יום שישי, 21 בינואר 2011

עזה: עוזרת שרת החוץ של צרפת נפגעה מנעל ופונתה לבית חולים



פמלייתה של מישל אליו מארי הותקפה שוב בביקור ברצועה. המון זועם השליך ביצים, נעליים וכיתר את השיירה. אחת הנציגות נחבלה בראשה והגיעה לבדיקות בבית החולים ברזילי. המהומות החלו בגלל טעות בהבנת דברי נעם שליט שכינה את שבי בנו "פשע מלחמה" - ביטוי שיוחס בטעות לשרה





שרת החוץ של צרפת הגיעה היום (שישי) בשעות הצהריים לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שספגה חבות בראשה מנעליים שנזרקו לעבר המשלחת מטעם צרפת שהגיעה לביקור בעזה.

השרה, מישל אליו מארי, הגיעה בשעות הבוקר אל מחסום ארז בדרכה לביקור ברצועה ונתקלה בהמון זועם. עשרות מפגינים פלסטיניים כיתרו את רכבה של השרה, קפצו עליו ונשכבו על הכביש בניסיון למנוע ממכוניתה לעבור.  

משתתפי ההפגנה, משפחות של אסירים שמוחזקים בכלא הישראלי, ביקשו למחות על דברים של השרה לפיהם הביעה לכאורה תמיכה בעמדה הישראלית בסוגיית השבתו של החייל החטוף, גלעד שליט. דובר חמאס כינה את דבריה "הטייה מוחלטת לטובת ישראל".

כוחות הביטחון של חמאס שהגיעו למחסום הצליחו לפזר את המפגינים, אך בכך לא תמה המהומה. כשהגיעה אליו מארי לתחנתה הראשונה בעזה, משרד האו"ם, התאספו מפגינים נוספים מחוץ למקום. ההמון ליווה את הפמלייה אל בית חולים סמוך כשהוא משליך לעברם ביצים ונעליים. אחת הנעליים כמעט ופגעה בשרה עצמה, כשניסתה לטפס אל ג'יפ תחת אבטחה כבדה, אבל היא הצליחה להתחמק.

  



מהרשות המשיכה אליו מארי לביקור בשדרות, אולם אז החליטו לפנות את עוזרתה שספגה חבלות בראשה, כפי הנראה מהשלכת הנעליים, לבדיקה רפואית בבית החולים בישראל.

אתמול נפגשה שרת החוץ, המבקרת באזור, עם הוריו של החייל החטוף, גלעד שליט. אליו מארי למעשה לא נשאה דברים לאחר המפגש אך בתקשורת  צוטט אביו של החייל החטוף, גלעד שליט, כאומר כי השרה קראה בפגישה לצלב האדום לבקר את בנו וכינה את שבי בנו "פשע מלחמה".  

הפלסטינים כפי הנראה קישרו בין הדברים וייחסו אותם לאליו מארי מה שעורר את המהומות, למרות שלא נשאה כל הצהרה רשמית בנושא לפני או אחרי הפגישה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג