יום שבת, 4 בדצמבר 2010

תיעוד: הכבאים מנסים למנוע את התפשטות האש לטירת כרמל - חדשות


בארץ  
חדשות nana10

כ-5,000 בני אדם פונו מטירת כרמל בעקבות החשש כי האש תגיע לבתים. הכבאים טיפסו מעל הגדרות של הבתים הקיצוניים, כדי ליצור קו הגנה, בניסיון למנוע מהשריפה להגיע לבתים בשולי היער

6:46 דקות)

 
 
 פרסום 
הרחובות הדרומיים והמזרחיים של טירת כרמל פונו היום (שישי) החל משעה 5 בבוקר בעקובת שריפת הענק בכרמל. קרוב ל-5,000 בני אדם התפנו מהרחובות, בהם תושבי הרחובות האלון והברוש.

בית החולים לחולי נפש שנמצא בעיר פונה במהלך הלילה במבצע מורכב. בתי השכונה גובלים עם יערות הכרמל בחלק המערבי של הר הכרמל ובמעלה שלהם נמצאת שכונת דניה בחיפה.

בתיעוד מטירת כרמל ניתן לראות את מאמצי כוחות הכיבוי למנוע מהאש להתפשט לבתי השכונה. מאחורי הגינות ניתן לראות את האש שמתקרבת.

בשירותי הכיבוי הבינו שאי אפשר להתמודד עם האש, אלא רק ניתן להכין קווי הגנה סביב היישובים. כוחות הוזנקו מגזרה אחרת לגזרה זו כדי לסייע. בחלק מהאזורים שנמצאים בסכנה הביאו דחפורים של צה"ל כדי לבצע חריש עמוק, בנסיון למנוע מהאש להגיע מהצד המיוער למיושב.
 

הכבאים מצויידים במסכות עם מסנני עשן

בטירת כרמל הציבו הכבאים קווי מים לקראת הגעת הלהבות. הכבאים מצויידים במסכות עם מסננים לעשן, כדי שלא ייפגעו משאיפת עשן. הכבאים בעיר טיפסו מעל הגדרות של הבתים הקיצוניים כדי ליצור קו הגנה, בנסיון למנוע את התפשטות השריפה.  

קיים חשש שקרינת חום תפגע בבתים. קרינת החום שנוצרת משריפה עלולה להקרין על הבתים, ובמקרה של חומרים דליקים כמו גגות רעפים מעץ, הם יכולים להדלק מאליהם, לפני שהשריפה בכלל מגיעה בגלל הטמפרטורות הגבוהות.
 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג