יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

תיעוד: הצילומים הראשונים מהקרקע של הפלת מטוס אויב על ידי חיל האוויר


המהדורה המרכזית 

תיעוד: הצילומים הראשונים מהקרקע של הפלת מטוס אויב על ידי חיל האוויר

37 שנים אחרי מלחמת יום הכיפורים סרט נדיר שמתעד קרב אווירי בשעה הראשונה של המלחמה. מה שהתחיל כתיעוד של חופשה רגילה בחופי סיני הפך לפעם הראשונה שבה נראית הפלה של מטוס מצרי על ידי טייס של חיל האוויר שתועדה מהקרקע


5:25 דקות)

 
 פרסום 



זה התחיל בסוף שבוע של רוגע והנאה בחצי האי סיני. אז, הוא עוד היה בשליטה ישראלית. זה היה ב-6 באוקטובר 1973. משה שרגל וחבריו לא ידעו כיצד הולכת להשתנות המציאות בתוך זמן קצר.

בעוד הוא מצלם שני עופות דורסים חגים בשמי סיני, נקלטה בעדשת מצלמת ה-8 מ"מ שלו תמונה שאיש עוד לא ראה עד היום - אחד מקרבות האוויר הראשונים של מלחמת יום הכיפורים. "הבנו שמשהו קורה", אומר שרגל.

שרגל לא הבין שהוא מתעד בפעם הראשונה והיחידה מהקרקע את הפלתו של מטוס אויב על ידי מטוס קרב ישראלי. בדקות הראשונות של הקרב הוא מיהר להחליף סרט במצלמה, ולכן פספס את רגע שיגור הטיל לעבר המיג המצרי, אבל תיעד את המטוס הבוער נופל למי הים האדום.

37 שנה הסרט שכב אצל שרגל. השבוע הוא נפגש עם הטייס מהמטוס ההוא, תת-אלוף אמיר נחומי, שקיבל את עיטור המופת אחרי המלחמה על הפלת ארבעה מיגים מצרים שנמצאו על הקרקע. הצילומים החדשים אף יכולים לרשום לזכותו הפלה חמישית.

נחומי היה באותו יום במשמרת כוננות, כשאותרו המיגים במכ"ם החליט לעלות לאוויר ביחד עם פאנטום נוסף. "אני לא זוכר את רצף הקרב, אני זוכר רגעים", מספר נחמני שבדק את הצילומים מקרוב. "זה מחזיר אותי 37 שנה אחורה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג