יום שבת, 4 בדצמבר 2010

זוג כבאים: רוני ורונן נלחמים יחד בלהבות






רונן ורוני רוסו מאלפי מנשה עזבו את שני ילדיהם הקטנים ועלו צפונה להילחם בשריפת הענק בכרמל. בין היתר הם מצאו גופה של כבאי, שנהרג באסון האוטובוס, וערכו סריקות ליד בית אורן
יואב זיתון
פורסם: 04.12.10, 19:47


רונן רוסו (39) ורעייתו רוני בנימין-רוסו (34) נשואים כבר 11 שנים. במהלך סוף השבוע הגיעו שניהם לכרמל, לקחו את הקסדה הצהובה, עלו על ניידת הכיבוי ונאבקו ביחד נגד הלהבות שכילו לא פחות מ-50 אלף דונם של יערות.


בני הזוג מתנדבים בשנים האחרונות בתחנת הכיבוי של אלפי מנשה. למרות שלשניים ולשני ילדיהם הקטנים - יועד בן השש ולותם בת השנתיים - היו תוכניות רבות לסוף השבוע, עזבו בני הזוג את הכל וביום חמישי בצהריים נסעו לצפון, בלי לחשוב פעמיים.


רונן, שעובד ביום-יום כשמאי ימי, מתנדב גם בכובע נוסף: הוא סגן מפקד יחידת החילוץ של השומרון והבקעה במשטרה, מה שגרם לו ביום שישי לקחת חלק במשימה הכואבת ביותר. "אני ואשתי השתתפנו בסריקות לאיתור גופת הכבאי, שנספה בוואדי שמתחת לאוטובוס. במשך שעות חיפשנו את הגופה עד שהיא נמצאה וזה היה מראה קשה מאוד". בנוסף, רונן ורוני השתתפו אמש גם בפעולות של כיבוי וסריקות ליד כלא דמון ובאזור קיבוץ בית-אורן.

אמש הם חזרו לביתם בשומרון להפוגה קצרה ולארוחת שבת, אך מיד הבוקר הם התייצבו שוב באזור השריפות ביערות הכרמל. "שני הילדים שלנו מתניידים בין הסבתות בזמן שאנחנו פועלים פה בצפון", סיפרה רוני, שעובדת במשרד מהנדסים. "הקטנה לא כל כך מבינה, אחרי שבשעות הראשונות של האירוע, לפני שקפצנו, וניהלנו מיני-חפ"ק בבית, יועד ראה את ההתרחשות והבין את גודל השריפה. הסברנו לו שאנחנו הולכים לעזור לכבאים שעייפים מהעבודה הקשה ולרענן את הכוחות. הוא הבין. כמובן שאנחנו שומרים איתו על קשר טלפוני רצוף. נישאר פה כל עוד יצטרכו אותנו".

השניים החליטו להתנדב יחדיו לשירותי הכיבוי, בעקבות שריפת קוצים גדולה - שהשתוללה במשך שבע שעות לפני ארבע שנים בשכונת גבעת טל באלפי מנשה. רוני שיחזרה: "זו הייתה שריפה גדולה מאוד. יצאנו מהבית וניסינו לעזור לכבאים המעטים שהיו שם. מרוב שלא היה כוח אדם, הגיעו לעזור לנו גם כבאים פלסטינים ועבדנו ביחד איתם. לאחר מכן החלטנו ביחד להתנדב ועברנו קורס כיבוי מסודר ואנו מתאמנים באופן סדיר. גם בשוטף אנחנו משתדלים בזמן שריפות להתייצב ביחד".
השניים סיפרו כי מבחינתם המוטו שמנחה אותם הוא: "אם לא תתנדב היום, אז הילדים שלך לא יתנדבו מחר, וזו לא קלישאה".

רונן סיפר עוד כי במקרה הנוכחי השניים ביטלו הרבה תוכניות לסוף השבוע: "ההורים של רוני הכינו מסיבת חנוכה שנתית גדולה והיום, שבת, פספסנו גם את מסיבת יום ההולדת ה-90 שציינה וחגגה סבתי. כמובן שהתקשרתי לאחל לה מזל טוב, והיא מבחינתה אמרה לי: 'רק תיזהר'". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג