יום שבת, 12 במרץ 2011

רעש אדמה חזק ביפן: גלי צונאמי בגובה 10 מטרים מכים בחופים



רעידת אדמה בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר פקדה את חופי יפן והורגשה בטוקיו. גלי צונאמי מכים בחופים, רבים נפגעו, הרס רב נזרע ומכוניות שוקעות. החל פינוי המוני של תושבים מאזורי החופים. חמש תחנות כוח בטוקיו הושבתו ונמל התעופה בבירה נסגר. אזהרות צונאמי פורסמו במרבית מדינות האוקיינוס השקט וברוסיה ובפיליפינים החל פינוי תושבים


===================================================================







רעידת אדמה עזה הכתה היום (שישי) בחופה הצפון מזרחי של יפן והגיע עד הבירה טוקיו. גלי צונאמי בגובה עשרה מטרים מכים בחופים. מדובר ברעידת האדמה החזקה ביותר ביפן מזה שנים ארוכות. עד כה דווח 19 הרוגים אולם דיווחים לא רשמיים מדברים על מאות. ההערכה היא כי מניין הקורבנות רק ימשיך ויעלה.

הרעש העוצמתי התרחש בשעה 14:46, שעון יפן סמוך לחופים והגיע עד לטוקיו, אף שהעיר מרוחקת יותר מ-130 ק"מ ממוקד הרעש. כתוצאה מרעידת האמדה העוצמתית רעדו בניינים בטוקיו, הרס רב נזרע והחלו הצפות ודליקות. כעבור זמן קצר החלו להגיע גלי צונאמי בגובה ארבעה מטרים לחופי סנדאי והם הלכו והתעצמו.



תחנות הטלוויזיה במדינה משדרות תמונות של עשרות מכוניות שנסחפו בגלי הצונאמי ושל בתים שעולים באש. עשן שחור נראה מיתמר מעל אחד הפרברים. פצועים רבים נלכדו בגורדי השחקים של טוקיו שהזעזועים מהרעש הורגשו בהם היטב.

בנוסף דליקות ענק פרצו בבתי הזיקוק ביפן, אך ראש הממשלה הודיע כי אין חשש לדליפות רדיו אקטיביות מהכורים הגרעיניים במדינה. חמש תחנות כוח שותקו ושדה התעופה הבינלאומי נאריטה בטוקיו נסגר. משרד ההגנה של יפן הזניק לאוויר שמונה מטוסי קרב כדי לבחון את הנזקים והחל פינוי המוני של תושבים מאזורי החופים.
 
עשן שחור היתמר מעל טוקיו
 עשן שחור היתמר מעל טוקיו   צילום : רויטרס 

אזהרות צונאמי באוקיינוס השקט: פינוי תושבים ברוסיה ובפיליפינים


בעקבות ההרס הרב והנפגעים הודיע ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, הודיע על הקמתו של צוות חירום להתמודדות עם המצב. רשתות הטלוויזיה במדינה קוראות לאזרחים המתגוררים באיזורי החוף להתפנות לאיזורים גבוהים יותר ועשרות אלפים החלו כבר להתפנות.

שר בקבינט היפני שמונה לעמוד בראש צוות החירום אמר במסיבת עיתונאים שכי עדיין לא ידוע היקף הקורבנות באסון, מאחר והרשויות עסוקות עתה בהצלת חיי אדם ובמניעת התפשטות הנזקים. עוד הוסי, כי בשעה שיגיעו נתונים יעודכנו כלי התקשורת באשר למצבת הנפגעים.

המרכז להתרעות מפני צונאמי בארה"ב הרחיב את אזהרת הצונאמי שפרסם לרוב מדינות האוקיינוס השקט ובהן: רוסיה, הפיליפינים, פפואה גינאה החדשה, איי הוואי, אוסטרליה, ניו זילנד והחוף הפסיפי של דרום אמריקה, כולל חופיהן המערביים של מקסיקו, פרו וצ'ילה.

משמר החופים בפיליפינים החל בפינוי תושבים בשל החשש מצונאמי. 11 אלף פונו גם מהאי הענק סחלין ברוסיה. סוכנות הסיוע ההומאניטרי של האו"ם בז'נבה העמידה בכוננות 30 צוותי סיוע חירום המוכנים לצאת בכל רגע בדרכם ליפן. במשרד החוץ  בישראל נפתח חדר מצב למעקב אחר תוצאות הרעש ביפן ולפי שעה לא ידוע על ישראלים שנפגעו.
 
פצועים בגורדי השחקים בטוקיו
 פצועים בגורדי השחקים בטוקיו   צילום : רויטרס  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג