יום שישי, 10 בדצמבר 2010

מח"ט הצנחנים נגד חייליו: שונא את ההסדר; המסלול לא ערכי

איציק וולףNews1.co.il

אלוף משנה אהרון חליוה [צילום: דו"צ]

זעם בציונות הדתית: להדיח את מח"ט הצנחנים

מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף משנה אהרון חליוה, אמר לחייליו כי הוא סבור שמסלול ישיבות ההסדר אינו מסלול ערכי והודה כי הוא מפלה לרעה את חיילי ההסדר בחטיבתו  "אני אגיד לכם את האמת - אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי"  דובר צה"ל: מדובר בדעותיו האישיות של הקצין שאינן משקפות את עמדת צה"ל

▪  ▪  ▪
מתקפה חסרת תקדים של מפקד בכיר בצה"ל על חיילי ישיבות ההסדר. מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף משנה אהרון חליוה, אמר בפני חיילים כי הוא שונא את המסלול, חושב שהוא אינו ערכי ומפלה לרעה ביודעין את חיילי ההסדר בחטיבתו.

אני אגיד לכם את האמת - אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי. אני בונה סגל גם יותר גבוה, אני רוצה שיעשו הרבה תפקידים. אני רוצה שיהיה גם סמ"פ [סגן מפקד פלוגה, א.ו.]", אמר לפני כשלושה שבועות בפני חיילי חטיבת הצנחנים שהתכוננו ליציאה לקורס מפקדי כיתות של צה"ל.

בעיתון מעריב דווח כי בתגובה לטענות החיילים כי חיילי ההסדר משרתים במילואים כקצינים ענה חליוה כי הוא אינו משתכנע מהטיעון הזה. "מה אני אגיד לפלוגה שאין לה עכשיו סמ"פ? שהוא במילואים? אני מעדיף לקחת מישהו פחות טוב שיישאר לי לשלושה-ארבעה תפקידים מאשר בני"ש (בן ישיבה), שישתחרר לאחר תפקיד אחד. זה לא משתלם לי", אמר.
"החטיבה זה אני ואני מפלה לרעה ביני"שים"
בשיחה נוספת שקיים חליוה לפני כשבועיים עם חיילי פלוגת מסלול בגדוד 890 של הצנחנים, פלוגה הכוללת מחלקה של חיילי ישיבות הסדר, נשאר מפקד החטיבה על יחסו כלפי בני הישיבות המשרתים בצה"ל ונאמר לו כי "יש שמועות שהחטיבה מפלה לרעה בני"שים".

"למה שמועות? זה נכון", ענה חלויה. "ומה זה החטיבה? אני זה החטיבה. מבחינתי כל המסלולים האלה - הסדר, מח"ל, נח"ל - כל אלה אני לא רוצה אותם בחטיבה. זה מסלולים שלא כלכליים לי. איך אני יכול להוציא אתכם לפיקוד כשאני יודע שאתם לא תעשו מספיק תפקידים? זה שטויות שלמילואים צריכים קצינים, יש לי מספיק קצינים. אני רוצה בחטיבה שלי מפקדים, וזה לא שווה לי כלכלית להוציא אתכם לפיקוד", אמר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי מדובר בדעתו הפרטית של הקצין, ואין היא משקפת את עמדת צה"ל.
טענות לאפליית רבנים צבאיים בקורס הקצינים
זו אינה הפעם הראשונה שבה נקשר שמו של אלוף משנה אהרון חליוה לטענות לאפליית חיילים דתיים.

בעת ששירת כמפקד בית הספר לקצינים, בה"ד 1, מנע את השתתפותם של עשרה אנשי מילואים בקורס קצינים לקראת הכשרתם לרבנים צבאיים (קורס רב"צים), בשל מה שהוגדר "היעדר ניסיון צבאי".

העשרה עברו טירונות מקוצרת, בגיל מאוחר יחסית, ולא שירתו בחובה או במילואים. די היה בסיבה זו כדי להדיר אותם מקורס קצינים, וזאת למרות שמדובר בתקדים, שכן חיילים במקצועות אחרים, המיועדים לתפקידי רפואה וכדומה, יכולים להשתבץ בקלות בקורסים לקצונה.

מפקד בית הספר, אלוף-משנה אהרון חליוה, הודיע לעשרה מתוך 70 משתתפי הקורס, כי אין די בהכשרתם. המהלך "נחת" על הרבנות הצבאית הראשית בהפתעה.

לאחר זמן מה הבהיר כי ההחלטה אינה חלה רק בקורס זה אלא בכל הקורסים לקצינים בצה"ל. הוא שוחח עם החיילים שנפגעו מן ההחלטה, ואמר להם כי היעדר הניסיון הצבאי שלהם הוא בעוכרם, וכי שיבוצם בתפקידי לחימה מבלי שתהיה להם הכשרה קרבית מספקת, עלול לגרום להם להיפגע בשדה הקרב. החיילים הסכימו עם דבריו וקיבלו אותם בהבנה, תוך שהם חוזרים בהם מטענותיהם באשר לאפליה.

=====================================================================

זעם בציונות הדתית: להדיח את מח"ט הצנחנים
[צילום: י"ב]

חבר הכנסת זבולון אורלב הודיע כי יעלה לדיון דחוף במליאת הכנסת את אמירתו של מח"ט הצנחנים כי הוא שונא את מסלול ההסדר "מפקד ששונא את חייליו אי-אפשר לצפות מהם להסתער אחריו בקרב"  השר הרשקוביץ: אם אמר את הדברים הוא אינו ראוי לתפקיד פיקודי
▪  ▪  ▪
תגובות נזעמות בקרב מנהיגי הציונות הדתית בעקבות דבריו של מפקד חטיבת הצנחנים ומפקד בית הספר לקצינים לשעבר, אלוף משנה אהרון חליוה, אשר אמר כי הוא שונא את מסלול ישיבות ההסדר וכי מדובר במסלול שאינו ערכי.

יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, אמר כי אם אכן חליוה אמר את המיוחס לו - הוא אינו ראוי לתפקיד פיקודי.

חבר סיעתו של השר הרשקוביץ, ח"כ זבולון אורלב, אמר כי על שר הביטחון והרמטכ"ל להדיח מיד את אל"מ חליוה מתפקידו כמח"ט הצנחנים ומכל תפקיד פיקודי אחר בעקבות דברי השנאה שהביע


לדברי אורלב, מפקד המוליך חיילים לקרב צריך ליות מפקד שכל חייליו יסתערו אחריו נוכח פני האויב ויתנו בו אמון מלא. מפקד ששונא את חייליו אי-אפשר לצפות מהם להסתער אחריו בקרב.

"אל"מ חליוה דרס בגסות את יכולת הפיקוד הצבאי שמפקד נדרש אליו. אל"מ חליוה חייב לעלות לבתי העלמין הצבאיים להצדיע למפקדים וללוחמים הרבים בני ישיבות ההסדר שנפלו במערכות ישראל באופן יחסי בשיעור גבוה יותר מאשר שיעורם באוכלוסיה ולהרכין ראש בפני המשפחות השכולות של הציונות הדתית", אמר.

עוד הוסיף כי יעלה את הנושא לדיון דחוף במליאת הכנסת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג