יום חמישי, 25 בנובמבר 2010

א' מפרשת בר-לב חשפה את עצמה: ד"ר אורלי אינס-קינג



 פרשת בר-לב 

אורלי אינס, המתלוננת בפרשת בר-לב: "דמי הותר"

המתלוננת נגד ניצב אורי בר-לב היא אורלי אינס-קינג, בכירה לשעבר במשרד לביטחון הפנים. "אני לא מסתתרת ולא מפחדת", היא אמרה בנאום שנשאה בעצרת להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים. על פי החשד, ניצב בר-לב ניסה לאנוס אותה במהלך כנס באילת



(הנאום המלא - 11:35 דקות)

 
 פרסום 



א', המתלוננת ש"פוצצה" את פרשת הניצב אורי בר-לב, המסרבת לרדת מהכותרות, היא ד"ר אורלי אינס-קינג, שהועסקה כיועצת חיצונית במשרד לביטחון הפנים. כך התברר הערב, כשאינס-קינג החליטה לחשוף את עצמה בעצרת להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים במוזיאון תל אביב.

בפתח נאומה בעצרת אמרה המתלוננת: "אני מצהירה מעל במה זו שאני מוותרת על החיסיון. שמי אורלי אינס. בשבועות האחרונים קיבלתי שם חדש - א'. אני כבר לא א'. אני לא מסתתרת ואני לא מתביישת, לא עשיתי שום דבר רע ואני לא מפחדת. הגעתי לכאן הערב כדי לומר 'די'".

אינס-קינג הבהירה כי היא החליטה לחשוף את עצמה ולנאום על מנת להשמיע ולייצג את קולן "השקט והמהסס" של קורבנות העבירה. "בשבועות האחרונים מאז העזתי להתלונן דמי הותר, רבים עסקו בניסיון להשחיר את אמינותי ואת אורח חיי", היא הסבירה. לדבריה, הנרטיבים המרכזיים לא עסקו בשאלות הנוקבות העולות מהסיפור, אלא בשאלה מיהי ד"ר א'.

"בשבועות האחרונים הוצגתי כמתלוננת סדרתית, אמרו שאני בוחשת במינוי המפכ"ל, סיפרו סיפורים מתוך ההיסטוריה המאוד אישית שלי שאינם רלוונטיים", הוסיפה אינס-קינג. "חשפו את שמי ואת פני בניגוד לחוק, טוקבקיסטים ניהלו מלחמות פסיכולוגיות נגדי, עסקו בעבר המיני שלי בניגוד לחוק, חשפו פרטים המזהים אותי".

לטענתה של אינס, ציטוטים מחדרי חקירות "שלא היו ולא נבראו" הגיעו לידיה של התקשורת. "מערבבים לתוך הפרשה גורמים שאין להם קשר, כאילו לא די בחוויות שעברתי, אני עוברת התעללות חדשה, ולא רק אני - גם משפחתי, ילדיי, מקורביי. הפכתי לרשות הכלל".

"צריך להזכיר לכולם: כשאישה אומרת לא - היא מתכוונת לא"


אינס, בכירה לשעבר במשרד לביטחון הפנים, ביקשה מעל הבמה לקרוא לכל העוסקים בנושא ההטרדות המיניות לנהל שיח ציבורי על היכולת של המערכת לדאוג לקורבנות. "צריך להזכיר לכולם: כשאישה אומרת לא - היא מתכוונת לא", הבהירה המתלוננת. באשר לעתיד החקירה בעניינה היא אמרה: "יש לי אמון מוחלט ברשויות החוק ואני סומכות עליהן שימצו את החקירה. אני רוצה להודות להמון אנשים שתומכים בי בימים האחרונים ונתנו לי כוח לעבור את הימים שעברתי. אני מתחייבת כאן הערב שכל תובנותיי יתורגמו למעשים".
  
במהלך עבודתה במשרד לביטחון הפנים, כינסה אינס לא פעם את פורום המנכ"לים של הרשויות המקומיות, ובאחד מאותם הכנסים, שנערך בשנת 2008 אילת, התרחשו לכאורה אותם האירועים שמסעירים בימים האחרונים את צמרת המשטרה ואת המדינה כולה: על פי החשד ניסה בר-לב לאנוס את אינס-קינג.

ביום ראשון האחרון עברה המתלוננת בדיקת פוליגרף, שתוצאותיה חיזקו את גרסתה לפיה היא הותקפה על ידי בר-לב באותו הכנס באילת לפני שנתיים. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, ושלושה עובדים נוספים אמרו בעדותם כי המתלוננת סיפרה להם על התקרית 24 שעות לאחר שהתרחשה. "השאלות היו קוהרנטיות והתאימו לגרסה שמסרתי לפני כמה ימים", היא סיפרה למקורביה אחרי הבדיקה.

בר-לב עבר את בדיקת הפוליגרף שלו אתמול, במסגרת החקירה המתנהלת נגדו במחלקה לחקירות שוטרים. גורמים המקורבים לחקירה מסרו הבוקר כי בר-לב נמצא דובר אמת בקשר לחדשות המרכזיים נגדו, הקשורים דווקא למ', המתלוננת השנייה, אך במח"ש דחו את הדברים ומחו ביקורת קשה על ההדלפות. "צוות החקירה מזהה ניסיונות של גורמים שונים בעלי אינטרס להשפיע על החקירה, בין השאר באמצעות השתלת מידע מסולף ומסרים לא נכונים ולא מדויקים בתקשורת, לרבות בדרך של ציטוטים שלא היו ולא נבראו המיוחסים לגורמי החקירה, או מידע כוזב לגבי פעולות חקירה ותוצאותיהן", נמסר בהודעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג