יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

"הכתר של הבית" נספה: "שמעון הבטיח נכדים"





"הכתר של הבית" נספה: "שמעון הבטיח נכדים"

צילוום רפרודוקציה באדיבות שב"סבקול שבור, ספד אחיו הצעיר של יוחאי שמעון דיין, איש שב"ס שנהרג באוטובוס בכרמל, לבן הבכור שהיה מודל לחיקוי. "הייתי עושה הכל בשביל חצי דקה להיפרד ממנו, לחבק וזהו"
אביאל מגנזי
גם זמן קצר לפני הלווייתו של מישר יוחאי שמעון דיין, קצין שב"ס שנספה יחד עם 40 מחבריו באסון האוטובוס בכרמל, מסרבים בני משפחתו לעכל את האובדן ואת העובדה שכל חלומותיו ותוכניותיו לא יצאו אל הפועל. בשיחה עם ynet לפני הצהריים (יום א') התייפח אליאור, אחיו הצעיר בן ה-18: "אבא כל כך רצה לראות אותו בטקס הסיום של קורס הקצינים. כל זה כבר לא יקרה".

דיין, בן 28 במותו ובכור במשפחה ברוכת ילדים, תכנן להמשיך את לימודי ראיית החשבון אחרי קבלת דרגות הקצונה. הוא נישא לרעייתו לפני ארבע שנים, והותיר אחריו מלבדה גם את זוג הוריו וחמישה אחים. "הוא כל הזמן אמר לאבא שלי: 'אני אסיים את הקורס ואביא לך נכדים'", סיפר בכאב אליאור.

האח הצעיר סיפר כי מאז ומתמיד, נחשב יוחאי שמעון בעיני בני משפחתו כדוגמה ומופת. "הוא היה פשוט בחור זהב. הבן הבכור שכולנו נמשיך בדרך שלו מהיכן שהוא הפסיק. הוא אמר לי להתגייס לגולני כי הוא בעצמו היה לוחם ב'דוכיפת'. לגיוס שלי הוא הבטיח שיבוא וילווה אותי ללשכה. במקום זה, אני צריך ללוות אותו למקום שבו הוא ינוח לנצח".


דיין החל לשרת בשב"ס לפני כשש שנים, שבמהלכן השתלב ביחידת נחשון. "הוא היה הכתר של הבית. אי אפשר היה שלא להיקשר אליו. הוא כל כך אהב את המקצוע הזה ורצה להתקדם. את סוף הקורס הוא כבר ראה, אבל נקטף", סיפר האח האבל.

אליאור סיפר כי עם תחילת הדיווחים על האש הגדולה שאחזה בכרמל, כלל לא ידעו הוא ובני משפחתו כי יוחאי שמעון נשלח לחזית הדליקה. "אשתו מלי הבינה שקרה משהו כי לפני כן הוא סיפר לה שהוא נוסע באוטובוס לכלא דמון כדי לסייע. אחותי התקשרה אלי לעבודה, אבל היא לא אמרה כלום. כשראיתי בחדשות שהאוטובוס שנשרף היה של קורס צוערים בשב"ס, ניסיתי להתקשר אליו. כשרק המשיבון הקולי ענה, הבנתי שמשהו לא בסדר".

בקול שבור ורגע לפני שילווה את אחיו הבכור בדרכו האחרונה, התקשה אליאור להפנים כי המציאות הקשה אינה חלום בלהות.
הייתי מוכן לעשות הכל כדי לקבל חצי דקה להיפרד ממנו. רק לתת לו חיבוק ארוך - וזהו", סיכם האח בקול שבור.

גיל דהן, נציג עיריית כרמיאל שליווה את בני משפחת דיין מאז היוודע דבר האסון, סיפר על המתרחש בבית הוריו של יוחאי שמעון. "המוני אנשים הגיעו לחבק אותם. גם אנחנו משתדלים לתת מענה לכל צרכי המשפחה המכובדת הזאת, אבל הכאב באמת קשה מנשוא". 

מבית ההורים יצא מסע ההלוויה ב-12:30 בצהריים, וחצי שעה אחר-כך יובא דיין למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין בכרמיאל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג