יום שבת, 4 בדצמבר 2010

תיעוד: התושבים חזרו לעין הוד כדי לראות את ממדי האסון

אסון כבד בכרמל  
דורון הרמן

למרות בקשת הכבאים שלא להתקרב לאזור, חזרו תושבים רבים לעין הוד כדי לראות את התוצאות של השריפה. אחת האמניות ניסתה לראות מה נשאר מביתה ונתקלה במראות קשים במיוחד

(3:58 דקות)

 
 
 פרסום 
אתמול בלילה הם נטשו את בתיהם והערב (שבת) הם חזרו לראות את מה שנשאר: תושבי עין הוד ההמומים שבו לכפר האמנים וחזו במראות קשים. חלק מאמנים אף מצאו את בתיהם שרופים עד הייסוד ואת עבודות האמנות שלהם שהושחטו על ידי השריפה הקשה.

"נהרס הכל, אני לא יודעת מה נשאר", תיארה ולנטינה ברלינוב, אמנית המתגוררת בעין הוד. "הפסלים היו מחוץ לבית והם בסדר, אבל כל התמונות שהיו בבית כבר לא קיימות".

בזהירות מפני הלהבות שעדיין מלכחות בהריסות הבית, סיירה ולנטינה בחיפוש נואש אחר שרידים ממה שהיה פעם מעונה. "זה משהו סוריאליסטי", סיפר בעלה. "עבדתי על הפסלים והעבודות האלה הרבה שנים ועכשיו הכל ירד לטמיון", הוסיפה ברלינוב ההמומה.

בשעה זו האש באזור עין הוד, שהיווה מוקד מרכזי של פעילות לאורך היום, דעכה מעט ולהבות נמוכות עוד מכלות חלק מההריסות. "אנחנו עוברים מבית לבית ומוודאים שלא יהיו עוד דליקות", סיפר לחדשות 10 אורי, תושב הכפר. "אנחנו מכירים ויכולים להראות לכבאים נתיבי גישה לא מוכרים, ולכן זה תמוהה שהמשטרה דואגת להרחיק אותנו כל הזמן".
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג