יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

בת הניצב בדימוס הלכה בדרכו: "נשמה טובה"




בת הניצב בדימוס הלכה בדרכו: "נשמה טובה"

טופז אבן-חן קליין, בתו של ניצב בדימוס זאב אבן-חן, ידעה תמיד שתצטרף לכוחות הביטחון. חבריה של הצעירה מספרים על הנשמה הטובה שנשרפה למוות: "היא היתה כל כך מאושרת כאשר התקבלה לקורס בשב"ס"
טופז לא חזרה מקורס הצוערים. זמן קצר לאחר שעלתה על האוטובוס בדרך לצפון, התקשרה טופז אבן-חן קליין לחברתה הטובה קארין. "זה היה ב-14:15, היא נשמעה לי הכי מאושרת בעולם, היא היתה אמורה לצאת הביתה מהקורס אתמול" שחזרה בצהריים (יום ו') החברה בשיחה עם ynet. "היא אמרה שנראה לה שלקראת הערב היא תחזור. אמרתי לה 'סבבה, תתקשרי רק שהכל בסדר'. בשעות אחר הצהריים שמענו על האסון, התקשרנו אליה, אבל היא כבר לא ענתה".

טופז אבן-חן קליין היא בתו של ניצב בדימוס זאב אבן-חן. כמי שגדלה בבית של שוטר, ותמיד היתה בסביבת כוחות הביטחון, היה זה אך טבעי שגם את המשך חייה שלה תקשור בכוחות הביטחון. את בעלה, עמית קליין, קצין משטרה במחוז המרכז,  הכירה עוד מהילדות, ולפני כמה שנים התחדש הקשר. קליין עצמו הוא בנו של ניצב בדימוס חיים קליין. בחתונתם של השניים, נכחו רבים מצמרת המשטרה.

טופז, שאמורה היתה לחגוג בחודש הבא יום הולדת 29, גדלה ברחובות, והתחנכה בתיכון דה-שליט בעיר. עם סיום לימודיה, התגייסה ושירתה כשוטרת-חיילת במחוז המרכז בתקופה בה שירת אביה במשטרה. לאחר השירות פנתה ללימודים, סיימה תואר ראשון בביולוגיה, ולאחרונה סיימה תואר שני במינהל עסקים.

"היא היתה נשמה טובה. תמיד עזרה למשפחה ולכל מי שהיה צריך אותה", סיפר יובל, חבר של טופז עוד מתקופת התיכון. "היא היתה פעילה מאוד בבית הספר. היינו חבורה מגובשת, ותמיד היה ברור לכולנו שהיא תהיה שייכת לגורמי הביטחון".

קורס הקצינים אליו יצאה טופז, היה אמור להיות חלק חשוב לקראת שירותה העתידי בשב"ס.
היא היתה כל כך מאושרת כאשר התקבלה לקורס הזה", סיפרה החברה קארין. "היא כל כך חיכתה לזה. מה אפשר להגיד עליה? בחורה משכמה ומעלה. חכמה, חברה טובה. בכל צרה שלא היתה, היא תמיד הושיטה יד לעזרה. רק בשבת האחרונה ישבנו יחד ובילינו בארוחת בוקר, היא נראתה מאושרת". טופז אבן-חן קליין הובאה למנוחות היום בשעות הצהריים בבית העלמין בעירה.

בני משפחתו של חגי פינקר, הרוג נוסף שנספה בשריפת האוטובוס, המתינו גם הם במשך שעות לדעת מה עלה בגורלו כשהם מתפללים שהוא בריא ושלם. 

"אולי הוא לא היה על האוטובוס ויקרה לנו נס חנוכה", אמרו בביתו בירוחם. התקוות נגוזו כשאנשי קצין העיר הידפקו על הדלת ונאלצו למסור את ההודעה כי הרע מכל אכן התרחש. הלוויתו של פינקר תתקיים, ככל הנראה, במוצאי השבת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג