יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

25 הרוגים בהתהפכות אוטובוס תיירים בערבה

בארץ 

25 הרוגים בהתהפכות אוטובוס תיירים בערבה

 
דורון נחום וכתבי חדשות 10

טרגדיה בדרום: אוטובוס שהיה עמוס ביותר מ-50 סוכני נסיעות מרוסיה, סטה ממסלולו והידרדר לתוך וואדי באזור בסיס עובדה • לפחות 25 מהנוסעים נהרגו ו-33 נפצעו - רובם קשה • כל הפצועים פונו לבית החולים "יוספטל" באילת, ומשם פוזרו לבית חולים נוספים • מחקירה ראשונית עולה, כי הנהג איבד שליטה כשניסה לבצע עקיפה

(2:23 דקות)

 
 
25 בני אדם נהרגו ו-33 נפצעו בהתהפכות אוטובוס תיירים שאירעה היום בצהריים (שלישי) בכביש מספר 12, סמוך לבסיס עובדה שבערבה. האוטובוס, שהיה עמוס ביותר מ-50 סוכני נסיעות שהגיעו בטיסה מרוסיה, התהפך והידרדר לתהום מסיבה שעדיין אינה ברורה.
 
"מפעילים מאמצים כדי להגיע לפצועים"
 "מפעילים מאמצים כדי להגיע לפצועים" 
 צילום : ארכיון: דוברות זק"א 
  
ניידות טיפול נמרץ של מגן דוד אדום פינו את כל הפצועים לבית החולים יוספטל שבאילת. מתוך 33 הפצועים שפונו מזירת התאונה, מצבם של 23 הוגדר קשה ושל חמישה בינוני. לאחר תהליך של מיון, הועברו חלק מהפצועים במסוקים של חיל האוויר לבתי החולים סורוקה שבבאר שבע וברזילי שבאשקלון.

בית החולים החולים "יוספטל" אינו ערוך לטיפול במספר כה רב של נפגעי טראומה, וברגעים הראשונים שלאחר התאונה קרא משרד הבריאות לרופאים ולאנשי צוותים רפואיים שהיו בחופשות פרטיות באילת, להגיע לבית החולים ולהושיט עזרה.

אלי בין, מנכ"ל מד"א, סיפר זמן קצר לאחר התאונה: "מדובר באירוע קשה מאוד, במספר רב של פצועים, וביניהם פצועים שמוגדרים באורח קשה. כוחות מד"א מפעילים אמצעים ומאמצים רבים כדי להגיע לפצועים. הגישה לאזור בעייתית. חלק מהפצועים יועברו לבתי חולים אחרים במרכז הארץ, באמצעות כוחות ממוסקים".

מחקירה ראשונית עולה, כי מדובר בקבוצה של סוכני נסיעות מרוסיה, שהמריאה מסנקט-פטרבורג, העיר השנייה בגודלה ברוסיה, ונחתה בצהריים בשדה התעופה בעובדה.במהלך הנסיעה לאילת סטה האוטובוס מהנתיב, החליק לתהום ונפל לוואדי, מגובה של כ-70 מטרים.

סגן מפקד יחידת החילוץ אילת, יוראי כהן, סיפר כי "נערכנו להוציא את הפצועים עם חבלים, אבל לבסוף נמצאה הדרך להגיע למטה באמצעות האמבולנסים וזה איפשר פינוי מהיר ויותר קל. השטח הוא לא נוח לגישה ולכן היה עיכוב קל בהוצאת הפצועים מזירת התאונה". הוא המשיך ואמר כי "המראה היה מראה לא קל בכלל. כמות כזו גדולה של נפגעים בתוך שטח, עוד לא ראיתי. אני מעריך שהחילוץ נערך משהו כמו רבע שעה. הכוחות הראשונים הגיעו מהר מאוד והיה רצף. הפצועים הגיעו מהר מאוד לבית החולים".
 

המשטרה: נהג האוטובוס ניסה לעקוף ואיבד שליטה

על פי אחת ההערכות של המשטרה, המסתמכת על עדויות ראייה, נהג האוטובוס ניסה לעקוף אוטובוס אחר, ובאופן טבעי הגביר את מהירות נסיעתו. בעקבות המהירות והתנאים הקשים בכביש 12, איבד הנהג שליטה, התנגש במעקה הבטיחות והידרדר אל הוואדי. ייתכן , במהלך העקיפה עלה הואטובוס על כתם שמן, מה שלא איפשר לנהג להתשלט על ההגה.

במוקד הארצי של המשטרה הוקם מוקד מיוחד שמטפל בחקירת התאונה. מפכ"ל המשטרה דודי כהן וראש אגף התנועה אבי בן חמו המריאו במסוק לאזור התאונה כדי להתרשם באופן אישי מהטיפול בתאונה.

(2:53 דקות)

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג