יום שישי, 11 בפברואר 2011

הרב אלון מדבר לראשונה: "בשלב מסוים אתה מבין שאין עוד מלבדו"


בארץ 

עשרה חודשים לאחר התפוצצות החשדות נגדו בביצוע מעשים מגונים בצעירים, הרב מוטי אלון מדבר לראשונה בראיון בלעדי. בשיחה הוא מתייחס לדברים שמאפשרים לו להתמודד עם המשבר

(04:21 דקות)

 



הרב מוטי אלון, שנחשד לפני עשרה חודשים בביצוע מעשים מגונים בצעירים, מדבר לראשונה בפומבי מאז התפוצצות הפרשה. בראיון שהעניק לכתב חדשות 10, אבישי בן חיים, מדבר הרב אלון על תורה, על עמידה בפני ניסיונות ועל הדברים שמעניקים לו כוח להתמודד עם המשבר.

במהלך הראיון נדמה כי הרב אלון נמנע מלהתייחס לפרטי הפרשה ואומר כי הוא מעדיף לראות ברגעים הקשים כמבחן וכניסיון שנכפה עליו. כאשר הוא מדבר על ההתמודדות עם המבחן הוא מסביר: "אני חושב שניסיונות זה סוג של דיאטה בעל כורחך. דיאטה לקיצור אגו. הפלוס בזה הוא שאתה ממש לא קובע את הנהלים. אתה לא קובע את העיתוי, אתה לא קובע למה, אתה לא קובע מה ובשלב מסוים אתה מתחיל להבין שאין עוד מלבדו".

הפרשה שמסעירה את עולם הציונות הדתית, שאלון נחשב לכוכב הגדול בה, החלה כאשר פורום תקנה האשים כי הרב אלון חשוד בניצול מיני של תלמידים. הפרשה דעכה אך הפורום, שמטרתו להילחם בהטרדות מיניות, החליט לפני מספר שבועות להחזיר חלקים ממנה לכותרות. הוא פרסם את עדויות המתלוננים שהיו אמורות להישאר חשאיות. בעקבות כך, התבטא בחריפות ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, נגד המהלך של הפורום ואף אמר כי מדובר בשערורייה.

הרב שרק אתמול ערך לראשונה זה חמש שנים ערב שירי חסידים, מוסיקה ודברי תורה בירושלים, מספר כי הוא לא חש הפסד מכיוון ש"לא הכל זה אספרסו לפי הזמנה" ומכיוון שהוא היה צריך כנראה לעבור את התהליך. כשהוא נשאל מאיפה הוא מקבל את הכוחות להמשיך ולהתמודד, הוא מפנה את עיניו כלפי השמיים ואומר "רק מלמעלה ומשני דברים מרכזיים שהם מוקד כל הכוח שיש: ממשפחה - בית ואשתי - ומתורה".

במסר לעתיד הוא אומר: "לא יעזור לאף אחד. אנחנו נאהב עוד יותר ונאמין עוד יותר. אני מקווה שנגיע למקום שאנחנו כחברה צריכים להגיע אליו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג