יום שבת, 9 באפריל 2011

10 הדרכים הטובות ביותר לגלות מוזיקה חדשה ברשת


נמאס לכם מהמוזיקה שלכם ומעניין אתכם לגלות כמה להקות וזמרים חדשים?
ישנן שתי דרכים מרכזיות  שניתן לעשות זאת ברשת.
אתם יכולים להשתמש בשירות מיפוי מוזיקה , אשר מאפשר לכם לחקור אמנים אשר דומים בסגנונם לכאלה שאתם כבר מכירים.
או שאתם יכולים להכנס לבלוגים ואתרי מוזיקה אשר מציגים  מוזיקה עצמאית או של אמנים חדשים.
לחלק מן האתרים הללו יש קהילות אשר בנויות סביבם, ומאפשרות למעריצים ליצור אינטראקציה ישירות עם אותם אמנים צעירים.
הנה הרשימה של 10 אתרים חינמים לגילוי מוזיקה חדשה:
 
 
 
tuneglue
tuneglue הוא אתר ברור וקל לשימוש. הכניסו את שם האמן שאתם אוהבים בתוך תיבת החיפוש, ולפני שתשימו לב, תיהיה לכם רשת שלמה של אמנים שצורה זו או אחרת דומים להרכב איתו התחלתם. תחילה מקבלים 6 אמנים דומים ומשם ניתן להמשיך את החקירה והחיפוש. לחלק מהאמנים יש גם ביוגרפיה באתר וקישור לאתרם.
 
music-map
אתר קצת פחות מעוצב שמשמש אלטרנטיבה ל tuneglue הוא music-map. בשונה מהאתר הקודם באתר זה ניתן לראות את כל האמנים שדומים כבר בחיפוש הראשון.
 
grooveshark
באתר grooveshark יש כמות גדולה מאד של מוזיקה להאזנה ישיר. האתר מאפשר גם למצוא אמנים דומים, ליצור רשימת השמעה, להאזין למוזיקה הפופלארית שנוגנה לאחרונה לפי שכלול כל המשתמשים, להאזין לרדיו שמבוסס על טעמכם האישי לבנות רשימת מועדפים ולהכיר אנשים עם טעם מוזיקלי דומה לשלכם, וכל זה בממשק ממש נוח ופשוט.
 
bolson
האלטרנטיבה הפשוטה ביותר לשלושת האתרים הללו זה bolson. חיפוש של כל שם אמן יניב תוצאות של אמנים דומים וגם שם ניתן להאזין למוזיקה באתר. איכות הוידאו קליפים באתר גבוהה יותר מבאתר הקודם.
 
zune
האלטרנטיבה לאתר האחרון זה zune, אשר מאפשר להנות ממנו גם אין בידיך את הנגן שלהם. אתר זה שווה איזכור כיוון שלא רק שניתן למצוא אמנים דומים, אלא ניתן גם לראות מה השפיע עליהם וממי הם הושפעו.
 
one track mindזיהוי אמנים חדשים זה לא רק למצוא אמנים דומים לכאלה שאתם כבר מכירים. בלוג כמו  one track mind עשה את הדרך למוזיקאים צעירים ליותר פשוטה, על ידי שיתוף המוזיקה שלהם וחשיפה ישירה לחוות הדעת של המעריצים. האתר מחולק לארבעה קטגוריות: אינדי, אלקטרוני, סול והיפ-הופ. לא רק שניתן להאזין לשיר שפורסם, הוא גם בא עם פוסט של בלוג אודות האמן, וניתן להוריד את השיר בחינם ולדרג אותו.
 
the hype machine
בלוג נוסף אשר מכיל גם הוא מוזיקת מיינסטרים הוא the hype machine. אתר זה הוא אחד האתרים הטובים להנות מביקורת על מוזיקה וכן מהורדה ישירה וחינמית של המוזיקה. הסינון של השירים מתבצע הן לפי פופולאריות אשר מדורגת על פי האינטראקציה באתר ובטוויטר, והן על פי תחנות רדיו אשר מסווגות לפי ז'אנר מוזיקה מסויים והטעם שלך.
 
the sixty one
אתרי מוזיקה מבוססים רשת חברתית הם עוד דרך טובה לחקור מוזיקה חדשה.thesixstyone הוא מקום מצוין להתחיל אם אתם מחפשים כישרון חדש. האתר מחולק לפי קטגוריות של מצבי רוח כגון: רך, מסיבתי, פסיכודלי, שמח ועוד.. גם באתר זה ניתן להוריד מוזיקה. שינוי נוסף כאן הוא שככל שאתה פעיל יותר באתר כך אתה יכול להוריד יותר מוזיקה. ניתן לערוך רשימת מועדפים, וככל שיותר אנשים הוסיפו שיר לרשימתם כך הסיכוי שיופיע בעמוד הראשי עולה. האתר הוא קהילתי לגמרי, כשהמשתמשים הם אלה שקובעים מה פופלארי ומה לא. כאשר אתם מספיק פעילים באתר, ניתן להאזין לתחנת רדיו אשר מבוססת על טעמכם האישי.
 
ourstage
אם אתם מתעניינים יותר במוזיקה ופחות בקהילתיות האתר ourstage הוא עבורכם. פשוט בוחרים באחת מ- 42 התחנות שהאתר מציע ותוכלו להאזין לאמנים חדשים לגמרי. לאחר שהאזנתם לשני שירים מאותו הז'אנר, ניתן לדרג איזה מבין השניים אהבתם יותר וכך להציל את העולם מהבינוניות.
 
purevolumeהאתר purevolume מכיל להקות רשומות וכאלה שלא, המחולקות לכ-50 ז'אנרים. ניתן להציג מוזיקה על פי פופולאריות או אמנים מומלצים. לכל השירים ניתן להאזין ואת חלקם ניתן להוריד. לכל להקה יש דף נפרד, שם הם יכולים להעלות חומרים אודות הלהקה, את שיריהם, וגולשים יכולים להגיב שם או להוסיף שירים למועדפים שלהם. אמנים יכולים להרשם לשם בחינם ולהתחיל לקדם את המוזיקה שלהם. ניתן גם לחלוק את המוזיקה שאתם אוהבים עם חברים בפייסבוק ובטוויטר.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג