יום רביעי, 30 במרץ 2011

תיעוד הרגעים האחרונים באוטובוס הצוערים: "אל תגיד לי תירגעי, אני מפחדת"



צילומים נדירים מתוך אוטובוס הצוערים שנלכד בלהבות בשריפה בכרמל מציגים את הדקות האחרונות של צוערי שירות בתי הסוהר שנספו באסון. הצילום שנלקח על ידי אחד מניצלוי האסון כשתי דקות לפני פגיעת הלהבות, מראה כי ניתן היה להציל את הצוערים. "החלונות מתחילים להתפוצץ", נשמעת אחת הצוערות ואחר אומר: "חבר'ה, הכל יהיה בסדר"

----------------------------------------------------------------------------------------------------







"שבו, אתם מפריעים לנהג. שבו כבר" - כך מסתיים תיעוד קצרצר מתוך אוטובוס הצוערים של שירות בתי הסוהר, דקות ספורות לפני שנלכד בתוך להבות השריפה על הר הכרמל בחודש דצמבר האחרון. בתיעוד המצמרר שפורסם בערוץ הכנסת, נראית השריפה המתקרבת לעבר האוטובוס ונשמעים קולותיהם של הצוערים.



שלושה חודשים לאחר שכובתה השריפה בכרמל, נחשף התיעוד האחרון מתוך אוטובוס הצוערים, דקות ספורות לאחר שהלהבות לכדו את יושביו באש וגרמו למותם של נהג האוטובוס ו-37 הצוערים. בתיעוד שצולם על ידי אחד מניצולי האסון כשתי דקות לפני פגיעת הלהבות, נשמעות הקריאות ליושביו לחזור למקומותיהם על מנת לאפשר לנהג להסתובב ולחזור בחזרה.

אוטובוס הצוערים בין הלהבות. אפשר היה להציל את הצוערים
 אוטובוס הצוערים בין הלהבות. אפשר היה להציל את הצוערים   צילום : Getty Images / אימג'בנק (ארכיון) 

"נא לשבת, מה לא ברור? אנחנו חוזרים חזרה, רפי מכוון את הנהג. נחזור חזרה", נשמע קול הקורא במערכת הכריזה של האוטובוס לעבר הצוערים המסרבים להישמע להוראה וממשיכים להיצמד אל חלונות הרכב. מבעד לחלונות ניתן לראות את הכבאיות העושות את דרכן חזרה מהכלא ואת הניידת בה נסעה קצינת המשטרה אהובה תומר ז"ל. ברקע ניתן לראות גם את מטוסי הכיבוי בפעולתם.

"חבר'ה, הכל יהיה בסדר", נשמעת קריאה אחרת. בתגובה נשמע קולה של אחת הצוערות: "החלונות מתחילים להתפוצץ", היא נשמעת ולאחר שאחד מהצוערים האחרים מנסה להרגיע אותה היא קוראת לעברו: "אל תגיד לי תירגעי, אני מפחדת". הקטע המראה כי ניתן היה להציל את יושבי האוטובוס מסתיים בדרישה אחרונה מהצוערים לשבת במקומותיהם: "שבו, אתם מפריעים לנהג. שבו כבר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג