יום שבת, 27 בנובמבר 2010

מחוץ לגדר: מדוע פליטים ממתינים ימים שלמים בתור ללשכת משרד הפנים?


 בירוקרטיה 

מחוץ לגדר: מדוע פליטים ממתינים ימים שלמים בתור ללשכת משרד הפנים?

 

במשך שעות ארוכות, ולעתים גם ימים, ממתינים מאות פליטים לחותמת המיוחלת של לשכת משרד הפנים בלוד שתאריך את שהייתם בארץ. זאת, בשמש הקופחת, בלי גגון לראשם, בלי ברז לשתות מים ובלי חדרי שירותים. קפצנו לשם כדי לראות מדוע






 

(9:52 דקות)

 
 פרסום 



המקום היחיד בארץ שבו יכולים אלפי הפליטים והמסתננים שהגיעו לישראל להאריך את האשרות שקיבלו הוא לשכת משרד הפנים בלוד. כל כמה חודשים הם צריכים להגיע ללשכה ולעמוד בתור יום שלם, אם לא ימים שלמים, בשביל החותמת המיוחלת.

במשך שעות ארוכות ממתינים הפליטים לחותמת בשמש הקופחת, בלי גגון לראשם, בלי ברז לשתות מים ובלי חדרי שירותים. בשעה 08:00 בבוקר נפתחות הדלתות ופקיד הלשכה מגיע לאסוף את הטפסים, חמוש במאבטחים. הפליטים מנסים להגיע אליו בכל כוחם, כי מי שלא יעשה זאת פשוט לא יקבל את החותמת וייאלץ לחזור ליום נוסף בשמש.

האבסורד הוא שבתוך לשכת הפנים יש אולם המתנה גדול וממוזג, אך לפליטים לא נותנים להיכנס. גם האוהל שהביא צוות בירוקרטיה למתחם לא פתר את בעיית השירותים. מרשות ההגירה נמסר בתגובה: "המגיעים מתקבלים על פי סדר שנקבע, כשבראשם מי שהוזמן מראש, ולכן לא ניתן להכניס באולם ההמתנה את כולם. הכתבה צולמה ביומיים היחידים בהם התעוררה בעיה ואינה מעידה על הסניטריה במקום. פנינו למנהל לדיור ממשלתי כדי לאתר מבנה אחר".

אז במשרד הפנים אומרים שהם רוצים לאתר מקום אחר, אבל ראש עיריית לוד, אילן הררי, מבהיר: "אפעל בכל האמצעיים החוקיים לסגירת המקום". ממוקד סיוע לעובדים זרים נמסר: "מה שמתחולל ביחידת המסתננים זה חלק ממדיניות משרד הפנים כלפי מבקשי המקלט שמטרתה להקשות עליהם עוד יותר את החיים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג