יום שבת, 4 בדצמבר 2010

אורי, התחננתי שלא תלך", אמרה אשת הכבאי



"התפללתי, הלכתי לשריפה, צעקתי - אורי, תענה לי, אני אעזור לך, איפה אתה?", סיפרה זיו סמנדייב. הבוקר זוהתה גופתו. "מי עכשיו ישיר לי שירים?". מפקדו ספד: "אין הרבה כבאים כמוהו"
רונן מדזיני
"התחננתי שלא תלך אורי, בטח צעקת לנו ולא היינו שם כדי לעזור לך". כך אמרה זיו סמנדייב, אשתו של הכבאי אורי סמנדייב, בן 27 ממגדל העמק, לאחר שהתבשרה שגופת בעלה זוהתה. הוא יובא למנוחות בבית העלמין בעיר מחר בשעה 14:00.
הקשר עם סמנדייב נותק ביום חמישי בערב, לאחר שהוזעק לחלץ את צוערי השב"ס שנלכדו באוטובוס בצוות הכבוי הראשון שיצא לשטח. בתחילה עדכנו את בני משפחתו שסמנדייב נפגע ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה, אך במהרה התברר שהוא לא הגיע לשם. באותו הרגע החליטה אשתו זיו לצאת לחפש אותו באזור השריפה.

"התפללתי, הלכתי לשריפה, צעקתי: 'אורי, תענה לי, אני אעזור לך, איפה אתה?'. הייתי שם עד הלילה ואז אמרו לי שאי אפשר לחפש", סיפרה. בבוקר למחרת כבר הגיעו אנשים לביתה כדי לקחת את מברשת השיניים וכמה מבגדיו של אורי למכון לרפואה משפטית באבו-כביר לצורך זיהוי גופתו.

"הוא היה קוטף לי את הירח מהשמיים", זיו ואורי ביום חתונתם

"עוד הספקנו להדליק ביחד נר ראשון של חנוכה, עוד לא הספקתי אפילו להנות מהחנוכייה. חנוכייה כל כך יפה. התחננתי שלא תלך אורי, התחננתי שלא תלך, והלכת כמו גבר. בטח צעקת לנו ולא היינו שם כדי לעזור לך", מיררה זיו בבכי.

רק לפני שנה נשא אורי את זיו לאשה והשניים כבר הספיקו לרכוש בית במשותף. "כל דבר שרציתי הוא היה מביא לי. הוא היה קוטף לי את הירח מהשמיים לו רק הייתי מבקשת", סיפרה האשה. "הוא סידר את הבית, השאיר אותי עם בית מסודר ומרוהט, אבל השאיר אותי לבד. מי עכשיו ישיר לי שירים? מי יפתח את הדלת ויגיד: 'אני רעב'? אני לא יודעת איך אמשיך".

"בחור חייכן ומקצועי שאהב לעזור לכולם"

עמוס סבג, מפקד שירותי הכבאות של עמק יזרעאל הביע צער רב על מותו של סמנדייב וסיפר על כבאי מצטיין ואהוב. "מדובר בבחור חייכן ומקצועי שאהב לעזור לכולם. תוך כדי פעולת חילוץ של אנשים באוטובוס, לצערי גם הוא נספה", ספד סבג.

הוא הוסיף: "הייתה לו מוטיבציה גדולה, הוא היה מגיע לתחנה גם מעבר לשעות העבודה. מדובר בבחור צעיר ובכבאי טוב מאוד. אין הרבה כבאים כמוהו שנותנים, ואצלנו הנתינה היא מעל ומעבר. הוא היה פופולארי מאוד בתחנה, התחבר מהר לחברים. היה בדרגת כבאי ועכשיו עלה לצערי לרב כבאי".

במגדל העמק הוכו התושבים באבל עם קבלת הבשורה על מותו של סמנדייב. "החלום שלו היה להגיע לכיבוי האש. הוא כל הזמן רצה את זה, ושהצליח להתקבל לא היה מאושר ממנו", סיפר אלי ברדה, ראש עיריית מגדל העמק. לדברי ברדה, "אנחנו עיר קטנה, וכל הקהילה, כולנו מרגישים את הכאב. אורי נמצא בשירות הכיבוי בסך הכל שנתיים וחצי".

"רצינו שיהיה לפלף ולא גיבור"

קירות חדרו של סמנדייב מלאים בתעודות הצטיינות, בין השאר, מתקופת שירותו במג"ב כצלף מצטיין. חבריו ובני משפחתו סיפרו כי הוא לא היה גיבור רק בעבודתו בכבאות ותמיד רצה לתרום למדינה.

"מבחינתו העיקר היה לשרת את המדינה, והוא מת בשביל מדינת ישראל", סיפרה מורן איסקובה, בת דודתו של אורי, "תמיד רצינו שיהיה לפלף ולא גיבור, שיישאר בבית. אבל הוא תמיד היה גיבור,בכל מה שעשה. אף אחד לא קרא לו בשמו הפרטי, כולם קראו לו 'נשמה' וכך הוא היה. איזה סוף עצוב לילד כל כך טוב".

יוסי ברכה, בן דוד נוסף של אורי, סיפר: "הוא היה הכי אמיץ מכולם, היחיד שהחליט לחזור לאוטובוס לנסות לחלץ את הלכודים, ואז גם הוא הלך. במקום להימלט הוא ניסה להציל, אבל איפה כל האנשים שצריכים לבוא לכאן ולהגיד לאבא שלו שהוא היה גיבור? קשה לתפוס שדווקא לנו זה קרה, עמוד התווך של המשפחה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג