יום ראשון, 6 בפברואר 2011

האדמו"ר והפתיינית: מי ניסה להפליל את "הרנטגן"?



בחודשים האחרונים סוערת העיירה נתיבות סביב נערת פיתוי מסתורית שנשלחה להפיל בפח את רב הידוענים, הרב יעקב איפרגן, המכונה "הרנטגן". המשטרה חושדת שמבקר הפנים של נתיבות פעל בשליחותו של הרב ברוך אבוחצירא, הוא ה"באבא ברוך", במסגרת מלחמת החצרות שקורעת את היישוב



  

(========================================================



 פ

את הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן", המקובל על עשירים רבים, כבר אין צורך להציג. גם אל חצרו של הבאבא ברוך, מקובל בן מקובל, נוהרים רבבות מאמינים לאורך כל השנה. אבל מי היה מאמין ששמות שני המקובלים המכובדים האלו ייקשרו בפרשה שבמרכזה נערת פיתוי - אחד כקורבן ואחד כמדיח, או לפחות מי שחסידיו הדיחו.

המשטרה חושדת כי שמעון אלון, מבקר עיריית נתיבות המקורב לחצר הבאבא ברוך, ניסה לשכור את שירותיה של צעירה ולשלם לה 50,000 שקלים כדי שתפתה את הרנטגן. בשיחה שתוכנה הגיע לידי חדשות 10, נשמע אלון מבטיח לאותה אישה את הסכום בתמורה למה שהגדיר כחיבוקים, נשיקות ונגיעה בחזה. בשיחה מבקש אלון מהמפתה להעביר אליו תמונות שלה עם הרב איפרגן ביחד.

החשוד טוען כי מדובר בכלל בתרגיל הפוך, שהחצר המתחרה מצד הרנטגן שלחה אליו את הצעירה כדי להפיל אותו. יענקי ביכלר, יד ימינו של הרנטגן, טוען כי כשהפרשה התפוצצה שרר הלם מוחלט. "בחצר הזו שומרים על צניעות כמו בכל מקום בציבור החרדי והדתי, אבל הרב איפרגן התעשת והמשיך בעשייה", הוא אומר. ביכלר סבור כי רק הקנאה הובילה אנשים בחצר המתחרה לפעול נגד המקובל שלו. "מטבע הדברים, כשהאדמו"ר פורח, יש אנשים שלא רוצים לראות זאת בעין יפה".

מתיחות של שנים בין שתי חצרות האדמו"רים


השערורייה החדשה שמסעירה בחודשים האחרונים את העיירה המנומנמת העלתה על פני השטח את המתיחות השוררת כבר שנים בין שתי חצרות האדמו"רים של נתיבות. מערכת משומנת מפעילה את החצר של הבאבא ברוך, זו שיונקת מיוקרת האב, הבאבא סאלי, ומתרפקת על היסטוריה מפוארת. מערכת משומנת לא פחות מפעילה את זו של הרנטגן - צעירה, תוססת ומתקשטת בפוליטיקאים ואילי הון נוצצים.

רוב הזמן מתנהל המאבק מאחורי חומות החצרות, אבל פעם בכמה זמן צפה המתיחות מעל פני השטח. שמותיהם של השניים נקשרו לאורך השנים במספר פרשות לא נעימות. בחצרו של הבאבא ברוך יוצאים בין השאר נגד טקסי התיקונים הגרנדיוזים שמבצעים חסידיו של הרנטגן, ויש מי שמכנה זאת "עבודה זרה".

חקירת המשטרה בפרשת נערת הפיתויים הסתיימה. עכשיו מחכים בנתיבות להחלטת הפרקליטות. אלון שהה חמישה ימים במעצר בית אבל ממשיך לטעון כי מישהו טמן לו פח. "נראה לך הגיוני שאני שולח אישה בחודשי היריון מתקדמים שהיא קרובת משפחה של אותה אישיות רבנית שאני לכאורה רוצה להפליל, כדי שתשמש כנערת פיתוי?", הוא שואל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג