יום שישי, 21 בינואר 2011

תיעוד נדיר: סוניה ושמעון פרס מספרים על השנים החלוציות





 

בראיון נדיר שהעניקה לפני כמה שנים סוניה פרס ז"ל יחד עם בעלה, נשיא המדינה שמעון פרס, גוללו השניים איך התגייסו להקים את קיבוץ "אלומות" ב-1942. על מסע ישראלי חלוצי, רומנטיקה ופרידה




רעייתו של נשיא המדינה, סוניה פרס ז"ל, הובאה הבוקר (שישי) למנוחות בבית העלמין בכפר הנוער בן שמן, בהלוויה לא ממלכתית וצנועה, כפי שביקשה בצוואתה. במהלך חיי הנישואים שלה למי שלימים הפך לנשיא ישראל, שמעון פרס, מיעטה פרס להתראיין בתקשורת. בראיון נדיר שנתנו השניים לפני מספר שנים, סיפרו על הקמתו של קיבוץ אלומות, הסמוך לטבריה, בשנות ה-40.

"סוניה עבדה במטבח, בחדר הילדים, כשהייתי חוזר הייתי עוזר לה לשמור על התינוקות במשך הלילה", סיפר שמעון פרס בסרט "אלומות", שייצר צביקה קורן ז"ל. "מי היה צריך אז הורים?", תמהה סוניה, "זה היה כיף, זה היה כאילו שהם נוסעים לקייטנה".

בראיון התייחסה פרס למלחמות שליוו את זמנם בקיבוץ שבצפון. "הילדים בכלל לא תפסו מה זו מלחמה. בכלל אלומות, שם למעלה, קרוב לאלוהים, עם נוף מקסים". שמעון פרס אמר שתמיד אהבו את המקום, שהיה "משגע ביופיו. חשבנו שזה אחד המקומות היפים ביותר בעולם. נולדה לנו גם אחר כך בתנו, בבית החולים בטבריה".

נראה כי סוניה פרס תמיד חשבה על הקיבוץ כמקום המגורים האהוב עליה. "אני תמיד אומרת כששואלים אותי, 'היית עוזבת לחיות בקיבוץ?', אמרתי 'אתמול'", העידה בראיון. כאשר נשאלה אם הצטערה כשעזבה את ביתה שם ענתה כי הפרידה הייתה טראומטית עבורה. "אהבתי את האווירה, אהבתי את המקום, מקום יפיפה. תפתחי אנציקלופדיה, המקום הכי יפה בעולם זה אלומות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג