יום חמישי, 9 בדצמבר 2010

העבודות המסוכנות ביותר בעולם

מאת אורן דותן יום חמישי, 4 נובמבר, 2010
אין פה טכנאי מתח גבוה, מאבטחים באזורי קרב, חיילים, כבאים, שוטרים כורים ואני יודע שאלה לא כל העבודות המסוכנות בעולם, אבל בחייאת, תפרגנו קצת הכרה לגברים והנשים האמיצים שמסכנים את חייהם עבור תלושי שכר מגוכחים.

מנקה חלונות בגורדי שחקים בדובאי

מכירים את מתקני הבטיחות האלה שקושרים אתכם לבניין כדי שלא תיפלו או את המעליות החיצוניות האלה שניתן לעמוד עליהן מחוץ לרבי הקומות? אז בדובאי לא שמעו על זה. צריך עצבי ברזל, ביצי פלדה בגודל של אגוזי קוקוס וצוואה מעודכנת כדי לנקות את החלונות בקומות העליונות בכמה מהבניינים הגבוהים בעולם.
כשמנקה רואה לכלוך על החלון הוא פשוט פותח אותו, קופץ החוצה ועומד על אדן החלון הצר בגובה כמה עשרות קומות כדי לתת וויש קטן. יכול להיות שחלק מחברות הניקוי מספקות ציוד סנפלינג לעובדים, אבל לא נראה שלמנקה שבתמונה, העובד באחד הבניינים הגבוהים בחוף ג'ומירה בנסיכות המפרץ העשירה, ניתנה האופציה הזו.
אפילו קסדה הוא לא חבש, עד כמה שזה יעזור בגובה הזה. תנאיהם של מהגרי העבודה עומדים במרכז וויכוח ארוך שנים בנסיכות הנפט אך נראה שבזמן שהשייח'ים מדברים, הפועלים חסרי הייצוג ממשיכים לסכן את חייהם. הבעיה היא שאם הוא יתלונן ויגורש או ייפול וימות, אלפי מהגרים אחרים יסכימו להחליף אותו.
תסתכלו טוב בעיגול, יש שם מנקה חלונות. צילום מסך מתוך: dailymail.co.uk

מתאבק עם תנינים

ישיבת הבוקר במשרד פתאום לא נראית רעה כל כך אם מתחשבים באלטרנטיבה של הבחור הזה. לא משנה כמה זועף הבוס שלך, הוא בחיים לא ישתווה לתנין שקם על צד שמאל ולא משנה כמה הוא אוכל לך את הראש – הוא בחיים לא באמת יאכל לך את הראש. או את הרגל או את היד.
יש סיכוי גבוה שלמתאבקים האלה, מגן החיות סאמפראן שבתאילנד, שצריכים לקום כל בוקר ולסכן את גופם בין מלתעותיו של הזוחל השרירי, יש אשכרה את העבודה הכי מסוכנת בעולם. הפעלול המסוכן מבוצע מדי יום בפאתי בנגקוק הבירה מאז שנת 1985 ובמהלך המופע, שאורך כשעה, הם דוחפים את ראשם בין מלתעותיהם של כמה מהתנינים הגדולים בגן החיות.
גם הבוס שלך אוכל לך את הראש? צילום מסך מתוך: dailymail.co.uk

נערת מטרה

יש שני סוגים של נערות מטרה – אלו שהסכינים קופצות מאחורי הלוח אליו הן קשורות ואלו שהסכינים באמת מתעופפות לעברן. הסכנה הכי גדולה עבור הסוג הראשון היא סחרחורת ועבור הסוג השני – ניחשתם נכון – מוות. נערות מטרה זה כינוי שהודבק לעוזרות קוסמים ופעלולנים במופעים וקרקסים, המוצמדות ללוח מסתובב וסביבן ננעצים סכינים חדות או נורים חיצים לקולות העידוד וצהלות הקהל.
אפשר היה פשוט לקלוע למטרות קטנות כדי להרשים, אבל הוספת הגורם האנושי והסיכון מאיצים את הדופק של הצופים ומעניקים לפעלול יוקרה. למעשה, בלי נערת המטרה שמסתכנת בפציעה או במוות מדובר בתצוגת דיוק משעממת שמתאימה יותר לחובבי תחרויות קליעה ואולימפיאדת החורף. כי בסופו של דבר זה מה שהאנשים רוצים לראות – דם, ציצים וכלי נשק.
היי, קסם - היא נשארה בחיים! צילום: ויקיפדיה

חוטב עצים

מכירים את הביטוי חוטבי עצים ושואבי מים? אז כנראה ששואבי המים זה אלה עם הפרוטקציות. מה יכול להיות מסוכן בעצים ענקיים שנופלים מעל ראשכם על האדמה עליה אתם עומדים? מתברר שהסכנה הכי גדולה טמונה בחטיבת עצים על מדרונות הרים. לדברי רוג'ר סמית', חוטב עצים אמריקני מסוקס, "אתה עובד על קרקע משופעת ב-70-80 מעלות כשמסביבך סלעים ענקיים וגזעי עצים בני 60-70 שנה בקוטר של 70 סנטימטרים או יותר".
אם העצים לא נופלים כמו שצריך, הם יכולים להתגלגל במורד ההר ולמחוץ כל מה שעומד בדרכם. על צמרות העצים הסבוכות לרוב תלויים ענפים מתים גדולים שנופלים בזמן הניסור ובזמן שהעץ נופל. החוטבים קוראים להם בציניות "מייצרי אלמנות" וגם אחרי שהעצים כבר דוממים על הקרקע, עדיין צריך להעמיס אותם למשאיות. "מישהו מת בזמן ההעמסה לא מזמן", סיפר סמית'. "אחת החוליות בשלשלאות שמלופפות סביב הגזעים ניתקה ועפה דרך החלון הקדמי של המנוף ישר לקבינה של המפעיל".
רגע, לאיזה כיוון אמרת שזה נופל? צילום מסך מתוך: oddee.com

מפרק מוקשים

כל מי ששירת בחיל ההנדסה או צפה בסרט בופור יודע למה לא כדאי להיות הראשון שזוחל לעבר מטען חבלה, בטח אם מדובר במוקשים רגישים שעשויים להתחבא בין מוקשים אחרים שעדיין לא התגלו. יש שלושה סוגים של שולי מוקשים – שולי מוקשים יבשתיים, שולי מוקשים ימיים ושולה המוקשים של הווינדוז. בשניים מתוך השלושה לא כדאי לכם לעבוד. למרות שיש שיטות מגוונות בעולם לאיתור ופירוק מוקשים, הוכח כי פירוק ידני היא עדיין השיטה היעילה ביותר מפני שהשיטות האחרות מסוגלות לפנות רק 80% מהמוקשים, במקרה הטוב, בעוד שפינוי ידני מגיע לרמה של 99.6 אחוזים.
משנת 1996 עד שנת 2002 נהרגו 500 בני אדם שעסקו במלאכה ואם אתם לא מבינים למה צריך לפנות את כל המוקשים, אתם מוזמנים לטייל בקמבודיה, שם מוקשים הם אחת משיטות הריצוף הפופולריות (מתקופת החמר רוז'), וקטועי איברים המסתובבים ומתגלגלים ברחוב, ללא כמה גפיים, זה לא מחזה נדיר.
עוד לא הספקתי לראות בופור, מה קורה שם? צילום מסך מתוך: oddee.com

פועל בניין

אתר בנייה הוא לא מגרש משחקים – קורות פלדה ענקיות מונפות לאוויר, עגורנים כבדים זזים מצד לצד, מסמרים בולטים, כלי עבודה חדים ועוד כל מיני סכנות מאיימות עליכם – וכל זה בגובה של עשרות ואפילו מאות מטרים מעל הקרקע. לא נדיר לשמוע בחדשות על פועל שנפל אל מותו ואיגוד פועלי הבניין בארה"ב מדווח כי מקרי המוות רק בעלייה מאחר והקבלנים רוצים כל הזמן להגדיל את הרווח ומקצצים בעלויות הבטיחות. אז אם אתם מחפשים עבודה בטוחה בזמן הקרוב, גם אם לא אכפת להם להתלכלך – אל תבנו על זה.
תחזיק רגע. צילום מסך מתוך: oddee.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג