יום רביעי, 23 בפברואר 2011

איך מייצרים גולות? סרטון מעניין!

כך איך מייצרים גולות!

גולות - אנו רגילים אליהן מגיל קטן עד שהן כבר נראות לנו כדבר פשוט, אבל האם פעם עצרתם ושאלתם את עצמכם כיצד מייצרים אותן?
גולות
עוד במצרים ורומא העתיקות שיחקו אנשים "גולות" בעזרת אבנים קטנות. רק כיום הגולות מיוצרות מזכוכית בגלל שהיא מאוד זולה וממש יפה.
ייצור הגולות מתחלק לשני סוגים: גולות מסחריות וגולות מעוצבות.
הגולות המסחריות מיוצרות בשיטת הסרט הנע. זכוכית ממוחזרת מוכנסת לכבשנים בחום של 1,200 מעלות. לאחר 16 שעות פותחים פתח בתחתית הכבשן, ממנו נשפכת כל הזכוכית שהותכה. ישנו מכשיר שחותך את זרם הזכוכית לפי זמן שניתן לקבוע לו מראש, כך אגב שולטים על גודל הגולות. משם הגולות נופלות על שביל המסתובב באופן תמידי מה שנותן להן את צורתן העגולה ומונע מהן להידבק למסלול. לוקח לגולות 72 שעות להתקרר לגמרי.
ייצור הגולות המעוצבות קצת שונה, הן מיוצרות בעבודת יד. הזכוכית השקופה מוכנסת לתנור קטן. בזמן הזה, שובר היוצר זכוכית בצבע. ברגע שהזכוכית השקופה נמסה, לוקח היוצר חתיכה ממנה, ומערבב אותה עם זכוכית בצבע ומהן הוא יוצר "חוטים ארוכים" בשלל צבעים. מכאן התהליך חוזר על עצמו כאשר כל פעם הוא מוציא חתיכה של זכוכית נקייה, מסובב אותה עם חוטי הצבעים, מתיך וחוזר חלילה. ברגע שהוא מגיע לגודל הרצוי הוא מתחיל ליצור את צורת הגולה בגודל שהוא רוצה.
צפו בוידאו המדגים את תהליך ייצור הגולות.
 

תגובה 1:

  1. גולות זה אחד המשחקים האהובים עליי מהילדות. אני זוכרת איך היינו נפגשים כל הילדים מהשכונה ומשחקים ביחד. היום אין דברים כאלה בכלל, נדיר לראות ילדים ברחוב וגולות לא ראיתי שנים.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג