יום שבת, 4 בדצמבר 2010

אלעד ריבן בן ה-16 התנדב לסייע ולא חזר: "איבדנו גיבור אמיתי"



בארץ  
דורון הרמן

במהלך שיעור אזרחות ביום חמישי קיבל אלעד, שהתנדב בשירותי הכבאות, הודעה על שריפת הענק. הוא ביקש מאמו שתביא לו את המדים ותקפיץ אותו לאזור השריפה. זמן קצר לאחר מכן נספה כשניסה לסייע ללכודים באוטובוס המוות. "הוא היה מדהים", סיפר אחד מחבריו. בית הספר הריאלי בחיפה שבו הוא למד: "אבידה גדולה לכולנו"

 
אלעד ריבן. הלך להציל חיים ולא חזר
 אלעד ריבן. הלך להציל חיים ולא חזר 
 צילום : מתוך פייסבוק 
  

ההרוג הצעיר ביותר בשריפת הענק בכרמל הוא אלעד ריבן, נער בן 16, שנספה עם 40 בני אדם נוספים באירוע האוטובוס הקטלני ביום חמישי. אלעד הגיע למקום כדי לסייע בחילוץ צוערי שירות בתי הסוהר שנלכדו בלהבות, ונספה בעצמו.


אלעד היה תלמיד כיתה י"א בבית הספר הריאלי בחיפה ומתנדב ב"צופי אש" - קבוצת תלמידים שהוכשרה לסייע לשירותי הכיבוי. הוא קיבל הודעת SMS  על השריפה כשהיה באמצע שיעור אזרחות, החליט לעזוב את השיעור ויצא מהכיתה. לאחר מכן התקשר לאמו כדי שתביא לו את מדי המתנדב וביקש ממנה להסיע אותו למשימה שממנה לא שב.

"הוא היה מדהים", סיפר היום בר אשכנזי, חברו של אור. "הוא הלך לשם כדי לעזור. צלצלנו אליו והוא אמר לנו שהוא הולך לכבות. שאלנו מי נתן לו להיכנס לשם. הוא ילד, הוא בן 16. אולי היה שם בלגן גדול. אי אפשר היה לעצור אותו. אם אמא שלו לא הייתה לוקחת אותו, הוא היה הולך לשם באוטובוס או ברגל".

באתר האינטרנט של בית הספר הריאלי שבו למד אלעד עלתה הודעה מיוחדת על מותו, שבה נכתב כי על שולחנו המיותם נותר המבחן האחרון שלו בפיזיקה, שבו קיבל את הציון 95. "בחג חנוכה - חג הגבורה, איבדנו תלמיד שהיה גיבור אמיתי - מהגיבורים עליהם מושתתת החברה הישראלית, אשר נותנים לנו את הכוח להמשיך", נכתב בהודעה.

"גבורתו של אלעד והערכים עליהם צמח הביאו אותו לבחור לצאת להציל חיים ולסכן את חייו, מה שהביא עליו את אסונו - אסוננו. נאמץ כולנו את משפחת ריבן אל לבנו, נתמוך בהם ונסייע להם ככל שרק נוכל כדי להתמודד עם האסון שפקד אותם, ועם האבידה הגדולה של כולנו".

שירותי הכבאות: "אנו מרכינים ראש, נחקור במלוא השקיפות"

 פרסום 

דובר שירותי הכבאות, רשף בועז רקיע, התבקש להתייחס לעובדה שנער צעיר נשלח לטפל באירוע כל כך מסוכן, אך ביקש לגשת לשלב המסקנות בהמשך - לאחר כיבוי השריפה. "משפחת כבאי ישראל מרכינה ראש. אנחנו עוסקים בלחימה, ובלחימה וחירוף נפש יש נפגעים", ציין רקיע.

"כל פעילות המתנדבים, שהיא מבורכת, מוסדרת ומעוגנת בנהלים. יש לנו כללים ברורים איך אנחנו מעסיקים בני נוער מתנדבים - במה נעזרים בהם ובמה לא. אנחנו עדיין באסון הלאומי הזה. עדיין לא השתלטנו על הלהבות, עדיין לא קברנו את מתינו. האירוע המדובר ייחקר במלוא הרצינות ובמלוא השקיפות. לא יהיה אחראי מצדי להיכנס להסקת מסקנות. אנחנו במלחמה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג