יום שלישי, 30 בנובמבר 2010

אומ"ץ פנתה לשר בדרישה לעכב מינוי ניצב דנינו


איציק וולףNews1.co.il
אומ"ץ פנתה לשר בדרישה לעכב מינוי ניצב דנינו
ניצב יוחנן דנינו [צילום: פלאש 90]

חשיפה ב-News1: המשטרה סגרה תיק חקירה למאהבת של ניצב דנינו
יואב יצחק
תיק החקירה נסגר באופן בלתי תקין ולאחר שהמאהבת סיפרה לחוקרת על קשריה עם דנינו * החקירה נגד המאהבת - עולה חדשה מברזיל ששמה הוא מרסיה, נפתחה בעקבות תלונה שהגישה עובדת זרה שהגיעה עימה מברזיל * העובדת ששהתה שלא כדין בישראל מועמדת עתה לגירוש * הפרקליטות הורתה לפתוח מחדש את התיק * בידיעות אחרונות צינזרו את המידע הנוגע לקשר הרומנטי של דנינו עם מרסיה לאחר שהגיעו עימו ל"הבנות" * דנינו לא יוכל להיות מועמד למפכ"ל * דנינו: שקר וכזב; אגיש תביעת דיבה
לרשימה המלאה

בעקבות חשיפת News1 על התיק שנסגר לאישה שהייתה בקשרים אישיים עם ניצב יוחנן דנינו ובעקבות אירועים נוספים מן הימים שבהם פיקד מפקד מחוז הדרום במשרה על אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ביקשה אומ"ץ מהשר אהרונוביץ' להקפיא את אפשרות מינויו של ניצב דנינו למפקח הכללי של המשטרה
> איכות השלטון: דרושה הקפדה יתירה על כישורי המועמדים

▪  ▪  ▪
אילן פרנקו, שחר איילון, אריה אבנרי, יצחק אהרונוביץ ,מבקר המדינה ,יוחנן דנינו
תנועת אומ"ץ פנתה (יום ג', 30.11.10) אל השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ודרשה לעכב את מינוי ניצב יוחנן דנינו למפקח הכללי של המשטרה. זאת בעקבות החשיפה של סגירת תיק החקירה נגד אישה שעמה ניהל דנינו קשרים אישיים ולאור הדיווחים כי דנינו הוא אחד המועמדים המובילים לתפקיד המפכ"ל יחד עם ניצב שחר איילון.

יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, ציין במכתבו לשר לביטחון פנים את שורת הנושאים החמורים לכאורה שאירעו בתקופת כהונתו של דנינו כראש אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, ואשר ראויים להבחן ביסודיות בטרם שתקבל את ההחלטה הסופית באם הוא ראוי בתפקיד הבכיר ביותר במשטרה.

  • באתר News1 נחשף, כי בתקופה שבה כיהן ניצב דנינו כראש אגף חקירות ומודיעין של המשטרה נסגר תיק חקירה שהיה קשור באשת עסקים שהעסיקה עובדת זרה בניגוד לחוק. עובדת זרה מברזיל התלוננה בשעתו במשטרה כי אשת עסקים התייחסה אליה באופן בלתי ראוי, העבידה אותה שלא כדין ובכפייה, עיכבה את דרכונה, הגבילה את חופש תנועתה, עשקה אותה ועוד ועוד. כמו-כן נטען, כי עצם העסקתה כעובדת זרה בוצע שלא כדין, והיא הועסקה תוך ביצוע עבירות בעניין שכר מינימום או שעות עבודה ומנוחה. בהמשך הכתבה נאמר עוד כי תיק החקירה בפרשה זו נסגר באופן בלתי תקין בגלל קשרים אישיים שהיו קיימים בין ניצב דנינו, שכיהן באותה עת כראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, ושוחח עם ראש צוות החקירה בנדון. עוד פורסם כי עו"ד נעמה צורף שייצגה את העובדת הזרה, המוחזקת בימים אלה במקלט לנפגעי סחר אנושי, מסרה שהעובדת הזרה בטרם החליטה להגיש את התלונה, כי מעסיקתה מנהלת רומן עם קצין משטרה בכיר (דנינו). היא אף סיפרה כי העובדת הגיעה אליה כשהיא רועדת מפחד והיא חששה להתלונן, לאחר ששמעה מפיה של מרסיה: "יש לי איש בכיר במשטרה. אם תנסי ללכת למשטרה אני אפעיל אותו".

  • ניצב משנה בדימוס ישראל אברבנאל, שכיהן בעבר כראש מחלקת איסוף מודיעיני במטה הארצי, טען בשעתו כי לניצב דנינו היה חלק לכאורה במחדל משטרתי שהביא לרצח שני סוכני משטרה. פרשה זו נבדקת עדיין ע"י מבקר המדינה וטרם התקבלה הכרעתו.

  • פרשת השוטרים מנהריה - בשעתו האשימו ארבעה שוטרים שהורשעו בהנחת מטענים בביתו של עבריין בנהריה (שנקראו "השוטרים הנוקמים") כי מערך החקירות של המשטרה כשל בתחום זה והצביעו על דנינו כאחד האחראים לכך, שבשל מחדלי האגף שעמד בראשו העבריין התנכל להם לחייהם ולרכושם.

  • אגף החקירות של משטרת ישראל פרסם במרוצת תקופת כהונתו של דנינו נתונים לא נכונים על היקף החקירות של המשטרה בתחומים שונים כדי להאדיר את פעילות מערך החקירות המשטרתי. גם נושא זה נמצא בבדיקת מבקר המדינה.

"תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה לבחון את הנושאים לעיל במסגרת השיקולים שלך באם מסיבות אלה ראוי ניצב דנינו לכהן כמפכ"ל הבא של המשטרה", ציין אבנרי במכתבו.
איכות השלטון: דרושה הקפדה יתירה על כישורי המועמדים
גם התנועה לאיכות השלטון פנתה אל השר לביטחון פנים בבקשה להקפדה יתירה על כישורי המועמדים לתפקיד המפכ"ל.

"בראי האירועים האחרונים וההמולה המרובה סביב המועמדים ותהליכי המינוי, מבקשת התנועה מהשר לפעול לבחינת עברם וניסיונם המקצועי של כל המועמדים לתפקיד. לדעת התנועה בחינה מעמיקה זו מקבלת משנה תוקף נוכח טענות וסימני שאלה העולים בימים האחרונים בנוגע לחלק מן המועמדים לתפקיד", ציינו אנשי התנועה.

"בנסיבות העניין מתבקשת זהירות יתרה ובחינה מדוקדקת אף יותר למען מראית העין הציבורית. בחינה מדוקדקת של הרקורד והעשייה הציבוריים והמקצועיים של המועמדים היא הערובה להבטחת אמון הציבור במשטרת ישראל בכלל, ובמפכ"ל הבא בפרט", לשון המכתב.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג