יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

תיעוד נדיר: אוטובוס הצוערים, רגע לפני התלקחותו


תיעוד נדיר: אוטובוס הצוערים, רגע לפני התלקחותו 

אוטובוס המוות, רגע לפני שנלכד בלהבות
 אוטובוס המוות, רגע לפני שנלכד בלהבות    צילום : דן אמיר   
חדשות nana10

דן אמיר, תושב הקיבוץ בית אורן, הספיק לצלם את האוטובוס שהסיע את צוערי קורס הקצינים של שב"ס, שניות לפני שהוא נלכד בלהבות ומרבית נוסעיו נספו. "חומת האש התקדמה במהירות שלא תאומן - כמו סוס שרץ", הוא נזכר


תיעוד נדיר, רגע לפני האסון: דן אמיר, תושב הקיבוץ בית אורן שנשרף כמעט כולו בשריפה המשתוללת בכרמל, הצליח ביום חמישי לתפוס בעדשת מצלמתו את האוטובוס שהסיע את צוערי קורס הקצינים של השב"ס, שניות לפני שהוא נלכד בלהבות ומרבית נוסעיו נספו.

מאחורי האוטובוס ניתן לראות את הרכב בו נסעו מפקדת משטרת חיפה, אהובה תומר, ושני קצינים נוספים, כשמשני הצדדים ניתן להבחין בשתי חזיתות אש גדולות שכלאו למעשה את הרכבים.

אמיר, שתמונתו מאזור האירוע פורסמה הבוקר גם בעיתון "הארץ", מספר בראיון לחדשות 10 על הרגעים שבהם צילם את התמונה. "ראינו חומה של אש יורדת מכיוון אזור דמון אל הכביש היורד לעתלית", הוא נזכר. "האש הגיעה אל עבר האוטובוס, שהיה אפוף בעשן".

לא עברו כמה שניות וחומת האש כיסתה את האוטובוס, וגורלם של נוסעיו נקבע. "האש התקדמה במהירות שלא תאומן - כמו סוס שרץ - מכל הצדדים", מתאר אמיר את התפשטות הלהבות. כוחות השיטור והכיבוי שהיו באזור לא היו מסוגלים להגיח ולסייע לנפגעים.

השריפה, המשתוללת בכמה מוקדים בכרמל כבר ארבעה ימים, הביאה עד כה למותם של 41 בני אדם ולשריפתם של כ-50,000 דונמים של יער נטוע. המאמצים לכבותה נמשכים גם הבוקר, כשמוקדי האש הם הר שוקף וניר עציון. אל המאמצים מצטרף בדקות אלה גם מטוס הכיבוי הגדול בעולם - ה"סופרטאנקר" שנחת הלילה בנמל התעופה בן גוריון.
(3:00 דקות)

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג