יום שני, 6 בדצמבר 2010

מפקד החפ"ק בשריפה בכרמל: "ישראל תיראה אחרת אחרי האירוע הזה"


בארץ 

מיקי חיימוביץ'

טפסר אמיר לוי לא נכנס לשטח אפילו פעם אחת בכל ימי השריפה, אולם מאחורי הקלעים הוא ניהל את המערכה. בביקור באזור השריפה שכבתה צפים בו הרגשות

(4:51 דקות)

 




מפקד החפ"ק בשריפה הגדולה בכרמל, טפסר אמיר לוי, חי, אוכל ונושם את מכבי האש מגיל 12. בזמן שחבריו כיוונו את הזרנוקים, הוא ניסה לראות מהחפ"ק את התמונה המלאה, לכוון אותם ולהציל חיים.

בשלושת ימים מתחילת השריפה, לוי שהה באוהל של החפ"ק, ולא יצא אפילו פעם אחת לשטח. "ראיתי מה קורה, אבל לא בעין, לא באמת", סיפר לוי, "ניזונתי ממה שאנחנו מקבלים לחפ"ק, וממה שאמצעי התצפית נותנים לנו, אבל לא ראיתי".  

"זה מבחינתנו אויב. ויש לנו משימה לנצח אותה", אמר מפקד החפ"ק בהתייחס לשריפת הענק, "היא פשוט הייתה חזקה. היא הייתה גיבורה. וכמו שהיא גיבורה היא פשוט הייתה רעה. היא לקחה הכול, כל מה שהיה בדרך".

טפסר לוי גר בשכנות עם קצינת המשטרה, אהובה תומר, שנפצעה אנושות בשריפה. כשחזר למקום שבו האוטובוס עלה באש, ומתעוררים בו הזיכרונות של מה שקרה, לוי לא יכול היה שלא להיכנע לאמוציות.

ביומו הרביעי לשריפה, שבו סוף כל סוף נרגעה האש, סיכם מי שניהל את המערכה מאחורי הקלעים: "מדינת ישראל, אזרחיה, צריכים להיות גאים על היכולות שהופגנו כאן", וקבע: "מדינת ישראל תיראה אחרת אחרי האירוע הזה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג