדובר במאהבת של דנינו, ולכן לא נודע ברבים על הקשר האמיתי שהוביל לסגירת התיק. ההימנעות נוצרה לאחר שהושגו "הבנות" מסוימות עם דנינו, "הבנות" שגם הן טעונות בדיקה וחקירה [מכוח אותן "הבנות" יכלו בידיעות אחרונות לתמרן את דנינו, לנצל לרעה את מעמדו ולהשתמש בו ככלי בידם, י.י.].

נודע, כי עו"ד נעמה צורף, שייצגה את העובדת הזרה (המוחזקת בימים אלה במקלט לנפגעי סחר בנשים), אמרה כי לאנשי ידיעות אחרונות היה ברור שהעובדת הזרה טוענת שמעסיקתה ניהלה רומן עם קצין משטרה בכיר [בעדותה במשטרה נקבה העובדת מפורשות בשמו של דנינו, י.י.].

לדברי עו"ד נעמה צורף, העובדת מסרה לה בפגישה הראשונה - בטרם החליטה להגיש את התלונה, כי מעסיקתה מנהלת רומן עם קצין משטרה בכיר (דנינו, י.י.). היא אף סיפרה, כי העובדת הגיעה אליה כשהיא רועדת מפחד והיא חששה להתלונן, לאחר ששמעה מפיה של מרסיה: "יש לי איש בכיר במשטרה. אם תנסי ללכת למשטרה, אני אפעיל אותו".


התצהיר של עו"ד נעמה צורף

במסגרת ההליך שהתנהל, הגישה עו"ד צורף תצהיר. ולהלן חלק מדבריה (ציטוט):

"אני מצהירה כי הקורבן הופנתה למשרדנו ע"י שגרירות ברזיל בישראל. בפגישה איתה היא פרסה בבכי מסכת של יחסים קשים עם מעסיקתה, גב' מרסיה פוליסוק... בין היתר סיפרה היא על יחס משפיל, מניעת חירות, עבודה קשה ללא תגמול ועוד.

"הקורבן ישבה במשרדנו מפוחדת וחוששת. וכשנשאלה על-כך סיפרה שהמעסיקה הרבתה לאיים עליה שאם תעיז לפעול נגדה בכל דרך שהיא, היא תגרום לה נזקים בישראל ובברזיל. בעניין ברזיל היא אמרה שתדאג שבני משפחתה של הקורבן יופללו בעבירות קשות, ולגבי ישראל היא שבה והבהירה לה כי יש לה חבר קרוב שהוא דמות בכירה במשטרת ישראל.

"בעניין זה אציין כי גם כאשר ישבה במשרדנו המעסיקה עצמה, היא ציינה כי היא עומדת להפעיל קשרים שיש לה במשטרת ישראל".


העובדת מועמדת לגירוש

כאמור, תיק החקירה נגד מרסיה, נסגר, והוחלט על גירושה של העובדת הזרה מישראל. בעקבות זאת הוגש ערר בשמה של העובדת, באמצעות מוקד סיוע לעובדים זרים. עתה מוחזקת העובדת במתקן, בטרם תגורש מישראל.

במכתב תשובה מיום 26.10.10 דחתה הפרקליטות חלק ניכר מטיעוניה של העובדת. בפרקליטות טייחו את מהלכי בדיקת הערר, ולראיה: המידע על אודות השיחות והקשרים של מריסה עם דנינו ועל החקירה הבלתי-תקינה שבוצעה מחמת-זאת, כלל לא נדונו. עם זאת, התקבלה החלטה לפתוח את התיק מחדש בכמה עניינים.

במכתב התשובה לעו"ד ליפשיץ, עליו חתומה סגנית בכירה א' לפרקליט המדינה, עו"ד שרון אדרי, נאמר: "התיק הוחזר על-ידי למשטרה, לצורך העברתו לגורמים המוסמכים לשם המשך ההליך הפלילי נגד הנילונה בעניין העסקת עובד זר שלא כדין. כן תיבחן השאלה, אם הונחה תשתית לביסוס חשד לביצוע עבירות בעניין שכר מינימום, או שעות עבודה ומנוחה".


תגובת דובר המשטרה (ע"י נצ"מ רפי יפה)

צר לנו כי העיתונאי יואב יצחק משמש במה לרפש אותו מנסים גורמים אינטרסנטיים לפרסם מזה מספר ימים מטעמים ברורים. מיחזורן של טענות כוזבות וחסרות כל שחר מהווה הוצאת דיבה ופרסום שם רע. פרסומן של טענות שקריות אלה נעשה שלא בתום לב ונועד לפגוע בשמם הטוב של המוזכרים בכתבה.

כבר נקבע שלניצב דנינו לא היה כל קשר לגניזת התיק שנסגר על-ידי היחידה החוקרת וסגירתו אושרה על-ידי פרקליטות המדינה. תביעת הדיבה שתוגש תוכיח כי מדובר בפרסומים ובהכפשות חסרות כל בסיס.

[במקביל להודעה ששיגר דנינו הוא שכר את שירותיו של עו"ד מיבי מוזר, כדי שינסה "לטפל" בכלי התקשורת ולמנוע פרסום הדבר גם אצלם. עו"ד מוזר מצוי בניגוד עניינים בנושא זה, בשל הפרסום המוגבל והמצונזר שבוצע בידיעות אחרונות, י.י.].



דובר משרד המשפטים מסר בתגובה

1) הערר שהוגש בעניין זה לפרקליטות המדינה לא כלל טענות כמו אלה המופיעות בפרסום בדבר שיקולים לא עניינים בחקירת הפרשה.

2) הערר לא התקבל לגבי הטענה של העסקה בתנאי עבדות. יחד עם זאת, הוחלט להעביר את התיק להמשך טיפול של הרשויות המוסמכות בחשד לעבירות רגולטריות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג