יום ראשון, 6 בפברואר 2011

בלעדי: מה אמרה ענת קם בחקירתה בשב"כ?



היום נחתם הסדר הטיעון עם ענת קם בפרשת גניבת המסמכים המסווגים מצה"ל, במסגרתו הודתה קם בעבירות שעונשן המירבי 15 שנות מאסר. בחדשות 10 נחשפים לראשונה תמלילי חקירתה הראשונה של קם בשב"כ. "לו הייתי מקבלת החלטות נכונות, לא הייתי עושה זאת", היא סיפרה




 פרסום 

המסמכים שלקחה ענת קם מלשכת אלוף פיקוד המרכז נמצאו אצלה. אך מה היא בכלל נותנת למדינה, שתמורתו הסכימה היום הפרקליטות לרדת מהסעיפים הקשים של פגיעה בביטחון המדינה? בנובמבר 2009 הגיעה קם למשרדי השב"כ. היא בכלל חשבה שזימנו אותה לראיון עבודה, אך השיחה שהתנהלה אז חשפה את כל הפרשה, והערב (ראשון) לראשונה נחשף תוכנה.

החוקר פנה לענת קם המופתעת ואמר: "עשינו בדיקה של כל המסמכים של אורי בלאו והמשותף לכולם שהם נדונו בלשכת אלוף פיקוד מרכז... אנחנו יושבים כאן בהליך רגיל ולא במסלול פלילי. אם מישהו יגיד שיש לו כוונה לפרסם את המסמכים ולעשות נזק, זה ייגמר בהליך פלילי, אבל אם מישהו יגיד שלא ידע מה לעשות עם זה ושהוא העביר כל מה שידע - מניעת הנזק בפרסום ומניעת הנזק בהחזקה גוברות על ההיבט הענישתי".

קם הגיעה כחשודה, ועל פי החוק היו צריכים לומר לה שזכותה לשתוק ומה טיב החשדות כנגדה. קם שאלה בחקירה האם התשאול יכול להימשך בעוד פגישה-שתיים לצורך ייעוץ משפטי, אך החוקר ניסה להתחמק ואמר בתגובה: "אם את מבקשת ייעוץ משפטי, סימן שאת קשורה. יש לך מסמכים?". קם השיבה כי יש ברשותה עשרות מסמכים, ביקשה להימנע מהליך פלילי והבהירה כי לא העבירה את המסמכים לאחרים מלבד אורי בלאו. החוקר איים כי הימנעות מלענות על שאלות השב"כ תסבך אותה.

בדיעבד התברר כי מדובר בלמעלה מ-2,000 מסמכים, יותר מ-700 מהם סווגו כסודיים ולמעלה מכך. קם סיפרה בחקירה כי במסמכים יש סיכומי דיונים, ישיבות והערכות מצב שהופנו לפיקוד מרכז. "מתוך זה בלאו הוציא רק את הסיכול הממוקד", היא טענה. החוקר שיבח את שיתוף הפעולה של קם ואמר כי הוא מראה שהיא מקבלת החלטות נכונות. אך קם השיבה: "לו הייתי מקבלת החלטות נכונות, לא הייתי עושה זאת".

תגובת השב"כ: "הצגה חלקית של חקירת קם אינה משקפת את חומרת המעשה שלה וכל כולה הסטת הדיון הציבורי בכדי להפחית מחומרת המעשה"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג