יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

חגי תרם בסתר: "כנראה שאלה חשבונות שמיים"



אביו של מוריץ לוי למד מהטלוויזיה על גורלו של בנו, חגי פנקר אימץ מנהג קבוע של מתן בסתר לבית הכנסת בירוחם, בנו של אבירם לוי לא יכיר את אבא. סיפורי הרוגים באסון הכרמל
קצין שירות בתי הסוהר, מישר חגי פנקר מירוחם, שנספה באסון האוטובוס בכרמל, אמור היה לחגוג היום (א') את יום הולדתו ה-31, על פי התאריך העברי. חגי, נשוי ואב לתינוקת בת שמונה חודשים, היה מוּכּר בירוחם, וקרוביו מספרים שהוא נהג לתרום רבות בעילום שם.



"הוא נתן המון לבית-הכנסת", סיפר אמש יהונתן, שליח הציבור בבית-הכנסת בו התפלל חגי. "תרם שקיות לילדים בפורים, חילק טרופיות אחרי צום יום כיפור והכל בעילום שם, לשם שמיים. הוא לא לקח לעצמו שום קרדיט, הכל למען הקהילה. אני מאמין שזה מה שקרה גם באסון, כנראה שאלה הם חשבונות שמיים".

האוטובוס המפויח. פפו ידע שבנו עלה עליו (צילום: אבישג שאר-ישוב)

במשך שעות המתינו בני המשפחה לבשורה המרה. "אולי עוד יהיה איזה נס חנוכה", אמרה אתמול (שבת) אחת מחברות המשפחה, "אלוהים, בבקשה תעשה נס". אך למרות התקוות, הבקשות והתפילות, אמש נודע להם סופית כי חגי בין ההרוגים. הוא הותיר אחריו אשה, בת, אמא וארבעה אחים. הוא הובא למנוחות הלילה בבית-העלמין הצבאי בירוחם.

האב למד על גורל בנו מהטלוויזיה

מוריץ לוי, אחד מאנשי שירות בתי הסוהר שהיו על האוטובוס, שוחח עם אביו כשעתיים בלבד בטרם יצא למשימת פינוי כלא דמון. אביו סיפר ל-ynet על השיחה האחרונה ביניהם: "תכננו לקנות לו אוטו ולעשות את זה ביחד. הוא אמר לי שמקפיצים אותו לכלא דמון בגלל שריפה ואמרתי לו: 'בן שלי, לך לעבודה שלך, אני אבדוק עבורך כלי רכב".

קורס הצוערים. הניצולים מסומנים בעיגול (צילום: שב"ס)

זמן קצר אחר כך, הבין האב משידורי הטלוויזיה כי בנו נלכד בין הלהבות. "הוא אמר לי שהוא הולך לפנות את כלא דמון, ראיתי שאוטובוס סוהרים נלכד בדרך לשם והבנתי שמוריץ שם", אמר האב פפו ל-ynet בעיניים דומעות. מוריץ בן ה-32 התגורר בתקופה האחרונה באזור רמלה בשל עבודתו בשב"ס, ובמקור היה תושב טבריה. מוריץ לוי יובא למנוחות היום ב-12:00 בבית העלמין בטבריה.

טניה לנסקי, בת 23, שירתה בכלא נפחא. היא גדלה באשדוד ולמדה בתיכון מקיף ה'. היא סיימה את לימודיה כתלמידה מצטיינת ומוריה ניבאו לה עתיד גדול. בשנים האחרונות עברה להתגורר באשקלון. באחרונה יצאה עם רומן, ולדברי חבריהם השניים תכננו להתחתן, "הם תכננו את עתידם, אפילו דיברו לרכוש בית ביחד", סיפרו החברים, "היא היתה סוהרת מאוד מסורה, ולמרות שיחסית היא היתה צעירה מאיתנו היא היתה חברה טובה שתמיד מצאנו אצלה אוזן קשבת, קשה להאמין שהיא לא איתנו". הלוויתה תיערך היום בשעה 13:00 באשקלון.

"בנו של אבירם לא יכיר את אבא"

אבירם לוי, נשוי ואב לילד בן שנה, התגורר מאז נישא בעיר עפולה, והוא בן למשפחה מוכרת מטבריה. לוי היה אף הוא על האוטובוס שעלה בלהבות. עם ההודעה הרשמית, הביעו במשפחה כאב עמוק על הילד בן השנה שיגדל ללא אביו, ולא יכיר אותו לעולם.

"במהלך הלילה לקחו מאבא שלי דגימת דם, על מנת שניתן יהיה לעבור את הליך הזיהוי ללא מפגש פיזי", סיפר האח מאור בכאב. גם מאביו של מוריץ לוי נלקחה דגימת דם, על מנת למנוע מהקרובים לחזות במחזות הקשים שבזיהוי הבן. 

בעיר טבריה הביעו זעם על כך שרק בשעת לילה מאוחרת ביותר הגיעו וסיפרו לבני המשפחה כי הבנים היו על האוטובוס. זאת, שעות ארוכות לאחר שהבינו זאת מאמצעי התקשורת ומחבריהם של הבנים. כמו כן, הביעו תמיהה על כך שאנשי קצין העיר ולא אנשי שב"ס הגיעו על מנת לעדכן את המשפחות.

בעוד אנשי העיר טבריה, ובראשם ראש העיר זהר עובד, עברו בין בתי המשפחות והביעו את הזדהותם, אמר ראש העיר: "זהו אסון גדול. לבנו עם המשפחות. העיר טבריה פותחת את שעריה לאירוח כל משפחות המפונים מאזור האסון".  אבירם לוי יובא למנוחות היום ב-09:30 בבית העלמין בטבריה.

במהלך השבת הגיע נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר בני קניאק,
 
לבקר את משפחות הפצועים בבית החולים רמב"ם. "התחושה מאוד קשה", אמר קניאק ל-ynet, "אי אפשר לעכל ולהבין טרגדיה בסדר גודל כזה, זה בלתי נתפס”.

בימים האחרונים הוא עובר מבית לבית, ממשפחה למשפחה, מלוויה ללוויה. "משפחת השב"ס ספגה מהלומה קשה, עכשיו אני בדרכי ללוויה בירוחם, ובבוקר יש לוויה נוספת". לדבריו, השב"ס יעשה הכל "כדי לעטוף את המשפחות ולהתגבר על האסון. יש לנו מערך שלם של עובדים סוציאליים שנמצאים עם המשפחות וכל מי שנזקק לתמיכה, אנחנו מסייעים לו".

צילום: עידו ארזצילום: שירות בתי סוהר באדיבות המשפחהבאדיבות המשפחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג