יום שני, 11 באפריל 2011

תיעוד: מערכת "כיפת ברזל" בפעולה מתוך חדר הבקרה



 

תמונות חדשות מציגות את רגע היירוט של מערכת ההגנה בדרום במבט מהכוונת. בישראל ממתינים למימון אמריקני לסוללות נוספות, שעוד לא יצא לדרך. ברפא"ל עדיין לא קיבלו הזמנה לכך ומרגע קבלת ההזמנה ייקח שנתיים לבנות אותן






תיעוד: מערכת "כיפת ברזל" בפעולה מתוך חדר הבקרה





מערכת הביטחון מציגה הערב (ראשון) תמונות חדשות של מערכת "כיפת ברזל" בפעולה, והפעם במבט מהכוונת. בתמונות ניתן לראות את רגע הפגיעה באחת מרקטות הגראד שנורו מרצועת עזה. בסוף השבוע נורו למעלה מ-120 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל.

בארבע הימים האחרונים הצליחה מערכת ההגנה ליירט 8 מתוך תשעה נסיונות של ירי, כאשר מדובר בשיעור הצלחה של כמעט 90%. 



לגבי השגת סוללות נוספות של המערכת, מלבד הסוללות שהוצבו בבאר-שבע ובאשקלון, בישראל מחכים למימון אמריקני של 205 מיליון דולר שהובטחו. עד כה רפא"ל לא קיבלה הזמנה לסוללות נוספות. מרגע שתתקבל הזמנה, יעברו שנתיים עד שנתיים וחצי עד שהן יורכבו. 

נתניהו באשקלון: "לא נוכל להגן על כל בית"

נתניהו באשקלון. "הישג מרשים"
 נתניהו באשקלון. "הישג מרשים"  
 צילום : חדשות 10  
 

מוקדם יותר הגיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאזור בו הוצבה סוללה של "כיפת ברזל" באשקלון והתייחס להצלחת המערכת. "ההישג הטכנולוגי הוא מרשים ביותר. ישראל פרצה דרך", אמר נתניהו.

ראש הממשלה סיפר כי שמע לראשונה על היירוט המוצלח הראשון ביום חמישי במהלך ביקורו בצ'כיה, וציין כי המערכת לא מהווה הגנה של 100%. "כאשר הייתי בישיבה עם ראש ממשלת צ'כיה, המזכיר הצבאי נכנס בהתרגשות ודיווח על יירוט ראשון ומאז היו נוספים. עם זאת לא נוכל להגן על כל בית מתקן ואתר בישראל. נוסיף ונעשה יותר, אך יהיה צורך בשילוב יכולת הגנתית והתקפית".

נתניהו הוסיף בדבריו כי "אין מדינה בעולם שתסכים לקבל ירי מכוון של טילי נ"ט על אוטובוס ילדים. צה"ל פעל ברצועה והנחית מכה קשה על חמאס. הקבינט הנחה את צה"ל לעשות ככל שנדרש להפסיק ולהחזיר את השקט בדרום הארץ. אם הירי יימשך התגובה תהיה קשה יותר".

ברק: "לא נאפשר לירות טילי נ"ט על אוטובוסים של תלמידים"


גם שר הביטחון, אהוד ברק, הביע סיפוק מביצועי המערכת. "אנחנו יודעים שיש עוד דרך ארוכה, כרגע מוגן רק חלק מהמרחב ויידרשו עוד גם לימוד של לקחים מההפעלה הראשונית, גם תוספת של משאבים וגם תוספת של סוללות, וזה ייקח גם זמן, אבל הכניסה היא ברגל ימין".

ברק אמר כי ההישגים של המערכת "נותנים לנו אפשרות להתמודד עם הטרור, כדי שנוכל, ביעילות, להביא למצב שאי-אפשר יהיה לירות רקטות על אזרחי המדינה, אי-אפשר יהיה להחזיק מאות אלפי אנשים בתוך הבתים, ולא נאפשר לירות טילי נ"ט על אוטובוסים של תלמידים. כדי שיהיה לנו את אורך הנשימה ואת היכולת לפעול, דרושה לנו גם המערכת הזאת. יש פה הישג חשוב מאוד, שמצביע על העתיד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג