יום שני, 21 בפברואר 2011

אחמדינג'אד: "אויבנו לא מפחדים מפצצות, אלא מהשפעתנו"


 

נשיא איראן התייחס לראשונה לדיווח לפיו המודיעין האמריקני מאמין שההנהגה באיראן חלוקה בנושא המשך התוכנית לפיתוח נשק גרעיני. בכינוס באי קיש אמר כי המערב לא מפחד מהנשק שברשות האיראנים, אלא מ"הרוח של האומה האיראנית"

 
 
 
נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, התייחס הערב (שבת) לראשונה לדיווחים לפיהם המודיעין האמריקני סבור שההנהגה האיראנית חלוקה בדעתה האם להמשיך בתהליך הפיתוח של הנשק הגרעיני. בדברים שנשא בכנס טכנולוגי שהתקיים במדינה, אמר אחמדיניג'אד כי החשש במערב הוא לא מאמצעי הלחימה שברשותם, אלא מ"הרוח האיראנית".


 
אחמדינג'אד. "לאיראנים יכולות כמו למערב"
 אחמדינג'אד. "לאיראנים יכולות כמו למערב" 
 צילום : רויטרס (ארכיון) 
  
"איך ממשלה שמחזיקה ברשותה למעלה מ-5,000 פצצות מהדור החמישי של הנשק הגריעיני יכולה לפחד מהאשמות השווא לפיהן איראן מסוגלת לייצר פצצה מהדור הראשון בתוך מספר שנים", תהה אחמדינג'אד באוזני הנוכחים בכינוס שנערך באי קיש שבדרום איראן.

לדברי הנשיא האיראני, האויבים "למדו מהניסיון כי בכל פעם שהאיראנים מצאו הזדמנות, הם קידמו רעיונות ופיתחו יכולות, שאינן נופלות מאלה שמפותחות במערב". עוד הוא הוסיף: "הכוחות היהירים (המערב) מפחדים מהתהליך של התרבותי ושוחר הצדק המלווה את הרוח של האומה האיראנית".

ביום חמישי האחרון דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי דוח מודיעיני של ארה"ב קובע שההנהגה באיראן חלוקה לגבי השאלה האם להתקדם בפיתוח נשק גרעיני. לפי הדוח, ייתכן אף שהסנקציות שהוטלו על המדינה הן שעוררו את המחלוקת בצמרת המדינה. 
 
ההערכה הזאת היא הניתוח החדש והמלא ביותר של קהילית המודיעין מאז 2007, אז הוצגה הערכה מפתיעה, לפיה טהרן הקפיאה את ייצור הפצצה. לפי ההערכה המודיעינית הנוכחית, הרפובליקה האיסאלמית חידשה, ככל הנראה, את המחקר על הנשק הגרעיני, בנוסף להרחבת תוכניתה להעשרת אורניום.

עם זאת, ההערכה היא שאיראן לא השיקה מחדש את תוכניתה המלאה לבניית פצצה גרעינית. לפי הממצאים, גורמים אמריקנים סבורים שמנהיגי איראן מודאגים שהמצב הכלכלי, שעלול להחמיר בעקבות הסנקציות הבין-לאומיות, יעורר את האופוזיציה עוד יותר למאבק בשלטון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג