יום חמישי, 9 בדצמבר 2010

רגע לפני שאוטובוס הצוערים נכנס לתופת-צילום מסוק משטרתי


תיעוד מיוחד: מלכודת האש שאליה נכנס אוטובוס הסוהרים

דורון הרמן

שבוע לאחר אסון הכרמל, נחשף תיעוד נדיר של מלכודת המוות שציפתה לאוטובוס הסוהרים, רגעים לפני האסון. התמונות צולמו על-ידי יחידת המסוקים של המשטרה, ששימשה עיניים של הכבאים והשוטרים במהלך פעולות הכיבוי

2:52 דקות)

 
 פ

תיעוד מיוחד שנחשף הערב (חמישי) מציג את אוטובוס הסוהרים שנקלע למלכודת האש בכרמל, רגע לפני האסון. במבט מלמעלה אפשר להבין מה אירע ברגעים הקטלניים ואיזו מלכודת אש חיכתה לאוטובוס בעיקול, מבלי שהנהג או הצוערים ידעו מה מצפה להם.

נהג האוטובוס ולפניו אהובה תומר בניידת שלה ניסו ללחוץ על דוושת הרברס, אבל זה היה מאוחר מדי. טבעת האש התהדקה וגרמה לאסון. מהמסוק המשטרתי לא היה ניתן להבחין בו בזמן אמת, רק לאחר שיפור התמונה באמצעים טכנולוגיים ביחידת המסוקים, הצליחו השוטרים בקושי לזהות אותו.

אנשי יחידת המסוקים באגף המבצעים של משטרת ישראל צפו באסון מלמעלה וניתבו את מטוסי הכיבוי. צילומי ה-HD חשפו את תהליך הכיבוי. בתיעוד ניתן לראות מטוס רוסי שואב מים מהים התיכון ומכבה את השריפה בני עציון. בתיעוד נוסף ניתן לראות את הסופרטנקר, מטוס הכיבוי הגדול בעולם, ממבט מלמעלה.

"נצ"מ נועם אדר, מפקד יחידת המסוקים במשטרה סיפר על פעילותם במהלך השריפה. "טסנו שם ושמרנו רצף כדי לראות כל מוקד אש כדי לראות אם הוא מתפתח או לא, להזיז כוחות כיבוי ממקום למקום".

"כאב לב מאד גדול, הנזקים הם אדירים"


המים ששימשו את מטוסי הכבאים נשאבו גם מהכנרת. "יש להם מגבלה של גובה גלים זה או אחר ובשלב מסוים נאלצו לגשת לכנרת, זה לא היה רוב הזמן זה היה קטע קצר יחסית", הסביר נצ"מ אדר. "זה כאב לב מאד גדול לראות את הדבר הזה. הנזקים הם אדירים. אתה רואה איך זה מתקדם בקצב פראי, אתה אומר, עוד רגע זה שורף לנו דברים שלא תיארנו לעצמנו שיקרו".

יחידת המסוקים פעלה במהלך שהריפה במשך 130 שעות גבוה מעל כולם. על פעילותם המוצלחת קיבלו ציון לשבח מראש אגף המבצעים, ניסים מור, ומהמפכ"ל, דודי כהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג