יום שבת, 4 בדצמבר 2010

השריפה בכרמל: ככה זה נראה מהחלל - חדשות


אסון כבד בכרמל 

השריפה בכרמל: ככה זה נראה מהחלל

 

לווין של סוכנות החלל האמריקנית, תיעד אתמול את השריפה המתפשטת ברכס הכרמל. התמונה מציגה את העשן הנישא לכיוון מערב מאזור חיפה לעבר הים התיכון - וכמעט על קפריסין

 
 
השריפה בכרמל מהחלל. העשן נישא למרחקים
 השריפה בכרמל מהחלל. העשן נישא למרחקים   צילום : נאס"א 
 
וכך זה נראה מקרוב. באדום: מוקדי האש
 וכך זה נראה מקרוב. באדום: מוקדי האש 
 צילום : נאס"א 
  
השריפה הגדולה בכרמל מצליחה לתפוס את תשומת הלב גם מחוץ לגבולות כדור הארץ. תמונות שפירסמה היום (שבת) סוכנות החלל האמריקנית, מראות איך נראה אסון הטבע הגדול ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל מנקודת מבטם של השוהים בחלל - הלוויינים. בנוסף ניכרת השפעותיה של השריפה מעבר לגבולותיה של ישראל, במיוחד עם התחזקותן של הרוחות המזרחיות המפנות את העשן לתוך הים התיכון.
 
 פרסום 
בתמונות שצילם לווין נאס"א "אקווה", המנפיק צילומי הדמייה ברזולוציה בינונית, ניתן לראות בבירור את ענן העשן הכבד היוצא מרכס הכרמל ונישא לעבר קפריסין. הצילום הנוכחי צולם אתמול בסביבות השעה 12:50, אז הייתה השריפה בשליטה יחסית, הודות למטוסי הכיבוי שהגיעו מיוון, מקפריסין, מטורקיה ומבולגריה.

בצילום, שמצטרף לצילום נוסף שנלקח ביום שבו פרצה השריפה, ניתן גם לראות את מוקדי השריפות העיקריים. מוקדי האש, כפי שזוהו על ידי הלווין שחג מעל האזור למעלה משעה, סומנו בתמונה באדום. הלווין עובר מעל שטח ישראל פעמיים ביום ובשתי הפעמים מצלם תמונה, כך שניתן לשער כי תמונות דומות יונפקו גם בימים הקרובים.
 
 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג