יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

קצין כיבוי: "זו אווירה של מלחמה, האש צוחקת עלינו"


אסון המוני בכרמל 

אלי לוי

חזי לוי המשתתף במבצע הכיבוי הענק בכרמל יצא מתוך האש ומספר על תמונות קשות. "שמעתי צעקות, גם אם נביא את כל חברינו הכבאים בעולם לא נצליח. זו מלחמה נגד אויב", הוא אומר ודמעות בעיניו


05:20 דקות)

 


קצין הכיבוי, חזי לוי, השותף למאבק באש בכרמל מתאר תמונות קשות. "זו השריפה הכי גדולה שאני זוכר, אלו מושגים של מלחמה לא של שריפה", הוא מספר היום (חמישי) לחדשות 10 ודמעות בעיניו זמן קצר אחרי שהוא יוצא מהמבצע בתוך הלהבות.

לוי מספר כי האש החלה בשעות הצהריים בנחל סמוך תחת רוחות חזקות.  הלהבות התגברו והפכו לכדי אסון. "רכב שחיפש דרכי מילוט לא ידע איך לעשות זאת. צריך לדעת איך להימלט מאש והוא לא ידע. האנשים בתוכו יצאו מהאוטבוס ולא ידעו לאן לברוח", הוא אומר ולא מאמין עדיין למה שמתרחש לנגד עיניו.

" גם אם נביא את כל החברים הכבאים שלנו מטורקיה וקפריסין לא נצליח. עמדנו מול חזיתות אש של 40-50 מטר והאש צחקה עלינו, אלו מושגים של מלחמה נגד אויב", הוא ממשיך ומספר על מה שעבר עליו בתוך האש. לוי אומר כי שמע את מפקדת תחנת חיפה, ניצב משנה, אהובה תומר, צועקת ולפתע נפסק איתה הקשר.

עתה מתמודדים הכבאים בניסיונות להציל את קיבוץ בית אורן העולה בלהבות. "שבעה בתיים כבר נשרפו. אם נקבל אספקת מים סדירה נוכל להציל את הקיבוץ", הוא אומר. הכבאים כל העת מבקשים לשרטט קו עצירה ללהבות, אך האש גוברת עליהם והוא הולך ומתרחק מערבה. קצין הכיבוי מעריך כי המלחמה עם האש תמשך אל תוך הלילה ואולי אף מחר.


עוד כתבות במדור אסון כבד בכרמל  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג