יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

דובר כבאות חיפה: "ללא מטוסי כיבוי - השריפה תיעצר רק בים"


 בארץ  
חדשות nana10

כל הכבאים בישראלים הוקפצו לסייע בכיבוי שריפת הענק בכרמל, אך בשירותי הכבאות לא אופטימיים, והשליטה באש עוד רחוקה. יוון תשלח בבוקר מטוסי כיבוי לסייע בעצירת השריפה

5:05 דקות)

 
 פרסום 

דובר שירותי כבאות חיפה, רשף חזי לוי, התייחס לניסיונות שירותי הכיבוי להתמודד עם שריפת הענק ביערות הכרמל, וטען שהשליטה על האש המשתוללת עוד רחוקה. "אני לא אופטימי בשעה הזאת", אמר לוי, "אנחנו מדברים כעת רק על ביסוס הטקטיקה ועל הניסיון להציל את היישובים. המילה שליטה הינה מושג שלא ניתן לדבר עליו".

לוי מתאר את הקושי בהתמודדות עם השריפה הגדולה, בשל מחסור בכוח אדם ובציוד הנחוץ לשם כך. "קראנו לכל הכבאים במדינת ישראל להתייצב בתחנות האם שלהם, ולהגיע לצפון. מוכרחים לתת לכבאים העובדים משעות הצהריים לנוח", סיפר לוי. עוד אמר כי אחד אתגרים הגדולים הוא לספק מים לחזיתות האש ללא מטוסי כיבוי מתאימים. "אנחנו עובדים עכשיו רק עם כבאים, אין לנו סיוע מהאוויר. זה קשה מאוד", אמר לוי.

לטענת לוי, אילו היה לשירותי הכיבוי את המטוסים המתאימים, היו יכולים לעצור את השריפה. "לכיבוי שריפה גדולה כזו יש צורך במטוסים גדולים. ממשלת יוון כבר דיווחה שהם ישלחו סיוע של מטוסי כיבוי בבוקר", אמר לוי, "ללא מטוסי כיבוי, לא ניתן יהיה לדווח שום דבר אופטימי. מה שיעצור את השריפה הזאת בסופו של דבר יהיה הים התיכון. ולזה אנחנו לא רוצים להגיע".

לדבריו, שבעה בתים עלו באש בקיבוץ בית אורן, אולם במקום הושגה שליטה חלקית על האש. "הצלחנו לעצור את חזית השריפה במקום, אולם עדיין יש שלוחות של להבות אש נוראיות שמדי פעם עולות ומערימות על הקיבוץ, אז אנחנו משאירים שם כוחות".


עוד כתבות במדור אסון כבד בכרמל  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג