יום שני, 22 בנובמבר 2010

חברים,מדובר בהטרדה של מושחת שהטריד מושחתת,אז להרגע !!! ראו כתבה של news1





איציק וולף
חשיפה: המכרז התפור של חברתה של ד"ר אינס קניג


מנהלת תוכנית עיר ללא אלימות באילת, עו"ד שרון מיר, זכתה בתפקידה במכרז שנתפר עבורה ושבו 
הייתה המתמודדת היחידה  מיר היא חברתה של המנהלת המקצועית של התוכנית, ד"ר אורלי אינס קניג
, שגם מינויה היה כרוך במכרז תפור  שכרה של מיר משולם בחלקו על-ידי המשרד לביטחון פנים 
 רק לאחר
 שמשרד הפנים פסל את המכרז בדיעבד - הוציאה עיריית אילת מכרז נוסף שגם בו זכתה
 עו"ד מיר
>


עו"ד שרון מיר [באדיבות עיתון העיר אילת]




▪  ▪  ▪

יממה לאחר שפרסמנו ב-News1 כי מינויה של ד"ר אורלי אינס קניג לראש המטה המקצועי
 לתוכנית 'עיר ללא אלימות' היה
 כרוך במכרז תפור, מתברר כי תפירת מכרזים הפכה, ככל הנראה, לשיטה בתוכנית שממומנת, 
לפחות בחלקה, על-ידי
 המשרד לביטחון פנים.


כך מינויה של עו"ד שרון מיר, למנהלת התוכנית בעיר אילת - העיר המדגימה של התוכנית - 
בחודש מאי האחרון. בחוות
 דעת שפרסמה היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד דפנה ישראלי, נכתב - באופן שאינו משתמע 
לשתי פנים - ש"ברי כי
 עסקינן במכרז תפור", כלשונה.


מעיריית אילת נמסר בעבר כי השכר של עו"ד מיר משולם דרך תקצוב התוכנית 'עיר ללא אלימות'
בו גורמי חוץ: 'הקרן לידידות'
והמשרד לביטחון פנים. פרט זה, של מימון שכרה של מיר באמצעות המשרד לביטחון פנים מעניין 
במיוחד משום שמיר היא
 חברתה של ד"ר אורלי אינס קניג, ראש המטה המקצועי של התוכנית.
"ברי כי עסקינן במכרז תפור"
בחוות הדעת, שנפתחה בהצהרה של עו"ד ישראלי כי היא מבינה שהמכרז אושר על-אף קביעתה בעת ניהולו כי נפלו בו פגמים מהותיים, היא מנתה את הפגמים שנפלו במכרז:


  • למרות שמדובר במכרז חיצוני ניגשה אליו רק מועמדת אחת - עו"ד שרון מיר - אשר כבר קיבלה את התפקיד כמה חודשים קודם לכן.
  • במכרז לא צוין כי התפקיד כבר מאויש. זאת בניגוד למכרזים אחרים שבהם נכתב הדבר באופן מפורש על-מנת שלא להטעות את הציבור המבקש לגשת למכרז. ביחס לפגם זה שנפל במכרז, ציינה היועצת המשפטית לעירייה כי בניגוד לטענות ראש מינהל משאבי אנוש בעירייה כי עו"ד מיר לא עבדה עבור העירייה קיבלו עובדי העירייה ממנה הודעות דואר אלקטרוני שעליהן הייתה חתומה כמנהלת התוכנית עיר ללא אלימות באילת.
  • במכרז נכתב תיאור כוללני של התפקיד - "מעיון בהגדרות התפקיד עולה כי רק המועמדת היחידה יודעת מהו התפקיד. כיצד יכול אדם המבקש לגשת למכרז לדעת במה מדובר ומהו התפקיד המוצע?
  • במכרז נכתב כי דרושה השכלה אקדמית בתחום הרלוונטי - "מהו התחום הרלוונטי? מי החליט מהו התחום הרלוונטי? כיצד אדם המבקש להגיש מועמדות לתפקיד ואינו עובד במשרה צריך לנחש את מהות התפקיד ואת ההשכלה הנדרשת? מי יקבע איזו השכלה גוברת?"
  • למרות שכותרת המכרז ציינה כי מדובר במכרז פנימי/חיצוני גילו ההערות למכרז כי מדובר במכרז פנימי בלבד - זאת משום שבהערות צוין שהוועדה תדון רק בהצעות שיצורף אליהן טופס השתתפות עובד במכרז. "האם מועמד חיצוני הוא עובד? האם ניתן היה לדון במועמד חיצוני שלא צירף טופס השתתפות כזה? מה היה מעמדה של המועמדת היחידה שלא הייתה 'עובדת' לטענתך".


"לאור כל האמור לעיל ובמצטבר, ברי כי עסקינן במכרז תפור. בנסיבות העניין לא נותרה בידי החתומה מטה ברירה אלא לקבוע כי דינו של המכרז להתבטל", כתבה בחוות הדעת שהוגשה לראש מינהל משאבי אנוש בעיריית אילת עם העתק לראש העירייה, מאיר יצחק הלוי.
מאיר יצחק הלוי
ראש העירייה 'מצפצף' על חוות הדעת
חוות הדעת של היועצת המשפטית לעיריית אילת נכתבה ב-23 במאי 2010. כשבועיים לאחר מכן, ב-6 ביוני 2010 התקיימה באילת ישיבת מועצה שבה הובא מינויה של עו"ד מיר לאישור חברי המועצה.


למרות שקיבל את חוות הדעת המשפטית שקבעה כי מדובר במינוי פסול ובמכרז תפור לא הביא אותה מאיר יצחק הלוי לידיעת חברי המועצה בטרם הגיעו לאשר את המינוי.


חברת המועצה עו"ד לימור להב הציגה בפני חברי המועצה את חוות הדעת של היועצת המשפטית אשר הגיעה לידיה ודרשה להוריד את נושא המינוי מסדר היום. "מבקשת להוריד את הנושא מסדר היום. לא מדובר בפגמים טכניים, אלא בפגמים מאוד מהותיים. ממכתבה המנומק והמפורט של היועצת המשפטית שהגיע לידי עולה, כי המכרז 'תפור'. אני מבקשת להפסיק את עבודתה לאלתר ולא תשולם לה משכורת בדיעבד. כמו-כן, אין הצדקה להמשיך לשלם לה שכר דירה", אמרה.


מאיר יצחק הלוי: "אני חוזר שוב. גברת שרון מיר אושרה בוועדת המכרזים. נכון, הייתה חוות דעת משפטית, ואני לא חייב לקבל אותה".


עו"ד דפנה ישראלי: "אין מדובר בעניין טכני, אלא בעניין מהותי. מבקשת להדגיש כי את עמדתי המשפטית באשר לצורך בביטולו של המכרז הבעתי במהלך המכרז ולא אחרי המכרז".


לימור להב: "מה קורה נכון לעכשיו עם שרון מיר?".


מנכ"ל העירייה, דאז, אבי כהן: "עובדת בעיריית אילת ומקבלת מקדמה".


באותו יום אושר מינויה של עו"ד מיר למנהלת תוכנית עיר ללא אלימות בהיקף של 40% משכר מנכ"ל ועם השתתפות בשכר דירה בהיקף של 450 דולר לחודש למשך שנה מ-5 במאי 2010. ההחלטה אושרה ברוב של 11 תומכים אל מול מתנגדת אחת ובכפוף לקבלת חוות דעת של היועץ המשפטי של משרד הפנים.
עו"ד מיר זכתה גם במכרז השני
בעקבות חוות הדעת של משרד הפנים בוטל המכרז המקורי ועיריית אילת יצאה למכרז חדש. במכרז הזה, שעל-פי דיווחי עיריית אילת ניגשו אליו שמונה מועמדים, ניצחה עו"ד שרון מיר.


בתגובה לפניות עיתונאים ששאלו בדבר חוות הדעת של משרד הפנים נמסר מעיריית אילת כי בחוות הדעת של משרד הפנים הודגש, כי אין בחוות הדעת כדי להטיל ספק בכישוריה של מי שמנהלת את התוכנית והייתה היחידה שניגשה למכרז.


טיעונים אלה לא מספקים את חברת המועצה עו"ד לימור להב. לדבריה, על מיר להשיב לקופת העירייה את סכומי הכסף ששולמו לה שלא כדין, כפי שהמנכ"ל דאז ציין בישיבת המועצה, בטרם אושר מינויה כחוק.
המכרז התפור
חוות הדעת של היועצת המשפטית של עיריית אילת
המשך חוות הדעת של היועצת המשפטית של עיריית אילת




תגובה 1:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג