יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

"מזל טוב, אוהבים". התיעוד האחרון של הצוערים

צילום: שירות בתי סוהר

"מזל טוב, אוהבים". התיעוד האחרון של הצוערים

רק לפני כחודש הצטלמו חניכי קורס הקצינים של שב"ס לסרטון ברכה שנשלח לבת-דודתה של אחת הצוערות, שנספתה גם היא באוטובוס. זה היה התיעוד האחרון של בני המחזור יחד


חניכי קורס הקצינים של שב"ס הצטלמו יחד רק לפני כחודש, לברכה מצולמת שנשלחה לבת-דודתה של אחת הצוערות, איילה יפרח. היא ורוב חבריה נספו אתמול (יום ה') כשהאוטובוס שבו נסעו, סמוך לכלא דמון, נקלע למלכודת האש שפרצה במורדות הכרמל.
באותו סרטון וידאו נראים החניכים אוחזים בידיהם שלטים ועליהם ברכות לרגל יום הולדתה של בת-דודתה של חברתם, המתגוררת בארצות-הברית. הם נראים בו כשהם מחייכים ומאחלים: "אילנית - מזל טוב, אוהבים אותך. קורס קציני שב"ס".
יפרח, בת 28 במותה, התגוררה בקריית ים. את שירותה בשב"ס היא החלה לפני כשנתיים, אחרי שסיימה לימודי תואר שני בקרימינולוגיה. אביה שוהה אף הוא בשנים האחרונות בארצות-הברית, וקיבל את הבשורה המרה על מותה בניו-ג'רזי, עיר מגוריו. הוא מיהר לשוב ארצה, הם היוודע בשורת האיוב.

אמה של איילה, סימה, סיפרה ל-ynet כי הצלחתה של בתה להשתלב בפרויקט "תלפיות" של שב"ס הסבה לה סיפוק רב. "היא סיימה את הלימודים בהצטיינות. כדי להתקבל לתוכנית הזאת, היא הייתה צריכה לעבור מבחנים קשים. בכל שלב ושלב שהיא הצליחה להתקדם הלאה הייתי כל כך שמחה וגאה בה".
בתחילת דרכה בשב"ס, שובצה איילה לשרת בבית המעצר קישון ומשם התקבלה לתוכנית, שהייתה אמורה לסיים עם דרגות קצונה. "היא הייתה מלאת חיים ושמחה. הייתה לה קדחת טיולים וזה היה חלק מהחיים שלה. בכל מקום היו לה חברים", סיפרה האם בכאב.

באחד ממסעותיה בעולם, כשהגיעה לתאילנד, הכירה איילה את בן-זוגה. הם עברו להתגורר לפני שלושה חודשים ביחד בחיפה, והתכוונו להתחתן אחרי שתסיים את הקורס. "לצערי, החלום הזה כבר לא ייתממש", התייפחה האם. היא ובני משפחתה אירחו היום בביתם את ראש עיריית קריית-ים, שמואל סיסו, שהגיע לביקור תנחומים וביקש לסייע לקרובים האבלים. סבה של איילת הוא דמות מוכרת באזור, ושימש בעבר בתפקיד יו"ר המועצה הדתית המקומית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג