יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

ראש מועצה אזורית חוף הכרמל: "לא משוכנע שזה לא מעשה ידי אדם"


אלי לוי ואור הלר

כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, סבור שהשריפה הגדולה שהוא עד לה היא תוצאה של הצתה מכוונת. לדבריו, האש פרצה בשלושה מוקדים שונים במרחק גדול האחד מהשני. סלע וראש מועצת עוספיה נשמעו להוראות כוחות החילוץ והורו לתושביהם להתפנות


(03:15 דקות)

 
 פרסום 

ברגעים בהן השריפה ממשיכה להתפשט לעבר יישובי מגורים, הופכים ראשי המועצות למעין אבא ואמא של תושביהם ואחראים לשלומם. ראש מועצת עוספיה, ווג'י כיוף וראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע‎ סיפרו על הליכי הפינוי.

סלע דיווח כי היישובים ניר עציון, עין חוד, עין הוד מפונים בשעה זו אולם האש לא כל-כך קרובה והיא מתפשטת לכיוון צפון מערב ולא בדיוק לכיוון יישובי המועצה. הוא מקווה שישתלטו עליה לפני אך הם למרות זאת, הושלמו ההכנות לפינוי ואף הוקם מטה לסייע לתושבים.

ראש המועצה האזורית לא שולל את האפשרות כי השריפה פרצה בעקבות הצתה מכוונת. "לא משוכנע שזה לא מעשה ידי אדם", אמר והבהיר כי הדברים נאמרים מתחושות בטן בלבד ולא ממידע שהגיע מגורם מוסמך. לדבריו, האש פרצה בשלושה מוקדים שהמרחק בין מוקד למוקד היה מאות מטרים וזה לא הגיוני. הוא גם הוסיף כי הוא לא זוכר כזה מקרה בו נשרף שטח רחב כל כך רחב.
  
בנוסף ליישובים הללו גם תושבי עוספיה ודלית אל-כרמל קיבלו הוראה מכוחות החילוץ והביטחון להתפנות מבתיהם. ראש מועצת עוספיה, ווג'י כיוף, הודיע כי מהבוקר פונו 50 משפחות לקרובי משפחה ולשכונות שאין בהן אש. כיוף לא זוכר מקרה כזה של שריפה. "בשניות הרוח דרדרה את המצב. האש עוברת מכביש לכביש, מעץ לעץ ומשכונה לשכונה. אני לא ראיתי בחיים שלי איך אש כזו מתפרצת", תיאר. לדבריו, קשה לתאר את האש והעוצמות שלה.

(02:05 דקות)

 

עוד כתבות במדור אסון כבד בכרמל  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג