יום שבת, 5 במרץ 2011

התמונות שאסד ניסה להסתיר: הרס באוניברסיטת דמשק



על אף האיפול התקשורתי בסוריה, נראה שגם מדיתנו של אסד לא הצליחה להתחמק מהגל שמציף את העולם הערבי. במצרים מינו ראש ממשלה מטעם האופוזיציה, ובלוב קדאפי ממשיך לעמוד בפני הלחץ הבין-לאומי, המנסה לעצור את ההפצצות האוויריות על עמו


(1:47 דקות)


תמיד יש נטייה לחשוב שלמרות ההפיכות ברחבי העולם הערבי, בסוריה של אסד עדיין שורר שקט. אולם תמונות מתוך הפקולטה למחשבים באוניברסיטת דמשק דווקא מראות תמונה שונה.

על אף שאיננו יודעים מה בדיוק קורה בתוך סוריה, נראה שגם במדינה זו המצב מתחמם. התמונות, בהן נראה הרס בפקולטה, ומחשבים מנופצים בעקבות מהומות שאירעו במרום, מהוות ראיות לכף שאסד אכן ספג מהומות במדינתו.

בתוך כך, במצרים נעשה עוד צעד בדרך לדמוקרטיה. העם המצרי סרב לקבל את ראש הממשלה שהציע מובארק, והעדיף לשים במקומו מישהו מטעם האופוזיציה, עוד בטרם הבחירות. אחמד שפיק התפטר מתפקידו לאחר המחאה נגדו, והמשטר הצבאי קיבל את התפטרותו ומינה במקומו את שר התחבורה לשעבר, עיסאם שארף.

בלוב המתיחות עדיין בשיאה, והקהילה הבין-לאומית מנסה להפעיל לחץ על השליט מועמר קדאפי, שיפסיק את ההפצצות האוויריות נגד עמו. אולם לקדאפי אין כרגע אינטרס להיכנע, ונכון לעכשיו, בניגוד למה שחשבו לפני שבוע, ידו של קדאפי היא על העליונה.

התובע בבית הדין הבין-לאומי בהאג כבר הודיע כי יחקור את קדאפי ואת מקורביו בחשד לביצע פשעים נגד האנושות במהלך המהומות בלוב. החקירה תתמקד בחשדות לפיהן כוחות הביטחון של קדאפי תקפו מפגינים שפעלו בדרכי שלום במספר ערים ברחבי המדינה מאז ה-15 בפברואר. על פי הדיווחים השונים, במהלך המהומות נהרגו עד כה כ-6,000 בני אדם.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג