יום שני, 18 באפריל 2011

הכלב שהתעוור ונעזר בכלב נחייה


מאת אורן דותן יום חמישי, 14 אפריל, 2011
אחרי שש שנות שירות נאמן, גראהם וואספ, הנעזר בכלבי נחיה מזה שבע שנים, נדהם לגלות שכלב הנחייה הנאמן שלו, אדוארד, סבל מקטרקט חמור שגרם לו להתעוור. שבור וכואב, גראהם, שעדיין נזקק לעזרה, אימץ את כלבת הנחייה החדשה שלו – "אופל" (Opal) בת השנתיים. אופל שמחה מאוד להצטרף למשפחה האנגלית המאושרת והמוגבלת, וכעת ממשיכה את דרכו של אדוארד, בדיוק מהמקום בו הוא הפסיק.
אופל ואדוארד. צילומסך מתוך: dailymail.co.uk
המשפחה המאושרת. צילומסך מתוך: dailymail.co.uk
הולכים להתנדב בבית הספר. צילומסך מתוך: dailymail.co.uk
כלבת הנחייה החדשה של וואספ לא רק עוזרת לו לבצע מטלות יומיומיות, אלא גם מסייעת לאדוארד להסתובב ולהמשיך בשגרת חייו. השלושה חיים יחד כבר שלוש שנים, ולפי התמונות הם נהנים מכל רגע. שלא לומר, לא רואים סיבה לדאגה.
"אופל מתנהגת נהדר לשנינו", מספר גראהם. "אני לא יודע מה היינו עושים בלעדיה". הכלב בן השמונה פרש לפני כארבעה חודשים אבל עדיין לא נראה שהעיוורון האט אותו בשום צורה. לדברי אישתו של גראהם, סנדרה, למרות שאיבד את ראייתו, אדוארד עדיין אוהב להיות ליד ילדים יותר מכל. הוא עדיין נהנה כשמלטפים אותו בבטן ומעניקים לו תשומת לב.
"שנינו היינו הרוסים ובכינו המון בלילה שאמרו לנו שהולכים לעקור את עינו הראשונה", מספרת סנדרה. לדברי גראהם: "שאלנו את עצמנו אם הוא אי פעם יוכל לחזור להיות מאושר, ואז נאלצו לעקור את עינו השנייה".
סיפור דומה נוסף מגיע מאלבקרקי (ארה"ב). פינצ'רית בריאה אימצה פינצ'ר עיוור במכלאה העירונית והשניים הפכו לבלתי נפרדים. השניים פיתחו חברות יוצאת דופן והפינצ'רת הרואה לא זזה לשום מקום בלי חברה המוגבל.
תנאי האימוץ שלהם מאוד ברורים: סקרלט חייבת תמיד לענוד קולר עם פעמון וחייבים לקחת אותם ביחד לכל מקום, רט פשוט הולך אחריה. הוא עוקב אחרי הפעמון ומצליח להיחלץ מצרות.
האם הטרייה של צמד הכלבים אימצה בעבר כלב עיוור והטיפול בכלב כזה לא חדש לה, ולפי ההשתלבות שלהם בבית החדש, לא נראה שסקארלט מתכוונת להפסיק לטפל באחיה החורג. צפו בכתבה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג