יום חמישי, 24 במרץ 2011

עדויות ממוקד מד"א: כך נשמע הפיגוע מחדר הקשר



עשרות שיחות הגיעו למוקד 100 של מגן דוד אדום בירושלים וכולן דיווחו על אוטווס שהתפוצץ ועל עשרות פצועים. המנכ"ל אלי בין העלה כוננות עוד לפני כן וכך התאפשרה תגובה מהירה לפיגוע. גם בבתי החולים מורגלים לקלוט הרבה פצועים. "לדאבוננו יש לנו ניסיון", אמר מנהל מערך הטראומה בהדסה עין כרם

==============================







"אוטובוס התפוצץ" כך נשמעו כל השיחות שהגיעו הבוקר (רביעי) למוקד 100 של מגן דוד אדום, שניות לאחר הפיגוע. למקום הגיעו תוך דקות ספורות 37 אמבולנסים וצוותי טיפול נמרץ. התגובה המהירה התאפשרה לאחר שמנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, העלה את הכוננות בכל רחבי הארץ.

"האירוע מבחינת מגן דוד אדום היה בשליטה מלאה", אמר בין שהגיע לזירת הפיגוע. המטען רב העוצמה הכיל כדוריות ברזל וחלקי מתכות על מנת להחמיר את הפציעות. "הפצועים סובלים מפגיעות רסיסים והדף, ביניהם יש גם חובש של מד"א שלמרות פציעתו החל לטפל בשאר האנשים", סיפר זכי הלר, דובר מד"א.

39 פצועים ברמות פציעה שונות פונו לבתי החולים בירושלים. "ירדתי ובדיוק ראיתי את האוטובוס ומה שרציתי זה לברוח", נזכרה אוריה, שנפצעה באורח קל. "כולם התחילו לרוץ מהאוטובוס והיו הרבה פצועים", סיפר נתנאל, בן 12.5 שנפצע בפיגוע.

כמו אנשי מגן דוד אדום גם בבתי החולים בבירה מורגלים לקלוט במהרה כמות גדולה של נפגעים. "לדאבוננו הרב יש לנו ניסיון רב בפגיעות הדף ורסיסים", אמר פרופסור אני ריבקינד, מנהל מערך הטראומה בהדסה עין כרם. למרות זאת האישה שנפגעה אנושות בפיגוע נפטרה יותר מאוחר בבית החולים לאחר שמאמצי ההחייאה כשלו.

"מצבם של שאר הפצועים קשה, יציב וטוב", הסביר פרופסור ריבקינד על שלושת הפצועים קשה. הם מנותחים בשעה זו בבית החולים, ולפניהם ולפני בני משפחתם ימים ארוכים של התאוששות.



תגובה 1:

  1. הפיגוע היה פשוט מזעזע. כל הכבוד לצוות מד"א שפעל בשיא הכוננות והגבורה.
    רשלנות רפואית בטיפול נמרץ

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג