יום שישי, 10 בדצמבר 2010

חשיפה: הרבנים שתקפו את החותמים על המכתב - חתמו בעצמם


עידן יוסףNews1.co.il
הרב אלישיב על-רקע חתימתו [צילום: פלאש 90]

שניים ממנהיגי הציבור החרדי - הרבנים יוסף שלום אלישיב ואהרן יהודה לייב שטיינמן - תקפו אתמול את המכתב וחותמיו  בדיקת News1 מגלה: שניהם חתמו לפני חמש שנים על קריאה שלא למכור בתים לערבים
הרב שטיינמן [צילום: פלאש 90]
ח"כ לשעבר חילו הגישה תלונה נגד אוסרי מכירה לערבים

היועמ"ש: נבדקים היבטים פליליים במכתב הרבנים

הרב אלישיב: היה צריך לקחת מהרבנים את העט


שניים ממנהיגי הציבור החרדי, הרבנים יוסף שלום אלישיב ואהרן יהודה לייב שטיינמן, יצאו חוצץ אתמול (יום ה', 9.12.10) נגד קול-קורא שהוציאו רבנים נגד השכרת או מכירת דירות לערבים. הרב אלישיב אמר על היוזמה "יש רבנים שאסור למסור לו עט", ואליו הצטרף הרב שטיינמן, שכינה את היוזמה "חסרת אחריות, התגרות, פרובוקציה לאומנית" ממנה הציבור החרדי סולד ממנה.


אלא שבדיקת News1 מעלה כי שני הרבנים האמורים חתומים על נוסח כמעט זהה, מלפני חמש שנים (אייר תשס"ה) האוסר למכור בתים לערבים. איתם חתומים רבנים בולטים בציבור החרדי - חיים קנייבסקי, ניסיםקרליץ, זלמן נחמיה גולדברג, שמואל הלוי ואזנר, שלום כהן, שמעון בעדני, מיכל יהודה ליפקוביץ, יעקב יוסף והרב המנוח מרדכי אליהו.


במכתב שנכתב אז, וכותרתו "דעת תורה" כתבו הרבנים:


  • הננו לגלות בזה דעתנו, דעת תורה, שאסור למכור קרקע או בית בארץ-ישראל לגוי, אפילו שאינו עובד עבודה זרה או לישמעאלי [ערבי] אפילו במקום הפסד גדול ושעת הדחק [כלומר, אין שום היתר לכך], שדעת כל הראשונים [פוסקי ההלכה הראשונים] שאסור למכור קרקע בארץ ישראל לגוי שלא קיבל עליו שבע מצוות בני נח.


הרבנים החרדים אף מבהירים בסוף המכתב כי בדיקה בכתבים ובדפוסים קדומים שלא עברו תחת ידה של הצנזורה בשנים בהן התנקלו נוצרים ומוסלמים ליהודים, היא כי אכן יש איסור בכך. האיסור נשען על הציווי האלוהי בתורה "לא תחנם" האוסר לתת לגויים חניה בארץ.

תמוהה אפוא חזרתם לכאורה של מנהיגי הציבור מהדברים עליהם חתמו במו-ידם.

יצוין, כי במרס 2008 אסר חתנו של הרב אלישיב, הרב חיים קנייבסקי, על העסקת פועלים ערבים אצל יהודים. בין היתר, אמר אז: "הרי אנחנו במלחמה איתם... וכי אין יהודים שיעבדו ויתפרנסו?". משנשאל מאוחר יותר האם הדברים ראויים לפרסום ברבים, השיב: "בוודאי", תוך שהוא מפרט כי אין להעסיק כלל גויים, אלא לתת פרנסה ליהודי, אלא אם כן קיימים פערים גדולים במיוחד בעלות ההעסקה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ארכיון הבלוג