יום שני, 18 באפריל 2011

צילומי וידאו נדירים מנושאת מטוסים בזמן מלחה``ע השנייה


לפניכם סרטון צבע נדיר משנות ה-40, המתאר את חייהם של אלפי לוחמים על נושאת מטוסים בזמן מלחמת העולם השנייה.
נושאת המטוסים שינתה את כללי המשחק, היא היתה כמו עיר צפה שיכולה לשאת עד 3,500 איש - פיתוח דיי חדשני לאותה תקופה.
ניתן לראות את שגרת יומם של כל הלוחמים שעל הסירה כאשר הצבא דאג למלא את כל מחסורם, בין אם זה באוכל טוב ובין אם בספריות שהיו על נושאת המטוסים.
ניתן לראות כיצד מבלים הלוחמים את זמן בין משימה למשימה עם רגעים של כיף בים, אך כיצד בין רגע עליהם להיות מוכנים לכל צרה שלא תבוא - תקיפות אוויריות של מטוסים יפנים. לרוב הצליחו הטייסים להגן על נושאת המטוסים, אך כמו במלחמה, יש גם אבידות.
ללא המכשור של היום, היה לטייסים קשה מאוד לנחות על נושאת המטוסים. אנשים כיוונו אותם בידיהם כך שעליהם להתחשב ברוח, בתנועה של נושאת המטוסים ובצורה של המטוס שנוחת. מטוסים הרוסים ואש היו חלק בלתי נפרד מתהליך הנחיתה. מטוסים אלה נדחפו מהסיפון אל הים על מנת לנקות את הסיפון.
בסרטון תוכלו לראות גם תמונות נדירות שצולמו ממטוסים אמריקאים. כשהלחימה התארכה, נשארו ליפנים פחות טייסים כך שלא יכלו להגן על ספינותיהם. תהיו עדים לתקיפות אוויריות על ספינות יפניות שלא יכולות להתגונן.
נחיתה טובה מוגדרת ככזו שאתה יכול ללכת אחריה. אך לא כל הנחיתות היו כאלו. טייסים רבים נפצעו ואף קיפחו את חייהם. אותם אנשים אמיצים הם אלה ששינו את המערכה ועזרו לבעלות הברית בבלימת היפנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג