יום שבת, 11 בדצמבר 2010

סכנה לילדים: מחדל הזנחה בטיפול בפדופילים



300 עברייני מין משתחררים מדי שנה מהכלא. רבים מהם חוזרים לתקוף. למרות הכתובת על הקיר ההערכה היא כי רק 30 פקחי שב"ס שומרים עליהם ומוסדות רבים מעסיקים פדופילים מבלי שישאלו לעברם. "המדינה לא עושה מספיק בשביל להגן על הילדים שלנו", אומרת אם שחשה כי ילדיה בסכנה

(14:47 דקות)

 


הפדופיל המשוחרר  אורן קורידו נתפס אתמול (שישי) מפתה שורה של קטינים ברשת האינטרנט . פדופילים משוחררים חוזרים לתקוף ברב המקרים, והחברה ניצבת מולם חסרת ישע. הבעיה הולכת ומחריפה אם הרשויות מזניחות את הטיפול בהם. עם שחרורם של שני פדופילים , כשאחד מהם חזר לתקוף והאחר מתגורר סמוך לגן ילדים, מהדהדת שוב כתובת אזהרה שתלויה על הקיר הלאומי כבר שנים מבלי שאיש יטפל בה כראוי.
הפדופיל עבר להתגורר הסמוך לבית הספר

 
"מבחינתי הם צריכים להיות כלואים לנצח", אומרת שכנתו של אדריאן שוורץ, פדופיל מסוכן ששוחרר רק לפני כשבועיים ועבר להתגורר בסמיכות מדאיגה לגן ילדים ובית ספר בתל אביב. תחושת חוסר האונים הובילה את תושבי השכונה לפתוח נגד שוורץ בקמפיין אגרסיבי. קבוצת הורים אחרת הקימה מאגר מידע של כל שמות הפדופילים הידועים בישראל. התחושה היא כי אם הם לא יעשו איש לא יבוא לעזרתם.

"אני מסתובבת בהרגשה שהמדינה לא עושה מספיק בשביל להגן על הילדים שלנו", אומרת אחת ממקימות האתר. 300 עברייני מין משתחררים מהכלא מדי שנה כולם אמורים להיות תחת פיקוח הדוק של בתי הסוהר. אנשי מקצוע אומרים כי בפועל יש לא יותר מ-30 פקחים המשגיחים על הפדופילים המשוחררים.

פרופסור שרה בן דוד שטיפלה בעשרות פדופילים לאורך השנים מספרת כי מוסדות רבים אינם יודעים כלל על חוק המחייב אותם לבדוק האם המועסקים אצלם הינם עברייני מין או לא. פעם אחר פעם ראתה פרופסור בן דוד פדופילים משתחררים מהכלא כשהיא יודעת שזו רק שאלה של זמן עד שייתפסו שוב. "היו שאמרו לי: 'שרה, אני משתחרר ויודע שאחזור שוב להתעסק עם ילדים'", מספרת בן דוד.
  
חלק מעברייני המין לא נכנסים למסגרת פיקוח בגלל שהשתחררו טרם החוק המחייב זאת. העיתונאית  טלי ליבמן שכנעה חלק מהפדופילים לעבור סירוס כימי. הם הגיעו לזריקה הראשונה אך לזריקה השנייה איש כבר לא קרא להם.

השב"ס: 60% מהפדופילים אינם מביעים חרטה


משירות בתי סוהר נמסר בתגובה כי "בנוסף לטיפול הניתן על ידי מרכז בריאות נפש נערך שירות בתי הסוהר על ידי הכשרת סגל ותוך פתיחת אבע מחלקות טיפוליות לטפל באוכלוסיית אסירים". עוד ביקשו לציין כי 60 אחוזים מהם אינם מודים בביצוע העבירה ואינם מביעים חרטה כלשהי, עובדה שמן הסתם אינה מאפשרת כל הליך טיפולי ושיקומי כלשהו. "הטיפול ניתן לאלו מבין האסירים שמתקרב מועד שחרורם על מנת לנסות ולהקיף את כלל אוכלוסיית האסירים הרלוונטיים לטיפול", אומרים בשב"ס.

במשרד הבריאות טוענים כי עקב עומס פנו למשרד המשפטים לקבל אישור על תגבור צוותי המרכז לבריאות הנפש. בימים אלו התקבלה הסכמת משרד המשפטים ולדבריהם, בשבוע הבא יתחיל תהליך מעשי בהסדרת העומס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג