ריקוד החרבות הסמוראימופע החרבות הזה צולם בטוקיו, יפן, והוא מופע אינטראקטיבי המשלב רקדן-שחקן בלוחמה מול דמויות מחשב, סינכרון מדוייק להפליא, כוריאוגרפיה ייחודית ויצירת אשליה פשוט מדהימה. |
כל סרטוני הוידאו המדהימים,שהשאירו אותנו המומים ומתפעלים,שיאים,שיאי גינס,סרטונים קשים לצפיה,סקופים חדשותיים שרלוונטים תמיד,סרטונים שלא תמיד תמצאו ביוטיוב (מהמם,מזעזע,לא יאמן,מדהים ,וידאו,סרטון).
הצגת רשומות עם תוויות לחימה. הצג את כל הרשומות
הצגת רשומות עם תוויות לחימה. הצג את כל הרשומות
יום רביעי, 23 בפברואר 2011
ריקוד החרבות הסמוראי - מופע יוצא דופן!
יום שבת, 12 בפברואר 2011
נשק יום הדין - מה אנחנו יודעים על תכנית האטום?
פרויקט האטום של מדינת ישראל
מה אנחנו באמת יודעים על תכנית נשק יום הדין של המדינה בה אנו חיים? לא הרבה, בטח לא כמו מנחם טילמן - חוקר תולדות מדינת ישראל בעת החדשה.
זוהי תמצית הרצאתו שסוכמה ע"י בת שבע נוסבאום, אשר מחדשת לציבור בארץ את מה שמותר לדעת ואיש לא יודע על פרויקט האטום של מדינת ישראל.
זוהי תמצית הרצאתו שסוכמה ע"י בת שבע נוסבאום, אשר מחדשת לציבור בארץ את מה שמותר לדעת ואיש לא יודע על פרויקט האטום של מדינת ישראל.
האולם בבית יד לבנים ברעננה היה מלא מפה לפה. הקהל נוהר למפגש החודשי שכולו ציונות, והנה לכם הסימן שהציונות עדיין חיה נושמת ובועטת.
במפגש ב-14.01.2011 היה המרצה האורח מנחם טילמן, חוקר תולדות המדינה והאיש שיודע הרבה מעבר למה שיודע האיש ברחוב, גם החכם והאינטליגנטי בהם.
במפגש ב-14.01.2011 היה המרצה האורח מנחם טילמן, חוקר תולדות המדינה והאיש שיודע הרבה מעבר למה שיודע האיש ברחוב, גם החכם והאינטליגנטי בהם.
המנחה ציפי לוין פתחה את הכנס וסקרה את אירועי סוף 2010. אי אפשר שלא להתייחס לדצמבר האחרון של השנה שחלפה, על קורותיה ומשמעויותיה.
מנחם טילמן סקר את תולדות המדינה ובמיוחד בשני העשורים הראשונים, שהם החשובים ביותר ובהם מתעצבת דמותה של המדינה. אלה שני העשורים המופלאים שהרימו את מדינת ישראל לדרגת האומות המובילות בעולם.
מנחם טילמן סקר את תולדות המדינה ובמיוחד בשני העשורים הראשונים, שהם החשובים ביותר ובהם מתעצבת דמותה של המדינה. אלה שני העשורים המופלאים שהרימו את מדינת ישראל לדרגת האומות המובילות בעולם.
מעבר לפרויקט הגדול, הכלכלי, הצבאי והמדיני, שהם עדיין בחזקת פלא פלאים, מדבר מנחם טילמן על אותם הדברים שהשתיקה יפה להם והוא מציין שהדברים מבוססים על פרסומים גלויים, ובעיקר "ממקורות זרים".
הכל החל באוקטובר 1945, בימי טרום המדינה. בן גוריון ביקר במחנות ההשמדה דאכאו וברגן בלזן, חודשים ספורים לאחר שחרורן ע"י בנות הברית. כאשר חזר לארץ ודיווח על אשר ראו עיניו, געשה הארץ. אז קיבל בן גוריון את אחת ההחלטות החשובות בחייו. זכורים דבריו: "כאשר אעמוד בראש מדינה יהודית, אעשה כל מאמץ לבסס יכולת גרעינית ופצצת אטום, כדי שלא נחזה עוד בתופעות כמו ברגן בלזן".
מנחם ממשיך ומתאר את הדינמיקה שלפני הכרזת המדינה, הספקות וחוסר הודאות בקרב מנהיגי העם. כל אלה לא עמדו בפני האיש בן גוריון. המדינה הוכרזה חרף המלחמה הצפויה עם הערבים והתוצאות ידועות. כעבור שנים מעטות מדינת ישראל עשתה את הבלתי אפשרי: היא הפכה למדינה ה-6 בעולם, שברשותה נשק גרעיני.
אבות לפרויקט האטום: בן גוריון, שמעון פרס ופרופ' ברגמן, מחשובי מדעני ישראל בכל הזמנים.
בשנת 52', מייסד בן גוריון את הוועדה לאנרגיה אטומית בראשות פרופ' ברגמן. ברגמן היה כימאי במקצועו ופיתח שיטה להפקת אורניום מסלעי הפוספטים. בהמשך נוספו אליו מדענים צעירים נוספים שנשלחו למכוני מחקר בארה"ב ובאירופה ובשובם היוו את גרעין הפיתוח ליכולת הגרעינית של ישראל.
לקבוצת המוחות המבריקה הזו נוספו עם הזמן מדענים נוספים ותוך 5 שנים בנו תכנית שאפתנית מזהירה של הידע לבניית פצצה. וכך, ב-1956, 4 שנים לאחר הקמת הוועדה האטומית, היה לישראל כל הידע התיאורטי לבניית הפצצה.
באותה עת קם נאצר במצרים וגרש את כוחות האו"ם מסיני, בניגוד לכל ההסכמים החתומים. נוצר מצב רגיש במזרח התיכון, נאצר צייד את ארצו בנשק סובייטי מודרני רב. אספקת הנפט היקר הייתה עתה תלויה ברצונו הטוב ובגחמותיו של נאצר.
לאחר ועידת סבר בפריס ובעצה אחת עם צרפת ובריטניה, החלה ישראל להנחית כוחות בתעלה והבריטים והצרפתים הצטרפו. הייתה התחייבות שלא להשאיר את ישראל לבדה מול מצרים. טילמן מספר בהרצאתו הקולחת, על הקשר שבין שמעון פרס ובורג'ס מונורי והיחסים שנרקמו ביניהם. פרס ביקש ממונורי לאשר את הקמת הכור האטומי, ובתמורה התחייב לשכנע את בן גוריון להיכנס למבצע סיני. אספקת הכור נקבעה למועד מאוחר יותר, ופרס השיג התחייבות של צרפת לספק לישראל כור אטומי משוכלל שיועד רק למטרות שלום.

שמעון פרס ודוד בן גוריון - אבות פרויקט הגרעין
וכאן ספגה ישראל מהלומת פתע: ממש ביום החתימה על הסכמי הגרעין, נפלה ממשלת בורג'ס מונורי!
החלו שיחות טלפון מרתוניות בין פרס ומונורי. וכאן המקום לומר: בזכות פרס חתם מונורי על ההסכם הנכסף עם תאריך יום האתמול, היום שלפני נפילת הממשלה!
עם עליית דה גול, חלו שינויים מפליגים. דה גול ביקש להתנער מכל הסכמי ההתחייבויות של קודמיו, והוא הקים את הרפובליקה החמישית. שוב נדמה היה כאילו הכל מתמוטט עלינו, עד שהגיעה שוב "אלילת המזל" שלנו, שמעון פרס, ובעזרתו של ז'ק סוסטל שהיה שר המדע, הוחלט לעשות הכל לסיים את עבודות הכור מהר ככל הניתן, לפני שדה גול יעלה על המתרחש. הדרמות שהתרחשו מתחת לפני השטח היו הרות עולם. הציבור הרחב בארץ לא ידע ולא הבין את המתרחש, בעוד כאן נערך סיעור מוחות כיצד לעמוד בקצב העבודה וכיצד להשיג את כמות האורניום הדרושה בדרך לא דרך, כאפשרות היחידה שנותרה. אנחנו היינו חייבים להכין את נשק יום הדין, ויהי מה!
בינתיים נרכש בארה"ב הכור הגרעיני בנחל שורק למטרות שלום. נורבגיה, ספקית האורניום, הייתה מוכנה לספק רק את הכמות המזערית שנחוצה לכור בנחל שורק, וזה לא הספיק ליצירת פצצה גרעינית. בצר לה, פונה הוועדה לאנרגיה אטומית למוסד, שבראשו עמד אז רפי איתן. ושוב, בדרך נס ובהרבה מזל, הוא השכיל "להעלים" את כמות האורניום הנחוצה מתוך קבורת אשפת האורניום בפנסילבניה. כך נוצרו שתי הפצצות הראשונות של מדינת ישראל, אותם שתיים האמורות להבטיח את קיומה של מדינת ישראל.
בכך לא תמו צרותינו. באמצע שנות ה-60, מגלה מטוס סיור אמריקני את כיפת הכור. הנשיא אייזנהאור מבקש הסברים ודורש נוכחות ובקורת אמריקנית. לכך בן גוריון לא יכול היה להסכים. למזלנו תקופת כהונת אייזנהאור עמדה להסתיים, אך לרוע מזלה של ישראל, נבחר קנדי ונכנס לבית הלבן ב-61, הנשיא האמריקני הכי פחות אוהד ישראל מכל נשיאי ארה"ב.
קנדי, הפעיל על בן גוריון לחץ חזק וברוטאלי לאפשר לפקחים להיכנס לכור. אי אפשר היה להסכים לכך, ובן גוריון הבין עתה כי העולם מופקד בידי צעיר עוין, שהפעיל איומים קשים כנגד המדינה.
ואז נקט בן גוריון בצעד תכסיסי. כדי לדחות את הקץ ולעכב את גזירות קנדי, שכמוהן מכת מוות לפרויקט הגרעין החשוב שלנו, הוא התפטר יום לפני שהיה אמור להשיב תשובה לקנדי. בן גוריון ירד לשדה בוקר, והסבריו אז נראו תמוהים וקלושים.
אחריו עלה לוי אשכול, ואז התהפך הגלגל פעם נוספת. ב-63 נרצח קנדי בידי מתנקש יחיד על רקע מניעים פרטיים בהחלט. יורשו, לינדון ג'ונסון, היה אוהד ישראל מאין כמוהו. הוא אישר את הסכם הספקת טילי הוק ומטוסי הסקייהוק למדינת ישראל. שנה לאחר מכן הוזמן אשכול לחוותו של ג'ונסון בטכסס כידיד קרוב, ושם נחתמו ההסכמים שהתירו והפשירו את המשך פרויקט הגרעין של המדינה.
כמה עלה הפרויקט למדינת ישראל? העלות הייתה אדירה: כ-5 מיליארד דולר. השאלה: מנין בא הכסף?
הכסף הגיע משני מקורות: תקציב הפיתוח של מדינת ישראל, ששועבד ל-15 שנה! כל תקציבי הפיתוח האזרחי הועברו לפרויקט האטום. המדינה הייתה במצב קשה ביותר, על סף התדרדרות כללית, עד שהגיעו תשלומי הפיצויים מגרמניה. השילומים ששלמו הגרמנים הועברו לקניית אניות, הוקמו מפעלי ים המלח, הברום ומפעלים גדולים אחרים. כל היתר נשאב מתושבי מדינת ישראל וממערב אירופה.
שני אנשים יקרים שכולנו חייבים להם רבות הם ג'יימס רוטשילד וסר אייזיק וולפסון. איש יקר נוסף הוא איב פיינברג, איל טכסטיל מניו יורק שתרם גם הוא את חלקו הגדול בהקמת המדינה ובאישור הנשיא טרומן.
לסיכום אומר מנחם טילמן בהרצאתו המרתקת, כי פעמיים עמדנו בפני דילמת השימוש בנשק יום הדין: ערב מלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפור. למזלנו לא נזקקנו לכך.
ושוב, לעולם לא תקום עוד ברגן בלזן ודומותיה.
תודתנו נתונה למנחם טילמן על הרצאתו הנפלאה. אכן החכמנו ולמדנו. התנועה הציונית חיה וקיימת!
חוקי המשחק משתנים עם הרובה החדש של צבא ארה``ב
"הדבר היחידי שאפשר לעשות מולו? לברוח"
זהו הנשק שישנה את חוקי המשחק, איתו אפשר לירות מעל מחסומים ולתוך תעלות, והוא נכנס לשימוש בחודש הקרוב בצבא ארה"ב הפועל באפגניסטן.
הצבא האמריקאי החל להשתמש ברובה עתידני היורה כדורים 'חכמים' הנשלטים בגלי רדיו.
רובה ה-XM25 משמש עבור כדורים המתוכנתים להתפוצץ בצורה מוגדרת מראש וגורם ליורה לירות בצורה ממוקדת, לא משנה היכן המטרה שלך מתחבאת.

בנוסף, הרובה מסוגל לירות למרחק של 2,300 מטרים, טווח שעוזר לו להגיע ליעדים שנמצאים מחוץ להישג ידם של רובים אחרים.
ה-XM25 פותח במיוחד עבור הצבא האמריקאי ויסופק לכוחות הפועלים באפגניסטאן בחודש הקרוב.
הכוונת של אקדח משתמשת במד לייזר על מנת לקבוע את המרחק המדוייק למטרה, כשלחייל יש אפשרות להוסיף או להוריד 3 מטרים מהמקום בו הכדור יתפוצץ, במידה והוא מעוניין שזה יקרה לפני שהכדור מגיע למטרה או אחרי שהוא חדר דרכה.
החיילים יוכלו להשתמש ברובה כדי לפעול נגד צלפים חבויים בתעלות שמוגנים מפני תקיפה אווירית.
כדור ה-25 מ"מ מכיל שבב שמקבל אותות רדיו מהכוונת לצורך הערכת המרחק למטרה.
החיילים יוכלו להשתמש ברובה כדי לפעול נגד צלפים חבויים בתעלות שמוגנים מפני תקיפה אווירית.
כדור ה-25 מ"מ מכיל שבב שמקבל אותות רדיו מהכוונת לצורך הערכת המרחק למטרה.
סא"ל כריסטופר להנר, מנהל הפרוייקט, תיאר את הנשק ככזה שמשנה את המשחק וכי מדינות אחרות ינסו להעתיק ולייצר דגמים מקבילים דומים, כדי לא להשאר מאחור.
הצפי שלו הוא שצבא ארה"ב ירכוש 12,500 רובי XM25 כבר השנה עבור כל חוליות החי"ר והכוחות המיוחדים.

"עם מערכת הנשק הזאת", אמר להנר, "לא תהיה לאף מטרה חסינות ויכולת להתחבא.
טקטיקת הלוחמה תכתב מחדש, הדבר היחידי שהאויב יכול לעשות מול הנשק הזה הוא לברוח".
ה-XM25 מסתמן כנשק המושלם ללוחמה בתנאי רחוב, דוגמת אפגניסטאן, שם האויב מתחבא מאחורי קירות ויוצא מדי פעם רק כדי לירות, וחוזר מיד להסתתר.
הלייזר של הנשק הזה יגלה בדיוק באיזה מרחק האויב נמצא, החייל האמריקאי יוסיף מטר אחד למרחק בו יתפוצץ הכדור וכאשר יירה - הכדור יתפוצץ בעוצמה של רימון יד מעל לוחם הטאליבאן.

והמחיר? מפתיע לטובה, כ-150 שקלים לכדור. זה לא זול, אבל ביחס לתחלופה שבה עד היום היו משתמשים כדי לפגוע באויב שמתחבא - זה כסף קטן.
להנר הוסיף: "האויב למד לקבל הגנה ממסתור במשך מאות אם לא אלפי שנים, והעידן הזה נגמר. נשארו להם שתי ברירות: לחכות שהכדור יגיע אליהם או לברוח".
הירשם ל-
רשומות (Atom)
עוד כתבות
- שמות ופנים של 43 ההרוגים באסון השריפה בכרמל
- הנשים הגבוהות בעולם!
- גדעון סער - הוא השר הבכיר שעודכן על-ידי אינס
- 10 הנחשים היפים בעולם
- חשיפה : המשטרה סגרה תיק חקירה למאהבת של ניצב דנינו
- מי זה כוכב תוכנית ריאליטי שנעצר בגין מעשה מגונה או אונס ?
- סודות ההצלחה ב - 3 דקות. מרתק!!
- פרשת רוז פיזם: מאיתור הגופה ועד ההרשעה ברצח
- תמנון הורג כריש - מדהים
- זברה גוברת על לביאה