יום חמישי, 19 במאי 2011

רוני רון הורשע ברצח נכדתו רוז, האם מארי פיזם – בשידול לרצח



 

3 שנים לאחר שגופתה של רוז בת ה-4 נמצאה במזוודה בירקון, הורשע סבה ברצח בכוונה תחילה. אמה הורשעה בשידול לרצח ופרצה בבכי. "הנאשמת שידלה והפצירה בנאשם להיפטר מרוז, והוא החליט לרגום למותה ולהטביעה בירקון, כך שיוכל להיפטר ממנה לעד", נכתב בהכרעת הדין. התביעה מבקשת להטיל על שניהם מאסר עולם. גזר הדין - בעוד שבועיים






בית המשפט המחוזי בפתח תקווה החליט היום בצהריים (חמישי) להרשיע את רוני רון ברצח נכדתו, רוז פיזם בת הארבע במאי 2008. אמה של רוז וזוגתו של רון , מארי פיזם, הואשמה גם היא ברצח אך הורשעה לבסוף בשידול לרצח הילדה. הרכב השופטים כלל את השופטים אברהם טל, אחיקם סטולר ורות לורך, שהחליטו להרשיע את האם והסב של הילדה.



התביעה במשפט ביקשה להטיל על שניהם עונשי מאסר עולם. בית המשפט דחה את מועד מתן גזר הדין בשבועיים, זאת בגלל בקשה להטיל אחריות מופחתת על מארי פיזם. במהלך הקראת הכרעת הדין פרצה מארי פיזם בבכי והוצאה מהאולם על ידי מאבטחים. 

"הנסיבות המיוחדות בענייננו, מערכת היחסים המורכבת והמיוחדת בין הנאשמים, יצרה תרחיש, לפיו הנאשמת שידלה והפצירה בנאשם להיפטר מרוז, כשהיא הייתה מודעת לכוח ההשפעה שלה עליו ולאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית בהכירה את הנאשם והיא חפצה בתוצאה הקטלנית, גם אם כמוצא אחרון", כתב בהכרעת הדין השופט טל. 

"הנאשם, בעקבות ההפצרות הרבות, לאור אישיותו האלימה, וכשלא נמצא עוד מוצא אחר, החליט לגרום למותה של רוז ולהטביעה בירקון, כך שיוכל להיפטר ממנה לעד".

פרקליטתה של מארי פיזם, עו"ד רויטל סוויד, אמרה לאחר הכרעת הדין כי קשה לקבוע כיצד החליט בית המשפט כי מארי שידלה לרצח. "לא ציפינו להרשעה כזאת, אלא להרשעה בעבירה שלא כוללת עבירת המתה", סיפרה סוויד. "ההכרעה מאוד קיצונית ונצטרך לקרוא אותה".

 
מארי פיזם. "לא ציפינו להרשעה כזאת"
 מארי פיזם. "לא ציפינו להרשעה כזאת"   צילום : getty 
 
הפרשה שזעזעה את ישראל החלה במאי 2008. רוז התגוררה החל ממארס אותה שנה ועד ליום מותה בבית אמו של רון, ויויאן יעקב, בנתניה. ויויאן דאגה לרוז במרבית הזמן, מלבד מספר ימים שבהם שהתה הילדה אצל רון ומארי, שהתגוררו יחדיו והתקשו לגדלה. ב-12 במאי ויויאן ביקשה מרון שייקח את רוז לכמה זמן מכיוון שהייתה צריכה להיעדר מביתה.

מאז אותו יום נעלמו עקבותיה של רוז, וכעבור זמן מה אמה וסבה נעצרו. במהלך מעצרו, הודה רון כי הכה את רוז וכי השליך אותה לירקון במזוודה. בהמשך טען כי היכה אותה לאחר שאמרה לו כי האוכל שהציע לה מגעיל. ככל הנראה, לאחר שאסף את רוז מויויאן, החליט רון יחד עם מארי להרוג את הילדה והשניים לקחו לשם כך מזוודה גדולה כדי להכניס לתוכה את גופתה.

לבסוף, לאחר חודש ימים, שבמהלכם חיפשה המשטרה את הילדה, אותרה רוז מתהבתוך מזוודה בנחל הירקון. דוח נתיחת גופתה של רוז חיזק את גרסתו של הסב רון, לפיה רוז מתה לאחר שסטר לה כשהיו במכונית יחדיו ולא הושלכה חיה לירקון. הפתולוג במשפט הרצח אף ציין כי לא סביר שהיא מתה מטביעה. כך או כך, הן רון והן מארי הואשמו ברצח.

לאחר הרצח גבר הדיון סביב אופי מעורבותה של מארי במותה של רוז. בעדותה במהלך המשפט סיפרה פיזם כי התקשתה לטפל ברוז משום ש"היא היתה היסטרית ועשתה בלגן כל הזמן". ויויאן, אמו של רוני רון, סיפרה בעדותה כי טיפלה ברוז בחודשיים שלפני הרצח וטענה כי מארי לא הביעה התעניינות בילדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג