יום שישי, 26 בנובמבר 2010

מי אתה רמי לוי – התופעה והקסם



מי אתה רמי לוי – התופעה והקסם

האיש שהתפרסם במבצעים זולים במיוחד בונה בימים אלה עוד כ-13 סניפים ברחבי הארץ. רמי לוי הוא גם יזם נדל"ן וגם פוליטיקאי בסיעתו של ראש עיריית ירושלים. הוא מוכר ואהוב אך משלם שכר מינימום לרבים מעובדיו ויושב בישיבות מועצה שדנות בפרויקטים בהם הוא מעורב. פרופיל קצת אחר




 פרסום 




את היזם רמי לוי כולנו אוהבים לאהוב: הוא מתנהל בלי יועצים או יחצ"נים ומתראיין לכל דורש. הוא גם לא סתם מצליח אלא הוא "מכניס" לכל הגדולים. עם זאת, אחד היזמים הגדולים בירושלים, שייצר אלפי מקומות עבודה חדשים - משלם לעובדיו בדוחק וגם מכהן כחבר מועצה בעיר שיושב בדיונים חשובים שעוסקים בפרויקט שלו.

לוי הוא מיליארדר שמציג עצמו כעממי וכגיבור מעמד הפועלים שגדל במצוקה ועשה את הונו בשתי ידיו. הוא ידוע גם כאיש עסקים מוצלח. ההון של החברה שלו, שהונפקה בבורסה, מוערך בכמיליארד וחצי שקלים. בימים אלה הוא בונה עוד כ-13 סניפים של רשת המזון שלו ברחבי הארץ ופועל להקמת מיזם אינטרנט לקניות ברשת. בנוסף לכל אלו יש לו ממון רב מעסקות נדל"ן בארץ ובבולגריה.

למרות כל זאת, בתחום אחד נראה כי הוא נמצא בעמדת מגננה - תנאי העסקת העובדים. בעבר סרב לוי לחתום על ההסכם הקיבוצי שגיבשו ב"שופרסל" וב"ריבוע הכחול" עם ההסתדרות ולעובדים רבים הוא משלם שכר מינימום בלבד. כיום, מכוח צו ההרחבה, שיש לו תוקף חוקי, רוב ההסכם חל גם על עובדיו.

היזם המוצלח לא מסתפק רק בתחום העסקי אלא פועל רבות בירושלים ולדבריו, למענה. בעיר הוא נחשב לאיש רב השפעה מתוקף תפקידו כחבר מועצה מטעם הקואליציה בסיעה של ראש העירייה ואף משמש כיושב הראש של הקואליציה. חבר מועצת עיריית ירושלים הסביר: "יודעים שראש העיר מאד רוצה לקדם את הפרויקטים שלו וראש העיר מאד רוצה לעזור לו". כך, אמור להיות ניגוד אינטרסים בין היותו יזם להיותו נציג ציבור. לוי לא חושב שקיים ניגוד עניינים בכך שהוא יושב בדיונים של ועדות המקדמות פרויקטים שלו וטוען כי הוא מטיב עם ירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג