יום שבת, 27 בנובמבר 2010

כסף קל ומהר? על אנשים שהפסידו הכל ברגע



כסף קל ומהר? על אנשים שהפסידו הכל ברגע

 

את הצורך האנושי השכיח ביותר להרוויח כסף קל מספקות כבר שנים חברות הפורקס, שמציגות את עצמן לציבור כחברות מהוגנות למסחר במטבע חוץ ומבטיחות למשקיע הקטן את השמיים. בימים אלו מתנהלות שתי תביעות גדולות כנגד שתי חברות פורקס מצליחות בישראל. התובעים טוענים שמדובר בתרמית והחברות טוענות כי מסחר במט"ח טומן בחובו תמיד גם סיכונים. אז איפה האמת?





 

(13:17 דקות)

 
 פרסום 



בחודשים האחרונים לא מעט חברות פורקס בישראל מורידות פרופיל. אפילו העובדים יודעים שהאדמה כאן רועדת. יותר מעשר שנים הן עובדות כאן בשקט, מפזרות הבטחות על רווחים מופלאים, אבל יודעות שכמעט תמיד רק צד אחד יוצא מכאן עם כסף בכיס. נחשו מי.

מסחר במטבע חוץ - זה העסק של חברות הפורקס. זה שוק שמגלגל מיליארדים ביום. רק תנחשו מי ינצח בקרב שבין האירו, הדולר והין, והצ'ק כבר בדרך. כל כך פשוט. ספק אם הצלחתם להתחמק מהשיווק האינטנסיבי שמריצות כאן חברות הפורקס. הדיל שהחברות מציעות נשמע פשוט - כל מה שתציעו הן יכפילו ב-50 או אפילו ב-100, וכך תרוויחו. קוראים לזה מינוף.

החברות נוטות לדבר הרבה על פוטנציאל הרווח ופחות על הסיכון. מספיק שאחוז אחד מההשקעה שלכם שהוכפלה ב-100 יירד במסחר וכך תפסידו את כל ההשקעה. מ' היא אחת הנשים שנפלו בפח. לפני כשנה היא הגיעה לפגישת היכרות בחברת "מט"ח 24", שם סיפרו לה כמה פשוט לעשות כסף מהיר. מ' השתכנעה והשקיעה 50,000 שקלים. היא חזרה הבייתה וראתה שהגרף צונח למטה. מה שהיא לא ידעה זה שהדילר שלה מרוויח כסף מזה שהיא מפסידה.

זו הטענה שעולה מכתב תביעה ייצוגי שהוגש לאחרונה וחושף את מה שחברות הפורקס ניסו להסתיר במשך שנים רבות. התביעה מתבססת על הקלטה שביצע סוכן סמוי בעת שיחה עם אנשי חברת פורקס, לאחר שהפסיד כסף רב בחברת "איזי פורקס". "אני מכיר אנשים שהפסידו אפילו שני מיליון שקלים, ועוד מהמגזר החרדי", אומר שמואל רוזובסקי, אחד מהאנשים שתובעים את החברה. "אנשים הפסידו סכומים אסטרונומיים".

תגובות: מחברת "מט"ח 24" נמסר כי החברה קיבלה לידיה בימים אלו את התביעה והיא בוחנת אותה בעזרת יועציה המשפטיים. "כבר בשלב מוקדם זה ברור לחברה כי התביעה משוללת יסוד, ואולם אין בכוונתה לנהל אותה בתקשורת, אלא בזירה המתאימה לכך - קרי בבית המשפט".

בחברת "איזי פורקס" אומרים לנו כי מאחורי התביעה לא עומדים אנשים תמימים אלא משקיעים ממולחים שבמשך תקופה ארוכה השקיעו בעשרות רבות של עסקאות מט"ח וגם הרוויחו כסף רב. "רק כעת, אחרי שהמזל הפסיק לשחק לידם, הם מנסים לסחוט את החברה. איזי פורקס היא חברה בינלאומית מובילה המנוהלת על פי כללי הרגולציה המחמירים בעולם ואין בכוונתה להיכנע לניסיונות סחיטה אלה. הדברים יתבררו בבית המשפט".

מהרשות לניירות ערך נמסר כי בקרוב יכנס לתוקף חוק המסמיך את הרשות לפקח על תחום זירות המסחר כולל הפורקס. "עם כניסת החוק לתוקף, חברות הפורקס יחויבו לעמוד בכללים נוקשים ובכללם איסור לנצל את אי ידיעתו או את חוסר ניסיונו של הלקוח כדי להחתימו על עסקה בתנאים בלתי סבירים והגבלה משמעותית ביותר של רמת המינוף".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג