יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

המחדל בין הלהבות: מחסור בכוח אדם וחומרי כיבוי

אסון כבד בכרמל  
שיר שגיא ושלומי אלדר

בעודם נאבקים בלהבות אומרים בשירותי הכיבוי כי האסון ממנו חששו התגשם. מול מחסור בציוד ואנשים ביקשו סיוע ממדינות בעולם. אך האם הכל נחוץ? לא בטוח. מפעל בראש פינה טוען שיש בידיו חומרי כיבוי לכיסוי המחסור - אך איש לא פנה לעזרתו


(02:05 דקות)

 
 
 פרסום 
השריפה הגדולה בכרמל סיפקה שוב עדות למצב הקשה בו מצויים שירותי הכבאות בישראל. מחסור בכוח אדם, חומרי כיבוי וציוד הביא את הכבאים לבקש סיוע ממדינות העולם. האם יש צורך בהכל? לא בטוח.

כשהבינו בשירותי הכבאות את ממדי האסון החלו בקריאות לעזרה מקפריסין, טורקיה, יוון ובולגריה. 80 כבאים כבר עושים את דרכם מבולגריה לישראל ובארץ הוכרז גיוס כללי בכל תחנות הכבאות. בכירים בכבאות אמרו לחדשות 10: "חששנו מהמלחמה בצפון, אבל בסוף חטפנו את השריפה הגדולה בתולדות המדינה". בשירותי הכיבוי טוענים כי הכלים שנותנים בידיהם עד היום הם דלים וכך גם כמות כוח האדם שאמורה להתמודד עם האש.

אבל האם יש צורך בכל הסיוע מבחוץ? בעוד בשירותי הכבאות מבקשים חומרי כיבוי ממדינות העולם כתוספת לאלה שהולכים ואוזלים מפעל "קידרון בראש פינה טוען כי יש בידיו את החומרים אך פניותיו לסיוע לכוחות לא נענו. התוצאות בינתיים קשות מאוד. בעוד צוותי הכיבוי נאבקים באמצעים מועטים נאבקים באש, בקרב כוחות הכיבוי 14 כבאים נפצעו  וכבאים נוספים נעדרים.
 

(01:47 דקות)

 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג